Ο Λιούις είναι εδώ!
Ο Χάμιλτον έκανε την αντεπίθεσή του μετά από μια κακή εκκίνηση για να κερδίσει το GP Ιταλίας και να μειώσει τη διαφορά του από τον Ρόσμπεργκ στους 22 βαθμούς.
Στην πρώτη στροφή του GP Ιταλίας, μετά από μία από τις χειρότερες εκκινήσεις του, ο Λιούις Χάμιλτον έχοντας πέσει στην 4η θέση ενδεχομένως να σκεφτόταν ότι η νίκη στη Μόντσα είχε γίνει πλέον πολύ δύσκολη - όμως ο Άγγλος σύντομα έκανε την αντεπιθεσή του και έπειτα από δύο οδηγικά λάθη του Νίκο Ρόσμπεργκ, και τα δύο στα φρένα της πρώτης στροφής, κέρδισε μέσα στην Ιταλία.
Ο Φελίπε Μάσα επέστρεψε στο βάθρο, και μάλιστα μπροστά στους τιφόζι που τον λάτρεψαν όσο ήταν στη Scuderia, καθώς ο Βάλτερι Μπότας επίσης μετά από καταστροφική εκκίνηση, που τον έριξε στην 10η θέση, έκανε την αντεπίθεσή του για να τερματίσει τελικά τέταρτος.
Σε σχηματισμό, την 5η και 6η θέση πηραν οι Red Bull των Ντάνιελ Ρικιάρντο και Σεμπάστιαν Φέτελ, μετά από μια εκπληκτική μεταξύ τους μονομαχία, μπροστά από τους Σέρχιο Πέρεθ, Τζένσον Μπάτον, Κίμι Ράικονεν και Κέβιν Μάγκνουσεν που έκλεισαν την πρώτη δεκάδα.
Θυμηθείτε πως καλύψαμε LIVE τον αγώνα
Το φετινό Ιταλικό GP ήταν το πιο πικρό εδώ και πολλά χρόνια για τη Scuderia, καθώς πλην της 9ης θέσης του Ράικονεν, οι τιφόζι είδαν τον Φερνάντο Αλόνσο να εγκαταλείπει περίπου στο μέσον του αγώνα, για πρώτη φορά φέτος, με μηχανικά προβλήματα.
Στην εκκίνηση, η βραδυφλογία του Χάμιλτον επέτρεψε όχι μόνο στον Ρόσμπεργκ να περάσει, αλλά και στον Φελίπε Μάσα και στον εξαίρετο Κέβιν Μάγκνουσεν, που ξεκίνησε από την 5η θέση.
Αν και αρχικά ένα ηλεκτρονικό πρόβλημα ελέγχου των στροφών του κινητήρα δεν επέτρεψε στον Χάμιλτον να ανακτήσει άμεσα τις τρεις χαμένες του θέσεις, άρχισε να το κάνει αρκετά σύντομα ώστε να μην αφήσει τον Ρόσμπεργκ να απομακρυνθεί πολύ στην κορυφή.
Σε αυτό, βοήθησε το πρώτο από τα δύο οδηγικά λάθη του Ρόσμπεργκ στα φρένα της ευθείας και στην είσοδο του πρώτου σικέιν, Ρετιφίλο. Ο Γερμανός μπλόκαρε και τους τέσσερις τροχούς του, βγήκε από την πίστα και επέστρεψε από το δρόμο διαφυγής.
Αυτό μείωσε τη διαφορά του Ρόσμπεργκ από τους Μάσα - Μάγκνουσεν - Χάμιλτον από τα 3.5 στα 2.0 δευτερόλεπτα, λίγο πριν ο Χάμιλτον περάσει και τους δύο για να αρχίσει την καταδίωξη του Γερμανού ομολόγου του στη Mercedes.
Ο Άγγλος, στη συνέχεια, έμεινε σε απόσταση περίπου δύο δευτερολέπτων από τον Ρόσμπεργκ πριν και μετά το ένα και μοναδικό πιτ-στοπ που έκαναν οι πρωτοπόροι, όπως και όλοι οι οδηγοί σήμερα.
Ώσπου, στον 29ο γύρο, ήρθε το δεύτερο λάθος του Ρόσμπεργκ, ακριβώς στο ίδιο σημείο με το πρώτο. Ο Γερμανός έχασε τα φρένα στο τέλος της ευθείας και ακολούθησε ξανά το χρονοβόρο σικέιν του δρόμου διαφυγής, για να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Χάμιλτον. Η διαφορά των δύο γρήγορα ανέβηκε πάνω από τα 4.0 δευτερόλεπτα και δεν έμελλε ποτέ να μειωθεί μέχρι το τέλος.
Πίσω από την 6η φετινή νίκη του Χάμιλτον και την τόσο αναγκαία για τη Mercedes επιστροφή της στο 1-2, ο Μάσα δεν είχε αντίπαλο σε όλη τη διάρκεια του αγώνα καθώς ο Μπότας προσπαθούσε για πάνω από 40 γύρους να καλύψει την κακή εκκίνηση που τον έριξε στη 10η θέση.
Το έκανε με τρόπο εντυπωσιακό, μονομαχόντας σχεδόν με την πλειοψηφία των οδηγών μπροστά του. Σε μία από αυτές τις μάχες, ο Κέβιν Μάγκνουσεν τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες διότι ώθησε τον Μπότας σε έξοδο από την πίστα, με αποτέλεσμα να τερματίσει μεν 7ος, αλλά να πέσει -βάσει της τιμωρίας- στη σχετικά άδικη για εκείνον τελευταία θέση της δεκάδας.
Οι δύο οδηγοί της Red Bull, που έκλεισαν την εξάδα, είχαν μια υπέροχη μάχη στην πίστα αλλά στην ουσία ο Φέτελ βρισκόταν σε μειονεκτική θέση απέναντι στον Ρικιάρντο καθώς εη στρατηγική του Γερμανού να κάνει νωρίς το πιτ-στοπ του (σε σχέση με τον Αυστραλό που το έκανε αργά) δεν απέδωσε για τον πρωταθλητή.
Σε αντίθεση με την ήσυχη υπόθεση της μάχης της κορυφής, πιο πίσω το GP Ιταλίας είχε πολύ ενδιαφέρουσες μάχες, όπως εκείνη του Τζένσον Μπάτον με τον Σέρχιο Πέρεθ, που είχε διάρκεια αρκετών γύρων.
Όσο για τον Αλόνσο, η Ferrari έκανε εκ των υστέρων γνωστό ότι η πρώτη εγκατάλειψη του Ισπανού από μηχανικό πρόβλημα στα πέντε χρόνια που βρίσκεται στη Scuderia (!) προήλθε από υποχώρηση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας (ERS).
GP ΙΤΑΛΙΑΣ 2014
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:19:10.236
2. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +3.175
3. Μάσα (Williams-Mercedes) +25.026
4. Μπότας (Williams-Mercedes) +40.786
5. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) +50.309
6. Φέτελ (Red Bull-Renault) +59.965
7. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +1:02.518
8. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +1:03.063
9. Ράικονεν (Ferrari) +1:03.535
10. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +1:06.171
11. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +1:11.184
12. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +1:12.606
13. Βερν (Toro Rosso-Renault) +1:13.093
14. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +1 γύρος
15. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος
16. Γκροζάν (Lotus-Renault) +1 γύρος
17. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) +1 γύρος
18. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) +1 γύρος
19. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +2 γύροι
20. Έρικσον (Caterham-Renault) +2 γύροι
Εγκ. Αλόνσο (Ferrari) +25 γύροι
Εγκ, Τσίλτον (Marussia-Ferrari) +48 γύροι
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
ΟΔΗΓΩΝ
1. Ρόσμπεργκ - 238
2. Χάμιλτον - 216
3. Ρικιάρντο - 166
4. Μπότας - 122
5. Αλόνσο - 121
6. Φέτελ - 106
7. Μπάτον - 72
8. Χούλκενμπεργκ - 70
9. Μάσα - 55
10. Ράικονεν - 41
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Mercedes - 454
2. RBR - 272
3. Williams - 177
4. Ferrari - 162
5. McLaren - 110
6. Force India - 109
7. Toro Rosso - 19
8. Lotus - 8
9. Marussia - 2
10. Sauber - 0