Σε μια ωριαία διαδικασία που έγινε μεν κάτω από τον ηλιόλουστο ουρανό αλλά με έντονες ριπές του ανέμου, που αποσταθεροποιούσαν τα μονοθέσια, η πλειοψηφία των οδηγών πέρασε πολλή ώρα με τη μαλακή γόμα – και υπήρξαν αρκετές έξοδοι από την πίστα, καθώς και τετ-α-κε.
Ο Λεκλέρ σταμάτησε το χρονόμετρο στις πρώτες δοκιμές του 7ου φετινού GP της Formula 1 στο 1:16.990, και παρότι οι χρόνοι αναμφίβολα θα πέσουν πολύ ακόμα στη συνέχεια του τριημέρου, έδειξε ότι η Scuderia έχει ξεκινήσει καλά με την κατανόηση και ρύθμιση της αποκαλούμενης SF-24 EVO.
Το επιβεβαίωσε και ο Κάρλος Σάινθ με τον τρίτο χρόνο, μόλις 26 χιλιοστά πίσω από τον Ράσελ που επίσης διαθέτει μια σειρά από σημαντικές αναβαθμίσεις στη Mercedes W15. Με το ίδιο μονοθέσιο ο Λιούις Χάμιλτον είχε αρκετά μπλοκαρίσματα στα φρένα, μικροεξόδους και τετ-α-κε και περιορίστηκε στην 7η θέση, άλλα τρία δέκατα μακριά από τον ομόλογό του.
Αντίστοιχα προβλήματα με τον Λιούις είχε, ωστόσο, και ο Μαξ Φερστάπεν. Παρότι ο Ολλανδός σημείωνε τα ταχύτερα περάσματα στο πρώτο και στο τρίτο τμήμα της πίστας, στο μεσαίο είτε ήταν πολύ πιο αργός (ειδικά στις στροφές 11-12) είτε είχε εξόδους από την πίστα στην αμμοπαγίδα – κάτι που του συνέβη δύο φορές.
Στην πρώτη περίπτωση είχε καταφέρει να βρει λίγη ταχύτητα στο δεύτερο τμήμα, το οποίο ολοκλήρωσε 6 χιλιοστά ταχύτερος από τον Λεκλέρ, αλλά μετά έχασε την ουρά της Red Bull στα φρένα της Variante Alta και αναγκάστηκε -με ένα μεγαλειώδεις ανάποδο κλείδωμα του τιμονιού- να βγει στο γρασίδι. Στη δεύτερη περίπτωση ήταν η υποστροφή εκείνη που τον έστειλε στην αμμοπαγίδα της Acque Minerali, όπου ο Ολλανδός αναγκάστηκε να καταφύγει για να αποφύγει το τετ-α-κε.
Ο πρωταθλητής ξεκάθαρα δεν είναι ικανοποιημένος με τη ρύθμιση της RB20, έμεινε 7 χιλιοστά πίσω από τον Σέρτζιο Πέρεζ, και θα πρέπει να βρει λύσεις ενόψει της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών σήμερα το απόγευμα (17/5, 18:00) απέναντι σε μια Ferrari που δείχνει να βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση.
Ο εντυπωσιακός Γιούκι Τσουνόντα ανέβασε την RB στην 6η θέση, εμπρός από τον Χάμιλτον και τις δύο McLaren του Όσκαρ Πιάστρι και του νικητή του Μαϊάμι, Λάντο Νόρις. Ο Λιούις είχε το τετ-α-κε του στην Acque Minerali, ενώ έξοδο είχε μεταξύ άλλων και ο Κάρλος Σάινθ. Τέλος, ένα βίαιο πέρασμα από τα κερμπς έσβησε τον κινητήρα της Williams του Άλεξ Άλμπον.
GP Εμίλια Ρομάνια 2024, Ελεύθερες Δοκιμές 1
FORMULA 1