FORMULA 1

Ο ήχος γυρίζει στη F1: Σκέψεις για επιστροφή των V8 κινητήρων το 2030

AP Photo/Michael Probst
The tires of the Red Bull of Australian driver Mark Webber gives off clous of smoke during the second free practice at the Nuerburgring racetrack, in Nuerburg, Germany, Friday, July 5, 2013. Formula One drivers threatened to withdraw from the German Grand Prix if there are more tire blowouts during Sunday's race. Last weekend, a number of blowouts overshadowed the British GP, causing tire supplier Pirelli to introduce a new plan to stop the same thing from happening again. But the Grand Prix Drivers' Association said Thursday in a statement that the drivers would pull out if the problem persists.The Formula one race will be held on Sunday. AP PHOTO/MICHAEL PROBST

Μια απόφαση που, αν ληφθεί, θα είναι εξαιρετικά δημοφιλής για ένα μεγάλο ποσοστό των (παλιών) φίλων της Formula 1, εξετάζεται ήδη: η επιστροφή στους οκτακύλινδρους κινητήρες, χωρίς πλέον υβριδική τεχνολογία αλλά με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, που θα δώσει ξανά στα μονοθέσια το παλιό τους "ουρλιαχτό".

Προς το παρόν όλοι επικεντρώνουν την προσοχή τους στους νέους κινητήρες της Formula 1 του 2026: αυτοί όχι μόνο θα παραμείνουν υβριδικοί, αλλά θα δίνουν και ακόμα περισσότερη έμφαση στην ηλεκτρική ενέργεια - η οποία θα προσδίδει τη μισή από τη συνολική ισχύ των μονοθεσίων. Παράλληλα, ο θερμικός V6 Turbo θα αντλεί την ενέργειά του από 100% βιοκαύσιμα.

Παρόλα αυτά, ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Στέφανο Ντομενικάλι, είπε ότι εφ’ όσον το πείραμα των βιοκαυσίμων αποδειχθεί επιτυχημένο, το σπορ είναι ανοιχτό στο ενδεχόμενο να εγκαταλείψει ολοκληρωτικά την υβριδική τεχνολογία και το ηλεκτρικό μοτέρ των μονοθεσίων, και να σκεφτεί την αλλαγή κατεύθυνσης με τη χρήση V8 κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2030 που θα ανοίξει ο επόμενος “κύκλος” κανονισμών.

Οι θερμικοί V8 ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς στη F1 μέχρι το 2013, κυρίως λόγω του έντονου ήχου που παρήγαγαν. Το “ουρλιαχτό” τους δεν ήταν μεν σαν των V10, αλλά ήταν αναμφίβολα μια αντιπροσωπευτική πτυχή της F1 που χάθηκε με το πέρασμα στις υβριδικές μονάδες ισχύος το 2014.

AP Photo/Eugene Hoshiko
Ο Σέρτζιο Πέρεζ με τον Mercedes V8 στην ουρά της McLaren βγαίνει από τα πιτς στο GP Κίνας του 2013 AP PHOTO/EUGENE HOSHIKO


Το 2026 οι μονάδες θα παραμείνουν υβριδικές, αλλά κρατώντας μόνο έναν εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων: ο MGU-K που λειτουργεί με την κινητική ενέργεια από το σύστημα πέδησης θα παραμείνει, αλλά όχι και ο MGU-H που λειτουργεί με τη θερμική ενέργεια που παράγεται στο εσωτερικό του υπερσυμπιεστή.

Η ενδεχόμενη απόφαση για την εγκατάλειψη των Turbo υβριδικών κινητήρων και η επιστροφή στους ατμοσφαιρικούς V8 -με τη χρήση βιοκαυσίμων- θα είναι μια τεράστιας σημασίας αλλαγή. Αν μην τι άλλο θα σημαίνει ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι εδώ για να μείνουν, όχι μόνο στη F1 αλλά και στην παγκόσμια αυτοκίνηση.

Πολλοί κατασκευαστές, της Ferrari και της Mercedes συμπεριλαμβανομένων, διεκδικούν την άρση της απαγόρευσης της πώλησης θερμικών αυτοκινήτων που έχει αποφασιστεί για το 2035 στην Ευρώπη, καθώς επιθυμούν να διαθέτουν τα supercars τους με κινητήρες εσωτερικής καύσης και με τη χρήση 100% βιοκαυσίμων - ακριβώς για να μην χαθεί η παραδοσιακή οδηγική εμπειρία των αυτοκινήτων τους.

AP Photo/Frank Augstein
Ο διευθύνων σύμβουλος της F1 Στέφανο Ντομενικάλι AP PHOTO/FRANK AUGSTEIN


Η επιθυμία τους αυτή ενδεχομένως να εξυπηρετηθεί και από την ίδια τη Formula 1 - που σημαίνει ότι δεν είναι απίθανο οι δύο αυτές μεγάλες ομάδες του σπορ να πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση. Και η F1 μπορεί να υιοθετήσει μια τέτοια επιλογή με την προϋπόθεση της χρήσης 100% βιοκαυσίμων (αντί των ρυπογόνων ορυκτών) και για το καλό του θεάματος που θα προσφέρει η επιστροφή του “ουρλιαχτού” των μονοθεσίων με τους πολύστροφους, ατμοσφαιρικούς V8.

Αμέσως μόλις οριστικοποιηθούν οι κανονισμοί του 2026, θα αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ποια θα είναι τα επόμενα βήματα, όπως τον κινητήρα του 2030”, τόνισε ο Ντομενικάλι. “Είναι προσωπική μου άποψη, που δεν έχω μοιραστεί ακόμα με τις ομάδες, παρότι την έχουμε συζητήσει με τη FIA, πως αν δουλέψουν τα βιώσιμα καύσιμα θα πρέπει να αξιολογήσουμε με προσοχή αν πρέπει να συνεχίσουμε με την υβριδική τεχνολογία ή αν είναι διαθέσιμες καλύτερες λύσεις”.

Ο Ιταλός συνέχισε λέγοντας πως η επιστροφή στους ατμοσφαιρικούς V8 μπορεί να λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα των σημερινών μονοθεσίων, που είναι το αυξημένο βάρος: “Το βάρος των αυτοκινήτων παραμένει ένα ‘αγκάθι’ και είναι αποτέλεσμα των υβριδικών μονάδων ισχύος, αλλά με τα βιώσιμα καύσιμα θα μπορούσαμε να πορευθούμε χωρίς τα υβριδικά συστήματα.

Αν συγκρίνουμε την πρόβλεψή μας για το βάρος του μονοθεσίου του 2026 σε σχέση με ένα αυτοκίνητο προ 10 ετών, βλέπουμε ότι το βάρος έχει γίνει σημαντικό θέμα. Όλοι οι οδηγοί θα ήθελαν να είχαν ελαφρύτερα αυτοκίνητα, κι εγώ προσωπικά θα ήθελα και λίγο πιο έντονο ήχο.

Στον τελευταίο αυτό τομέα, δουλεύουμε για να αυξήσουμε τα ντεσιμπέλ. Από την έρευνά μας προκύπτει ότι όλες οι αγορές, όλες οι ηλικιακές ομάδες, θέλουν καλύτερο ήχο, καθώς και την ενέργεια και τους κραδασμούς που μόνο ένας συγκεκριμένος τύπος [κινητήρα] είναι ικανός να παράγει όταν βρίσκεσαι κοντά στην πίστα”, κατέληξε ο Στέφανο Ντομενικάλι.

Ανάμεσα στους νοσταλγούς των ατμοσφαιρικών V8 περιλαμβάνεται και ο Μαξ Φερστάπεν, παρότι ο Ολλανδός μπήκε στη F1 δύο χρόνια μετά την κατάργησή τους και δεν αγωνίστηκε ποτέ με αυτούς.

Σίγουρα θα έδιωχνα το υβριδικό σύστημα” είπε ο πρωταθλητής, απαντώντας πρόσφατα σε ερώτηση τι θα άλλαζε ο ίδιος στη Formula 1 αν μπορούσε. “Κάθε φορά, όταν οδηγώ ένα παλιό αυτοκίνητο [με κινητήρα V8] εκπλήσσομαι από το πόσο ομαλή είναι η λειτουργία του.

Η τελική ταχύτητα είναι πιο χαμηλή σε σχέση με ό,τι έχουμε τώρα, αλλά η απόκριση του κινητήρα και η ροπή είναι κάτι άλλο. Όλη η διάθεση της ισχύος είναι τόσο ομαλή: τα κατεβάσματα, τα ανεβάσματα. Είναι κάτι πολύ πιο φυσικό σε σχέση με αυτό που έχουμε”, κατέληξε ο Φερστάπεν.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2030 FIA ΣΤΕΦΑΝΟ ΝΤΟΜΕΝΙΚΑΛΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ