Ο Λεκλέρ λέει ότι η McLaren είχε μια ειδική χαρτογράφηση του κινητήρα για τη μεγάλη ευθεία του Μπακού
Μετά την απώλεια μιας νίκης που έμοιαζε παραπάνω από εφικτή στο GP του Αζερμπαϊτζάν, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι εν μέρει αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι ο νικητής Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren MCL38 είχε τη δυνατότητα να ξεδιπλώνει περισσότερη ισχύ από τη μονάδα ισχύος της Mercedes στην κεντρική ευθεία.
“H McLaren είχε ένα mode του κινητήρα που αύξανε την ισχύ του Κ (σ.σ.: της κινητικής ενέργειας) στην τελευταία ευθεία, και αυτό έκανε την προσπέραση πολύ δύσκολη” είπε ο Σαρλ Λεκλέρ, μετά τη νίκη του Όσκαρ Πιάστρι στο GP του Αζερμπαϊτζάν.
Ο ίδιος ο Μονεγάσκος παραδέχθηκε μετά το τέλος του χθεσινού (15/9) αγώνα του Μπακού ότι δεν αμύνθηκε όπως έπρεπε τη στιγμή που τον πέρασε ο Αυστραλός, στον 20ό γύρο από τους 51 του αγώνα, αλλά είπε ότι υπήρξε κι άλλη μια παράμετρος για την απώλεια της νίκης.
“Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι η διαφορά μετά το πιτ-στοπ. Περιμέναμε ότι τα σκληρά ελαστικά θα χρειάζονταν πολύ χρόνο προθέρμανσης. Είχα 6 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Όσκαρ, αλλά μπαίνοντας στα πιτς έναν γύρο αργότερα ήταν ήδη εκεί μαζί μου.
Πρέπει να κοιτάξουμε τα δεδομένα, εκεί είναι που κάναμε ένα λάθος. Έπειτα πασχίζαμε με το ρυθμό που είχαμε με τη σκληρή γόμα, καθώς εξάλλου δεν είχαμε κάνει [στις ελεύθερες δοκιμές] ένα γυρολόγιο με αυξημένο φορτίο καυσίμου. Η μέση γόμα μου έδινε την υποστήριξη που χρειαζόμουν στις αργές στροφές, αλλά όχι και η σκληρή”, κατέληξε ο 25χρονος οδηγός της Ferrari.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, είπε από τη δική του πλευρά, μιλώντας στο δίκτυο Sky Sport F1, ότι ο Λεκλέρ έπρεπε να είχε πιέσει περισσότερο στους γύρους αμέσως μετά το πιτ-στοπ του: “Δεν βοήθησε τον Σαρλ το γεγονός ότι δεν είχε πολύ χρόνο στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, αλλά αυτό δεν πρέπει να αποτελεί δικαιολογία.
Ίσως ο Σαρλ ήταν λίγο υπεραισιόδοξος μετά το πρώτο stint, διότι ήμασταν άνετοι, και ξέραμε ότι ήταν κρίσιμη η στιγμή που θα βάζαμε τα ελαστικά για το δεύτερο stint. Δεν πίεσε πολύ, και πιθανότατα αυτή δεν ήταν η σωστή προσέγγιση σε εκείνο το χρονικό σημείο.
Στο τέλος, αυτό ήταν το κλειδί. Όταν βρεθήκαμε πίσω, πασχίζαμε να περάσουμε τον Πιάστρι, και καταστρέφαμε περισσότερο τα ελαστικά πίσω του, όπως συμβαίνει όταν είσαι πίσω από ένα άλλο αυτοκίνητο. Οπότε ήταν δύσκολο να ανακτήσουμε τη θέση”, πρόσθεσε ο Γάλλος.
Και σχετικά με την παραδοχή του Μονεγάσκου ότι δεν αμύνθηκε όπως θα έπρεπε τη στιγμή που τον πέρασε ο Πιάστρι, στον 20ό γύρο του αγώνα, ο Βασέρ συμπλήρωσε: “Ναι, ίσως ο Σαρλ θα μπορούσε να είχε αμυνθεί καλύτερα. Όμως, όπως είπα νωρίτερα, ήταν ο πρώτος γύρος [μετά το πιτ-στοπ, που έφταιξε], και ήταν σημαντικό να προστατεύσει τα ελαστικά.
Σίγουρα, είναι πιο σημαντικό να προστατεύσεις τη θέση σου αντί για τα ελαστικά, οπότε ίσως να μην υπολόγισε πόσο κοντά ήταν ο Πιάστρι και πόσο γρήγορη ήταν η McLaren στην ευθεία.
Είχαμε τη δυναμική και το αυτοκίνητο για να κερδίσουμε. Ήμασταν στην πολ ποζίσιον, και στο πρώτο stint κυριαρχούσαμε. Τώρα πρέπει να τα καταφέρουμε καλύτερα με ό,τι έχουμε, και σήμερα είχαμε το περιθώριο να κάνουμε καλύτερη δουλειά.
Φυσικά κερδίσαμε άλλο ένα βάθρο, κερδίσαμε περισσότερους βαθμούς από τη Red Bull, και τους φτάνουμε στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αυτό είναι σημαντικό. Αλλά είναι αλήθεια ότι νιώθουμε έναν κάποιο εκνευρισμό για την απώλεια της νίκης από τον Πιάστρι και για το ατύχημα του Κάρλος. Αλλά στο τέλος, δεν μπορείς να κερδίζεις πάντα”, κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.
Τέλος, ο διευθυντής της Scuderia επιβεβαίωσε ότι η σύγκρουση του Σάινθ με τον Σέρτζιο Πέρεζ στον προτελευταίο γύρο προήλθε από την επιθυμία και των δύο οδηγών να μπουν πίσω από το κενό αέρος (slipstream) του Λεκλέρ, καθώς και ότι “ο Τσέκο [Πέρεζ] είχε πολύ χώρο στα αριστερά του αλλά δεν κινήθηκε”.