FORMULA 1

Ο καλός, ο κακός και ο άτυχος

Ο καλός, ο κακός και ο άτυχος
New Image

To AUTO 24... ξεσκονίζει τον καλό, τον κακό και τον άτυχο του φετινού πρωταθλήματος της F1

Η φετινή περίοδος ξεκίνησε με αρκετές αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Όπως : Η απαγόρευση του ανεφοδιασμού, η αλλαγή στρατοπέδων από αρκετούς πιλότους και η επιστροφή της Mercedes GP σε συνδυασμό με αυτήν του Σουμάχερ
Το AUTO 24… σκαλίζει τους πρωταγωνιστές –θετικούς και αρνητικούς- στα πρώτα τέσσερα Grand Prix και ενώ την Κυριακή το "τσίρκο" της Formula 1 μετακομίζει στην Ευρώπη με τον αγώνα στην πίστα της Καταλούνια στην Ισπανία.

Μπάτον: Η καρδιά του πρωταθλητή

Αυτός που έχει αποτελέσει τη μεγαλύτερη – ευχάριστη έκπληξη, μέχρι στιγμής, είναι ο Τζένσον Μπάτον. Ο πρωταθλητής για το 2009 έχει εκκινήσει στο φετινό πρωτάθλημα από εκεί που σταμάτησε πέρσι, την κατάκτηση του τίτλου των οδηγών. Ο Βρετανός λοιπόν είναι στην κορυφή, παρά την αλλαγή ομάδας, αφού επέλεξε να μεταπηδήσει στη McLaren από την Mercedes GP (πρώην Brawn GP).

Ο Βρετανός είναι ο μοναδικός που έχει πάρει δύο νίκες, κυρίως λόγω του συνετού τρόπου που οδηγεί, της ψυχραιμίας που τον διακρίνει και της σωστής νοοτροπίας του. Οι νέοι κανονισμοί απαιτούν σωστή διαχείριση των ελαστικών και ο Μπάτον δείχνει να έχει τον τρόπο να φτάνει στο επιθυμητό αποτέλεσμα κάτω υπό αντίξοες συνθήκες.

Στον πρώτο αγώνα τερμάτισε στην 7η θέση, βλέποντας τον teammate του να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα, πίσω από τους Αλόνσο και Μάσα, που κυριάρχησαν στην πίστα Σακχίρ του Μπαχρέιν.

Πριν τον αγώνα της Αυστραλίας ο Μπάτον είχε δηλώσει πως η συγκεκριμένη πίστα κερνάει νίκες την ομάδα του και τελικά αποδείχτηκε πέρα για πέρα αλήθεια.

Ο Μπάτον εκμεταλλεύτηκε το πρόβλημα στα φρένα του Φέτελ και βρέθηκε να ηγείται της 2ης κούρσας για το 2010, μέχρι το τέλος. Ο πρωταθλητής επέστρεψε στις νίκες από τις 07/06/2009, όταν είχε κερδίσει στο Grand Prix της Τουρκίας.

Ο 3ος σταθμός για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ήταν στην Μαλαισία. Ο Μπάτον δεν είχε καλό αγώνα, αφού έχασε μέχρι και την μάχη με τον Μάσα για την 7η θέση.

Στην Κίνα ο Βρετανός έδωσε την απάντηση στο ερώτημα "θα υπάρχει κάποιος που θα κάνει 2 νίκες;"

Στη βροχερή Σανγκάι ο Μπάτον παρέδωσε μαθήματα σωστής διαχείρισης ενός αγώνα (και φυσικά σωστής διαχείρισης ελαστικών) και δικαίως πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη.

Ο ίδιος δηλώνει πιο συγκροτημένος και ώριμος από ποτέ. Τον ενδιαφέρει η ζωή του στις πίστες και αν συνεχίσει να δουλεύει απρόσκοπτα σίγουρα μπορεί να φτάσει μέχρι και στη δεύτερη –συνεχόμενη- κατάκτηση του τίτλου.

Σουμάχερ: Όλοι οι μύθοι κάποτε τελειώνουν (;)

Το να ασκήσουμε κριτική στον άνθρωπο που έχει κατακτήσει εφτά παγκόσμιους τίτλους, σίγουρα δεν είναι δίκαιο. Ωστόσο, η κάθε απόφαση έχει και το ανάλογο κόστος και ο Σουμάχερ το γνώριζε αυτό όταν έλεγε το "ναι" στο Ρος Μπρον και τη νεοσύστατη Mercedes GP.

Τα αποτελέσματά του έχουν γεμίσει απογοήτευση τους φαν του ανά την υφήλιο, ενώ ακόμα και ο Ρος Μπρον, που ήταν δίπλα του στη χρυσή εποχή του, δηλώνει πως ο υπερπρωταθλητής δεν μπορεί πλέον να στρίψει ούτε στις απλές στροφές.

Ίσως, να ακούγεται υπερβολικό, αλλά η αλήθεια είναι ότι και στους τέσσερις αγώνες ο (ομόσταυλός του) Νίκο Ρόσμπεργκ, τον έχει κερδίσει κατά κράτος, όντας δεύτερος, πίσω από τον Μπάτον, με 50 βαθμούς. Ο Σουμάχερ είναι 10ος με δέκα βαθμούς, όσους δηλαδή και ο Σούτιλ.

Οι επιδόσεις του Σουμάχερ έκαναν τη γερμανική εταιρία Proimit, να κάνει έρευνα για το αν ο Σουμάχερ έπραξε ορθός που επέστρεψε. Το 63.3% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ήταν λάθος, ενώ μόλις το 33.5% βλέπει θετικά το comeback του Γερμανού.

Οι αποδοκιμασίες προς το πρόσωπο του Γερμανού έχουν πάρει τη μορφή ντόμινο, με το θρύλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Στέρλινγκ Μος να δηλώνει:

" Δεν μπορώ να καταλάβω την επιστροφή του. Είναι ιδιαίτερα έξυπνος και πραγματικά αυτό που μπορώ να δω είναι ότι καταστρέφει τα επιτεύγματά του. Πολλοί πρόκειται να πουν ότι είναι παρελθόν, που ίσως και να είναι", ανέφερε με ιδιαίτερα επικριτικό ύφος ο Μος, ο οποίος στη συνέχεια συμπλήρωσε:

"Ο Σουμάχερ τα χρόνια που βρίσκονταν στον κολοφώνα της δόξας του, δεν είχε αντίπαλο. Αυτό που έχει σημασία είναι να έχει κίνητρο. Δεν τρέχεις απλά για διασκέδαση και τώρα νομίζω ότι ο Σουμάχερ δεν έχει πια κίνητρα. Για να κερδίσεις πρέπει να πιστεύεις ότι κανένας άλλος δεν μπορεί να σε νικήσει. Φαίνεται πως αυτή η χρονιά συνεχίζει να είναι μέρος της συνταξιοδότησης του, παρά επέκταση της καριέρας του".

Παρόλα αυτά η γαλλική κυβέρνηση, έχοντας ως γνώμονα το παρελθόν βράβευσε τον Σουμάχερ με τον τίτλο του ιππότη της "Λεγεώνας της τιμής", με τον πρωθυπουργό Φρανσουά Φιγιόν να λέει ότι "ο μόνος που μπορεί να συγκριθεί μαζί του είναι ο Φάντζιο".

Το πρωτάθλημα έχει ακόμα 15 Grand Prix, το μονοθέσιο W01, έχει υποστεί καταλυτικές αλλαγές και άπαντες στις τάξεις της αμιγώς γερμανικής ομάδας πιστεύει στην αναγέννηση του Σουμάχερ. Το ερώτημα είναι: "Ο ίδιος μπορεί;"

Φέτελ: Συνώνυμο της ατυχίας

Ο Γερμανός αποτελεί για πολλούς τον πιο ταλαντούχο πιλότο που αγωνίζεται αυτή τη στιγμή στο πρωτάθλημα της Formula 1. Στα πρώτα του βήματα δε βιάστηκαν οι συμπατριώτες του να τον αποκαλέσουν "νέο Σουμάχερ".

Ο ίδιος με την περσινή του πορεία έδειξε ότι διαθέτει όλα τα προσόντα που πρέπει να έχει κάποιος για να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής, τερματίζοντας 2ος στην πρώτη του εμφάνιση πίσω από το μονοθέσιο της Red Bull. Η Red Bull είναι μια ανταγωνιστική ομάδα, φημίζεται για την ταχύτητά της στις μεγάλες ευθείες, ενώ ο Φέτελ είναι ικανός να διαχειριστεί την επιτυχία και τη φήμη του.

Τα προγνωστικά τον θέλουν να είναι εκείνος που θα σηκώσει τον παγκόσμιο τίτλο στο τέλος του πρωταθλήματος. Εκείνος τα πηγαίνει περίφημα και αν δεν είχε τις αντίστοιχες ατυχίες με τα μηχανικά προβλήματα του μονοθεσίου του στο Μπαχρέιν και την Αυστραλία θα ήταν εκείνος στη θέση του Μπάτον.

Ο νεαρός πιλότος πήρε τις πρώτες δύο pole position αλλά, ενώ ήταν πρώτος στις κούρσες των αγώνων του Μπαχρέιν και της Αυστραλίας , μέχρι να τον προδώσει το μονοθέσιό του.

Στη Μαλαισία poleman έγινε ο άλλος πιλότος των ταύρων, ο Μαρκ Γουέμπερ. Ο Φέτελ, όμως, είχε δηλώσει πως ούτε η ατυχία δε θα τον σταματούσε στον τρίτο αγώνα της χρονιάς και δικαιώθηκε, αφήνοντας πίσω του τους Γουέμπερ και Ρόσμπεργκ.

Πλέον βρίσκεται στην 5η θέση στο πρωτάθλημα των πιλότων με 45 βαθμούς, είναι ανταγωνιστικός και σίγουρα στην Ευρώπη που οι καιρικές συνθήκες δε μεταβάλλονται συνεχώς θα έχει την ευκαιρία να προσπεράσει τους αντιπάλους του στην κορυφή.























































TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ