Ο Σαρλ Λεκλέρ ανέβασε τη Ferrari SF-25 στην κορυφή στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στην προσομοίωση κατατακτήριων με τη μαλακή γόμα, με διαφορά 0,12’’ από τον Όσκαρ Πιάστρι και 0,14’’ από τον Λάντο Νόρις με τις δύο McLaren MCL39. Ποιες ήταν οι διαφορές στις προσομοιώσεις αγώνα.
Τρεις ομάδες, οι McLaren, Ferrari και Mercedes έδειξαν αρκετά ανταγωνιστικές στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστραλίας, εναρκτήριου αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 – καθώς η Red Bull αναμενόμενα έδειξε να είναι ένα σκαλί πιο κάτω από τη μάχη της κορυφής.
Με τη μαλακή γομα στο γύρο προσομοίωσης των δοκιμών κατάταξης ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν ενάμισι δέκατο ταχύτερος από τις McLaren – που χωρίστηκαν μεταξύ τους με 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου, υπέρ του Πιάστρι.
Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν 0,42’’ πίσω από τον Λεκλέρ, στον έναν γύρο πάντα, στην 5η θέση – και ανάμεσα στις δύο RB που φάνηκαν σε απρόσμενα καλή κατάσταση (αν δεν είχαν υπερβολικά χαμηλό φορτίο καυσίμων) με τους Γιούκι Τσουνόντα και Ισάκ Χατζάρ.
Σε αυτή την προσομοίωση η Mercedes δεν ξεδίπλωσε την αληθινή δυναμική της W16, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ έμεινε στα οκτώμισι δέκατα μακριά και ο Κίμι Αντονέλι στα 1,2’’.
Όμως, το σκηνικό ήταν πολύ διαφορετικό αναλύοντας τις συστοιχίες γύρων που έκαναν οι ομάδες στο FP2 με τη μέση γόμα. Εκεί είδαμε τη McLaren σε ρυθμό αγώνα να είναι 0,2’’ κατά μέσο όρο ταχύτερη από τον Λεκλέρ.
Ωστόσο, σε αυτή την προσομοίωση η Mercedes –με τον Ράσελ- είχε παρεμφερή ρυθμό με τη Ferrari. Πιο πίσω, ο Μαξ Φερστάπεν ήταν 0,3’’ πίσω από τον Νόρις σε ρυθμό αγώνα, ο Χάμιλτον 0,36’’, ο Κάρλος Σάινθ με τη Williams 0,44’’ και ο Κίμι Αντονέλι 0,57’’.
Σε υψηλές θερμοκρασίες στη Μελβούρνη, η 2η περίοδος των ελεύθερων δοκιμών ξεκίνησε με τους οδηγούς να μπαίνουν στην πίστα με τη μαλακή γόμα. Στην κορυφή αρχικά εναλλάχθηκαν οι Τσουνόντα, Νόρις και Σάινθ, πριν τους εκθρονίσει ο Λεκλέρ με χρόνο 1:16.794 – πάντα με τη μέση γόμα. Ο Χάμιλτον, σε εκείνο το σημείο, ήταν δεύτερος με διαφορά 0,4’’ από τον Μονεγάσκο.
Περίπου στο ημίωρο οι ομάδες πέρασαν στη μαλακή γόμα για την κλασσική προσομοίωση κατατακτήριων και αρχικά ο Νόρις ήταν ταχύτερος. Όμως σύντομα ο Λεκλέρ θα σημείωνε το 1:16.439 που έμελλε να παραμείνει μέχρι τέλους ο ταχύτερος σημερινός χρόνος.
Ο Φερστάπεν έδειχνε να πασχίζει με την ισορροπία της Red Bull RB21 (χάνοντας και πάλι τα φρένα στη στροφή 1 και έπειτα γλιστρώνστας στη στροφή 3) και έμειε στην 7η θέση, πάνω από μισό δευτερόλεπτο μακριά από τις McLaren και Ferrari. Στο τέλος ο Πάστρι ανέβηκε εμπρός από τον Νόρις, με ισχνή διαφορά, καθώς ο Αυστραλός ένιωσε την ανάγκη να κάνει και δεύτερο γύρο προσομοίωσης κατατακτήριων.
Απρόσμενη ήταν και η 8η θέση του Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Sauber, την ώρα που ο ομόλογός του Γκαμπριέλ Μπορτολέτο πέρασε τη Haas του Εστεμπάν Οκόν – που ήταν ο ουραγός. Ο Όλιβερ Μπέρμαν δεν συμμετείχε διότι η ομάδα του δεν πρόλαβε να επιδιορθώσει έγκαιρα τη Haas VF-25 μετά από το ατύχημά του στο FP1.