FORMULA 1

O Γκουάνγιου Τσόου θα είναι ο πρώτος Κινέζος οδηγός της F1 με την Alfa Romeo το 2022

Ο Γκουάνιου Ζου, μέλλον οδηγός της Alpine
Ο Γκουάνιου Ζου, μέλλον οδηγός της Alpine ALPINE F1 MEDIA

Η Alfa Romeo ανακοίνωσε ότι ο Γκουάνγιου Τσόου θα είναι ο οδηγός που θα βρίσκεται στο δεύτερό της κόκπιτ το 2022, δίπλα στον Βάλτερι Μπότας - κι έτσι θα γίνει ο πρώτος Κινέζος οδηγός που θα κάνει πλήρη σεζόν στη Formula 1.

O 22χρονος Γκουάνγιου Τσόου είναι ένα από τα μεγαλύτερα ανερχόμενα ταλέντα του σπορ, καθώς πρωταγωνιστεί στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 2 ως διεκδικητής του τίτλου με την ομάδα UNI-Virtuosi - ενώ παράλληλα ήταν εξαιρετικά ταχύς και ανταγωνιστικός σε δοκιμές που έκανε νωρίτερα φέτος στο πλαίσιο του GP Αυστρίας, με την Alpine F1 του Φερνάντο Αλόνσο.

H ομάδα της Alfa Romeo πρώτα ανακοίνωσε την αποχώρηση από την ομάδα, στο τέλος του 2021, του Αντόνιο Τζιοβινάτσι, που βρίσκεται εκεί τα τρία τελευταία χρόνια με την υποστήριξη της Ακαδημίας της Ferrari.

Παρότι ο Ιταλός έκανε ορισμένες εντυπωσιακές εμφανίσεις φέτος, έχασε τη θέση του στην ομάδα καθώς η Ferrari δεν διέθετε πλέον τον όρο τοποθέτησης οδηγού της στην ομάδα για το 2022. Επίσης, ο Τσόου φέρεται να συνοδεύεται από χορηγίες ύψους 30 εκατομμυρίων Ευρώ από την Κίνα, και φυσικά αποτελεί το μέσον για την κατάκτηση της κινεζικής αγοράς από τη F1.

F1 είναι συναίσθημα, ταλέντο, ρίσκο, ταχύτητα, αλλά όταν κάνουν κουμάντο τα χρήματα μπορεί να γίνει αμείλικτη" έγραψε στα social media ο Τζιοβινάτσι, ο οποίος σε όλη του την καριέρα ανελίσσεται στο σπορ μόνο αξιοκρατικά, με το ταλέντο του, χωρίς εύπορους χορηγούς. "Πιστεύω στην έκπληξη από ένα αναπάντεχο αποτέλεσμα, στις μικρές ή μεγάλες νίκες που έρχονται με την αφοσίωση".

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Alfa Romeo, Φρεντερίκ Βασέρ, παραδέχθηκε: "Όλοι είναι ενθoυσιασμένοι. Δεν έχει να κάνει μόνο με την Alfa Romeo, την Orlen ή κάποιον άλλον, ξέρετε ότι όλοι προσπαθούν να αναπτύξουν εμπορικούς δεσμούς με την Κίνα, κι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να το κάνουν. Έχει να κάνει με τη δυναμική. Για εμάς και για το εμπορικό μας τμήμα είναι μια τεράστια ευκαιρία, και πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε αυτό".

Λίγες εβδομάδες πριν από τη σημερινή ανακοίνωση του Ζου από την Alfa Romeo, η F1 είχε ανακοινώσει την επέκταση του συμβολαίου της με την Κίνα για τη διοργάνωση του GP της Σαγκάης μέχρι το 2025. Ο αγώνας δεν θα διεξαχθεί ούτε το 2022, λόγω κορονοϊού, αλλά θα επιστρέψει στο πρόγραμμα το 2023.

Ο Βασέρ συμπλήρωσε: "Ήταν μια σημαντική απόφαση για την εταιρεία μας και για το μέλλον της. Έχουμε μια μεγάλη αλλαγή κανονισμών το 2022 και μελετήσαμε όλες τις επιλογές που είχαμε στο τραπέζι. Ο Βάλτερι ήταν μια προφανής επιλογή για μένα. Για τον οδηγό δίπλα του, ο Ζου ήταν η πρώτη επιλογή για μια ατελείωτη σειρά λόγων. Ποτέ δεν είναι ένας ο λόγος. Η απόδοση δεν βασίζεται μόνο σε έναν πυλώνα, είναι συνδυασμός της ταχύτητας, της συνεργατικότητάς του με την ομάδα και τον οδηγό δίπλα του, του οικονομικού παράγοντα".

Ο Γκουάνγιου Τσόου έληξε τη συνεργασία του με την Alpine, στην Ακαδημία της οποίας βρισκόταν από το 2019, για να ολοκληρώσει τη συμφωνία του με την Alfa Romeo. Θα κάνει το ντεμπούτο του με τη νέα του ομάδα στις δοκιμές του Άμπου Ντάμπι το Δεκέμβριο, κι άλλη μια μέρα δοκιμών των νέων ελαστικών της Pirelli, πριν τις χειμερινές δοκιμές με τα νέα μονοθέσια τον Μάρτιο.

Προς το παρόν ο Γκουάνγιου Τσόου είναι δεύτερος στο πρωτάθλημα της Formula 2, 36 βαθμούς πίσω από τον Όσκαρ Πιάστρι, ο οποίος είναι επίσης μέλος της Ακαδημίας της Alpine και μόλις ανακοινώθηκε για τη θέση του τρίτου οδηγού της γαλλικής ομάδας το 2022.

"Ονειρευόμουν από μικρός να φτάσω όσο πιο ψηλά μπορούσα στο σπορ που λατρεύω και τώρα το όνειρο έγινε πραγματικότητα", δήλωσε ο Ζου. "Το ότι είμαι ο πρώτος Κινέζος της F1 είναι μια επανάσταση για το κινεζικό μότορσπορ. Ξέρω ότι πολλές ελπίδες βρίσκονται στους ώμους μου, και αυτό είναι ένα κίνητρο για να βελτιωθώ και να πετύχω περισσότερα. Αισθάνομαι καλά προετοιμασμένος για την τεράστια πρόκληση της Formula 1", κατέληξε.

TAGS FORMULA 1 ALFA ROMEO
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ