Ο Φλάβιο Μπριατόρε επέστρεψε και επίσημα στη F1 και στην Alpine
Δεκαέξι χρόνια μετά από το σκάνδαλο του GP Σιγκαπούρης 2008 και την αποπομπή του από τη διεύθυνση της Renault F1, η γαλλική εταιρεία κάλεσε πίσω τον Φλάβιο Μπριατόρε για να βοηθήσει στην ανοικοδόμηση της Alpine F1.
Ο Μπριατόρε είχε τιμωρηθεί για το “σικέ” GP της Σιγκαπούρης με αποκλεισμό διά βίου από τη Formula 1, όμως μέσω της νομικής οδού -στο French Tribunal de Grande Instance- του Παρισιού κατάφερε να αναστρέψει την απόφαση το 2010. Παρόλα αυτά, έκρινε ότι το καλύτερο θα ήταν να παραμείνει στο παρασκήνιο, ώσπου φέτος έλαβε την απόφαση να γυρίσει στο σπορ.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Alpine F1, που έγινε σήμερα (21/06) μετά από πολλές εβδομάδες διαρροής πληροφοριών για το θέμα, ο Ιταλός θα έχει ρόλο συμβούλου - και όχι την καθημερινή διοίκηση της ομάδας, όπως είχε στις μέρες που η ίδια ομάδα ονομαζόταν Renault F1.
“Η BWT Alpine F1 Team επιβεβαιώνει ότι ο Φλάβιο Μπριατόρε τοποθετήθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου Renault Λούκα ντε Μέο στο ρόλο του Διοικητικού Συμβούλου του τομέα της Formula 1”, αναφέρει η ανακοίνωση της Alpine F1.
Ο Μπριατόρε, συνεχίζει, “θα εστιάσει στους κορυφαίου επιπέδου τομείς της ομάδας συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης κορυφαίων ταλέντων και παροχής πληροφοριών για την αγορά οδηγών, της αξιολόγησης της τρέχουσας δομής [της ομάδας] και της παροχής συμβουλών για στρατηγικά ζητήματα εντός του σπορ”.
Ως διευθυντής της Benetton F1 τη δεκαετία του 1990 και της Renault F1 εκείνη του 2000, ο Φλάβιο Μπριατόρε κέρδισε δύο ζεύγη πρωταθλημάτων οδηγών (το 1994-’95) με τον Μίκαελ Σουμάχερ και το 2005-’06 με τον Φερνάντο Αλόνσο.
Η καριέρα του έληξε με τη συμμετοχή του στη συνωμοσία του GP Σιγκαπούρης το 2008, όπου αποδείχθηκε ότι διέταξε τον οδηγό της ομάδας Νέλσον Πικέ Τζούνιορ (με την απειλή της απόλυσης) να προκαλέσει εσκεμμένο ατύχημα τη σωστή στιγμή που θα βοηθούσε τον Αλόνσο να κερδίσει τον αγώνα.
Από το 2009 και μετά ο Ιταλός -με τον πολυτάραχο βίο του- κράτησε αποστάσεις από τη F1, αλλά παράμεινε στην ομάδα των ατζέντηδων του Φερνάντο Αλόνσο, και επίσης είχε και συμβουλευτικό ρόλο στη διοργάνωση του GP του Αζερμπαϊτζάν.
Η επιλογή της Renault να επαναφέρει ένα πρόσωπο που μετά το 2008 ήταν persona non grata για τους Γάλλους, δείχνει την προσπάθεια της εταιρείας να αναστρέψει τις τύχες της Alpine F1 - που πλέον έχει ξεπέσει, παρότι εργοστασιακή, σε ρόλο κομπάρσου στη Formula 1.
Η ομάδα του Ένστοουν πρόσφατα απέκτησε από τη McLaren τον κορυφαίο τεχνικό Νταβίντ Σάντσεζ για το ρόλο του τεχνικού διευθυντή, και ανακοίνωσε τη λύση της συνεργασίας της με τον Εστεμπάν Οκόν.
Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία της η Renault εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να παύσει να είναι κατασκευάστρια κινητήρων το 2026, και να αναζητήσει πελατειακές μονάδες ισχύος για την Alpine F1 από τη χρονιά εκείνη. Κι ο Φλάβιο Μπριατόρε δεν αποκλείεται να έχει κομβικό ρόλο στις διεργασίες που θα ακολουθήσουν την πιθανή αυτή εξέλιξη.