Ο Λεκλέρ κινδυνεύει με ποινή 10 θέσεων για το GP του Λας Βέγκας
Ο Μονεγάσκος της Ferrari βρίσκεται στο απόλυτο όριο όλων των εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος του, και μοιάζει πολύ πιθανόν να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει έναν επιπλέον θερμικό κινητήρα (V6 Turbo) στο επόμενο GP, στο Λας Βέγκας (21-24 Νοεμβρίου).
Κάθε μονάδα ισχύος της Formula 1 αποτελείται από έξι επιμέρους τμήματα, και κάθε οδηγός του σπορ επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει ένα συγκεκριμένο αριθμό καθενός εκ των εξαρτημάτων αυτών αυτών σε όλη τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν.
Συγκεκριμένα για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάθε οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τέσσερις V6 Turbo στη διάρκεια της χρονιάς. Αν τοποθετήσει και πέμπτο οι κανονισμοί προβλέπουν ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση, και 5 θέσεων για κάθε επιπλέον κινητήρα (αν χρειαστεί) στη συνέχεια.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari ήδη χρησιμοποίησε τον τέταρτο φετινό κινητήρα του στο Ολλανδικό GP, στο τέλος Αυγούστου, που σημαίνει ότι πλέον με αυτή τη συγκεκριμένη μονάδα έχει αγωνιστεί σε 7 GP και 2 Sprint.
Δεν έχει υπάρξει κάποιο μηχανικό πρόβλημα στον κινητήρα αυτόν, όμως αν αναλογιστούμε πόση απόδοση χάνει μετά από έναν συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων ο κάθε θερμικός κινητήρας, μάλλον φαντάζει ως επιτακτική ανάγκη στη Ferrari να αλλάξει τον V6 του Σαρλ Λεκλέρ για τα 3 τελευταία GP (συν 1 Sprint) της φετινής σεζόν.
Στο Λας Βέγκας οι μεγάλες ευθείες ζητούν τη μέγιστη δυνατή απόδοση από έναν κινητήρα, κι επιπλέον το σιρκουί προσφέρει στους οδηγούς σημεία για ρεαλιστικές πιθανότητες προσπέρασης - ενδεικτικό είναι ότι στο περσινό GP σημειώθηκαν 82 προσπεράσεις.
Για αυτούς του δύο λόγους, είναι πιθανόν ότι η Scuderia θα περάσει σε ένα νέο μοτέρ για τον Λεκλέρ στον αγώνα της αμερικανικής πόλης του τζόγου. Αν το κάνει, η ποινή που θα επιβληθεί στον 25χρονο θα είναι 10 θέσεων στην εκκίνηση, σε σχέση με τη θέση που θα κατακτήσει ο Λεκλέρ στις δοκιμές κατάταξης.
Βεβαίως, πρέπει να πούμε ότι ο Μονεγάσκος είναι στο όριο -πέραν του θερμικού κινητήρα- και όλων των άλλων επιμέρους εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος: του υπερσυμπιεστή (turbo), του ηλεκτροκινητήρα MGU-H, του ηλεκτροκινητήρα MGU-K, της μπαταρίας και της ECU.Αν αλλάξει και κάποιο από αυτά, θα δεχθεί και επιπλέον ποινή.
Μιλώντας για το θέμα -στο δίκτυο DAZN- μετά το GP της Βραζιλίας, ο Λεκλέρ είπε: “Ελπίζω να είμαστε δυνατοί στο Λας Βέγκας και να μην πάρουμε κάποια ποινή εκεί”.
Η Scuderia πιστεύει ότι το σιρκουί της “πόλης της αμαρτίας” στην έρημο Νεβάδα των ΗΠΑ ταιριάζει στις προδιαγραφές της SF-24, καθώς η ομάδα του Μαρανέλο μάχεται με τη McLaren για το φετινό τίτλο κατασκευαστών. Η διαφορά στο πρωτάθλημα είναι στους 36 βαθμούς υπέρ των Άγγλων. Παράλληλα, ο Λεκλέρ διεκδικεί τη 2η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών από τον Λάντο Νόρις της McLaren, από τον οποίο απέχει 24 βαθμούς.