Ο μάνατζερ του Αλόνσο στο SPORT 24
Το SPORT 24 δίνει ραντεβού με τον Φερνάντο Αλόνσο. Διαβάστε αποκλειστικές δηλώσεις μάνατζερ του Ισπανού, Λουίς Γκαρθία Αμπάντ
Το
SPORT 24 κάνει μια μικρή αναδρομή στις τελευταίες στιγμές αυτής της ρήξης και αναλύει τους πιθανούς προορισμούς του Ισπανού δις Παγκόσμιου Πρωταθλητή στη Formula 1.
Το χρονικό του τέλους στη McLaren Mercedes
- Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2007, ώρα 5 το απόγευμα.
Οι δρόμοι στο Οβιέδο, την πρωτεύουσα του Πριγκιπάτου των Αστούριας στη βόρεια Ισπανία, είναι παντελώς έρημοι.
Όλοι οι κάτοικοι της πόλης βρίσκονται μπροστά σε μικρές και μεγάλες οθόνες, έτοιμοι να παρακολουθήσουν το καμάρι της πόλης, τον οδηγό της McLaren – Mercedes Φερνάντο Αλόνσο, να διεκδικεί σε μια και μόνο κούρσα τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του πρωταθλητή της Φόρμουλα 1.
Οι αντίπαλοι αρκετοί. Ο ομόσταυλος Βρετανός Χάμιλτον, το αντίπαλο δέος της Ferrari, ο Φινλανδός Ραϊκόνεν, αλλά και ένα σωρό σκιές και υποψίες που βαραίνουν τον ουρανό του Σάο Πάολο και τα ανώτατα κλιμάκια της αγγλογερμανικής ομάδας: η κατασκοπεία στους Ιταλούς, η καταδίκη και η τιμωρία από τη FIA, τα παράπονα του Αλόνσο για προνομιακή συμπεριφορά του Ρον Ντένις απέναντι στον Χάμιλτον και τέλος τα συνεχόμενα προβλήματα ανάμεσα στους δυο οδηγούς που σαν αποτέλεσμα είχαν να επιτρέψουν στην "Σκουντερία" να πλησιάσει απειλητικά και να διεκδικήσει έναν τίτλο που δυο μήνες πριν φάνταζε όνειρο θερινής νύχτας.
- Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2007, μερικά δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση του γκραν πρι. Τα "ολέ" μαζί με τα πανηγύρια, τις ιαχές και τα συνθήματα δονούν ολόκληρη την Ισπανία. Ο "Νάνο" - όπως τον αποκαλούν χαϊδευτικά οι δικοί του άνθρωποι – προσπερνάει στον πρώτο κιόλας γύρο τον Χάμιλτον και πετάει προς τον τίτλο.
- Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2007, μιάμιση περίπου ώρα αργότερα. Η ισπανική φιέστα τελειώνει άδοξα, αφού ο ψυχρός Φινλανδός της Φεράρι, Κίμι Ραϊκόνεν βλέπει πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει μια από τις μεγαλύτερες ανατροπές των τελευταίων χρόνων στο άθλημα της F1 και να κλέψει κυριολεκτικά στο παρά πέντε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή από τους δυο οδηγούς της McLaren.
Η οργή των Ισπανών φαν του Αλόνσο ξεσπάει εναντίον τού – κατά τη γνώμη τους υπαίτιου για την απώλεια του τίτλου από τον δικό τους – Χάμιλτον και παντού ακούγεται το – καθόλου κολακευτικό – σύνθημα "Hamilton cabron, Raikkonen campeon" (Χάμιλτον κερατά, πρωταθλητής ο Ραϊκόνεν!).
Οι – αρκετοί – πάντως Ισπανοί υποστηρικτές της Ferrari φροντίζουν να ρίξουν και αυτοί το λαδάκι τους στη φωτιά, πικάροντας τους ηττημένους συμπατριώτες τους με το ευρηματικό "Alonso lloron, Raikkonen campeon" (Αλόνσο κλαψιάρη, πρωταθλητής ο Ραϊκόνεν!).
- Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2007. Ο ισπανικός Τύπος κυκλοφορεί με κεντρικό θέμα την αποτυχία του Αλόνσο να υπερασπιστεί τον τίτλο του. Ελάχιστα ασχολείται όμως με την εμφάνιση του Ισπανού πιλότου, εξαπολύοντας απίστευτες φραστικές επιθέσεις σε Ρον Ντένις και Χάμιλτον, θεωρώντας τους ως μοναδικούς υπεύθυνους της απώλειας του τίτλου από τον "δικό τους" Φερνάντο.
Αποκορύφωμα αυτής της επίθεσης αποτελεί το πρωτοσέλιδο της αθλητικής "Marca" με τον πηχυαίο τίτλο "Η μεγαλύτερη ξεφτίλα του αιώνα!"
- Κυριακή, 28 Οκτωβρίου 2007. Χιλιάδες κόσμου κατακλύζουν την κεντρική πλατεία του Οβιέδο για να αποθεώσουν το είδωλό τους και να του εκφράσουν την υποστήριξή τους. Ο Φερνάντο βγαίνει στο κεντρικό μπαλκόνι του Δημαρχείου και χαιρετά το πλήθος που παραληρεί.
Είναι το "ευχαριστώ" όλων των φίλων του δις παγκόσμιου πρωταθλητή, αλλά και η ανταπόδοση του Αλόνσο για την υποστήριξή τους στο πρόσωπό του.
Εκεί ακούγεται για πρώτη φορά το "Fernando campeon, vuelve a Renault!" (Φερνάντο πρωταθλητή, έλα πίσω στη Ρενό). Η αγάπη των Αστουριάνων προς την γαλλική ομάδα είναι πολύ μεγάλη, όχι μόνο γιατί με αυτή ο Αλόνσο στέφθηκε δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά και για έναν ακόμη λόγο: Τα χρώματα των Γάλλων είναι το μπλε και το κίτρινο, ακριβώς ίδια δηλαδή με αυτά της σημαίας της επαρχίας των Αστούριας (κίτρινος σταυρός πάνω σε μπλε φόντο) και αυτό στο θυμικό των πάντα τοπικιστών Ισπανών παίζει τεράστιο ρόλο.
- Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2007. Ανακοινώνεται – μόλις 12 ημέρες μετά το γκραν πρι της Βραζιλίας – η κοινή συναινέσει λύση του συμβολαίου ανάμεσα στον Αλόνσο και την McLaren. Το "Stepney – gate" και οι κάκιστες σχέσεις του Ισπανού με τον ομόσταυλό του Χάμιλτον, αλλά και η παντελής έλλειψη επικοινωνίας ανάμεσα στον Αλόνσο και το αφεντικό της ομάδας, Ρόν Ντένις, οδηγούν το αρχικό ειδύλλιο σε ένα αναπόφευκτο διαζύγιο.
Ντόμινο εξελίξεων
Αυτό ξεκαθάρισε βέβαια το τοπίο στην αγγλογερμανική ομάδα που τόσο ταλαιπωρήθηκε τη φετινή αγωνιστική περίοδο από τα καπρίτσια και τις ιδιοτροπίες των οδηγών της, άνοιξε όμως παράλληλα το υπ' αριθμό ένα θέμα που απασχολεί αυτή τη στιγμή τον κόσμο της Formula1.
Και αυτό βέβαια δεν είναι άλλο από τον επόμενο προορισμό του Αλόνσο. Οι μνηστήρες πολλοί στην αρχή, όσο περνούν όμως οι μέρες, ο ένας μετά τον άλλο εγκαταλείπουν την προσπάθεια. Βλέπετε δεν πρόκειται για μια απλή μετεγγραφή.
Η ομάδα που θα πάρει την πολυπόθητη υπογραφή του Αστουριάνου δεν πρέπει απλώς να καλύψει το συμβόλαιο του, αλλά και να του εγγυηθεί πως τα μονοθέσιά της όχι μόνο θα είναι ανταγωνιστικά ως προς αυτά των αντιπάλων, αλλά και θα διαθέτουν την απαραίτητη σταθερότητα, ώστε να του δώσουν τη δυνατότητα να είναι και πάλι πρωταγωνιστής, με απλά λόγια να μπορέσει να διεκδικήσει τον τίτλο.
Αυτή τη στιγμή δυο είναι οι ομάδες που έχουν απομείνει στη μάχη της διεκδίκησης του Ισπανού οδηγού: Η γαλλική Renault και η βρετανική – αυστριακής ιδιοκτησίας – Red Bull. Η καθεμιά έχει τα δικά της ατού (θα τα δούμε αναλυτικά αργότερα) στην προσπάθειά της να πείσει τον Αλόνσο πως προσφέρει τις καλύτερες συνθήκες, αγωνιστικά, αλλά και – οπωσδήποτε πολύ σημαντικό για τον Ισπανό αυτή την εποχή – έξω από τα σιρκουί, κυρίως στις διαπροσωπικές σχέσεις με τα μέλη της ομάδας και την καλή χημεία με τους συναδέλφους του.
Μέχρι τώρα οι Γάλλοι, λόγω παρελθόντος, καλύτερης αγωνιστικής οργάνωσης και πολύ καλών σχέσεων του Αλόνσο με το αφεντικό της Renault, Φλάβιο Μπριατόρε, φαίνονταν να έχουν το προβάδισμα. Η είδηση όμως μόλις πριν λίγες μέρες πως η συγκεκριμένη ομάδα κατηγορείται για κατασκοπεία σε βάρος της McLaren και το γεγονός πως αυτή η υπόθεση θα εκδικαστεί στις 6 Δεκεμβρίου – με όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, κυρίως μετά την επίδειξη πυγμής της FIA και την βαριά τιμωρία της Μακλάρεν πριν λίγους μόλις μήνες - , φαίνεται πως αλλάζει κάπως τα δεδομένα.
Η "καθαρή" Red Bull παρουσιάζεται αποφασισμένη να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το ανέλπιστο χρονικό περιθώριο που της προέκυψε από το πουθενά και παράλληλα ο Αλόνσο αποκτά την άνεση – επίσης χρονική – να εξετάσει προσεκτικότερα τις δυο προτάσεις, αφού δεν υφίσταται πλέον το ασφυκτικό "πρέσινγκ" που ασκούσε πάνω του ο Μπριατόρε, βάζοντάς του στενά χρονικά όρια (το τελευταίο "υποχρέωνε" τον Ισπανό να δώσει την τελική του απάντηση στις 6 Νοεμβρίου) για να αποφασίσει αν αποδέχεται η όχι την πρόταση των Γάλλων.
Ο μάνατζερ του Αλόνσο, Luis Garcia Abad, εξηγεί στο SPORT 24
Για όλα αυτά τα θέματα ζητήσαμε την άποψη του μάνατζερ του Ισπανού οδηγού, κ. Luis Garcia Abad. Όταν μιλήσαμε μαζί του, μας είπε πως και αυτός και ο πελάτης του δεσμεύονται να κρατήσουν το στόμα τους κλειστό σε οτιδήποτε αφορά αγωνιστικά και μετεγγραφικά θέματα ή προσωπικές σχέσεις και προβλήματα μέσα στην πρώην πλέον ομάδα του Αλόνσο.
"Δυστυχώς (ή ευτυχώς, αν αναλογιστείτε πως παίρνω εκατοντάδες τηλεφωνήματα από δημοσιογράφους και Μ.Μ.Ε. όλου του κόσμου αυτές τις μέρες), η συμφωνία που υπέγραψε ο πελάτης μου με την McLaren για τη λύση του συμβολαίου του, αρχίζει με τον εξής όρο:
Ούτε αυτός, ούτε εγώ έχουμε το δικαίωμα να προβούμε σε οποιαδήποτε δήλωση που μπορεί να έχει σχέση είτε με το παρελθόν του Φερνάντο στην ομάδα, είτε με τον προγραμματισμό και τις διαπραγματεύσεις που διενεργούμε σε σχέση με το μέλλον του".
"Οι ρήτρες που έχουν μπει προβλέπουν τεράστιες οικονομικές αποζημιώσεις και πιστέψτε με πως δεν θα θέλαμε να φέρουμε σε δύσκολη θέση τους νομικούς συμβούλους μας.
Σε ότι έχει να κάνει με την καινούργια ομάδα στην οποία θα καταλήξει ο Φερνάντο, η απαγόρευση δηλώσεων θα αρθεί μόλις ανακοινωθεί επίσημα η καινούργια συμφωνία, ενώ σε ότι έχει σχέση με τη θητεία του πελάτη μου στην McLaren Mercedes, η απαγόρευση ισχύει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου".
"Από το νέο έτος λοιπόν θα μπορούμε να μιλήσουμε ελεύθερα για όσα έγιναν τη χρονιά που μας πέρασε. Τότε ευχαρίστως – και δεσμεύομαι για αυτό – θα απαντήσουμε στις ερωτήσεις των αναγνωστών του SPORT 24, που προσωπικά πιστεύω πως θα βρουν πολύ πιο ενδιαφέρουσα μια συζήτηση με τον Φερνάντο σε ότι θα αφορά πλέον τη νέα σεζόν, την καινούργια του ομάδα και τους στόχους που θα έχει θέσει για το επόμενο πρωτάθλημα".
"Πρέπει να σας πω, πως εδώ και αρκετό καιρό, ο πελάτης μου παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον την πιθανότητα της δημιουργίας ενός σιρκουί στην χώρα σας. Μια καινούργια πίστα αποτελεί πάντα μια νέα πρόκληση για όλους τους οδηγούς, ειδικά για τους πρωταγωνιστές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γκραν πρι της Τουρκίας. Μην ξεχνάτε ότι το μεσογειακό ταμπεραμέντο ενθουσιάζει τους οδηγούς και αν το καλοσκεφτείτε, μετά την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Τουρκία, η μοναδική Νοτιοευρωπαϊκή χώρα χωρίς διοργάνωση της F1 είναι η Ελλάδα.
Βέβαια η υποδομή που απαιτείται για ένα τέτοιο εγχείρημα είναι τεράστια, αλλά όταν υπάρχει θέληση και σωστός σχεδιασμός και προγραμματισμός, υπάρχει και θετικό αποτέλεσμα. Να είστε σίγουροι πάντως, πως ο Φερνάντο θα έτρεχε στην Ελλάδα με μεγάλη του χαρά".
Προσπαθήσαμε – μάταια – να εκμαιεύσουμε κάτι περισσότερο από τον Ισπανό μάνατζερ, συνεχώς όμως ο ίδιος μας παρέπεμπε στον Ιανουάριο, όταν και θα έχουμε την επόμενη επαφή μας – τότε πλέον όχι μόνο μαζί του, αλλά και με τον ίδιο τον Αλόνσο.
Κλείνοντας το τηλέφωνο, τον ρωτήσαμε αν η Renault είναι το φαβορί για να αποκτήσει τον Ισπανό οδηγό και χαμογελώντας μας απάντησε: "Όταν ένας κορυφαίος αθλητής τελειώνει τον κύκλο του σε μια ομάδα και ψάχνει να βρει μια καινούργια, η ζήτηση είναι πάντοτε μεγάλη. Όλοι θέλουν στις τάξεις τους έναν πρωταθλητή και τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά με τον Φερνάντο. Εμείς απλά θα ψάξουμε να βρούμε το καλύτερο για αυτόν".
Όπως προαναφέραμε, πολλές ομάδες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση του Αλόνσο. Στην πορεία κάποιες αποσύρθηκαν (Williams, Toyota) και έτσι φτάσαμε σήμερα στις δυο που συνεχίζουν να τον διεκδικούν, τις Renault και Red Bull.
Οι δυο μνηστήρες σε ένα "μπρα ντε φερ" δισεκατομμυρίων
Renault: Τα φαντάσματα του Φλάβιο Μπριατόρε
Ο Φλάβιο Μπριατόρε δεν περνάει τις καλύτερες μέρες του στη Renault F1. Η υπόθεση κατασκοπείας που έκανε την εμφάνισή της τις τελευταίες μέρες, άλλαξε σε μεγάλο βαθμό τα δεδομένα και γέμισε πονοκεφάλους τον Ιταλό, ο οποίος είδε να ανατρέπεται η προνομιακή του θέση στις διαπραγματεύσεις, όχι μόνο με τον Αλόνσο αλλά – και αυτό είναι ακόμα χειρότερο – και με τους υποψήφιους χορηγούς της ομάδας του, στην προσπάθεια που έκαναν οι Γάλλοι να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα κεφάλαια, ώστε να εγγυηθούν στον Ισπανό την υποδομή που αυτός απαιτεί για να έχει στη διάθεσή του ένα μονοθέσιο – πρωταγωνιστή.
Αυτό που τρέμει περισσότερο ο Μπριατόρε είναι η πιθανότητα να "εξοντωθεί" η προσπάθειά του από κάποιο αστρονομικό πρόστιμο της FIA στις 6 Δεκεμβρίου. Ήδη έχει χάσει το πλεονέκτημα της πίεσης προς τον Αλόνσο, ενώ κινδυνεύει να χάσει και το "καθαρό" όνομα της Renault στην πιάτσα.
Παράλληλα δεν γνωρίζει τι θα απογίνει με τον Φινλανδό Κοβαλάινεν, ο οποίος περιμένει να μάθει αν την επόμενη χρονιά θα συνεχίσει στους Γάλλους ή θα μετακινηθεί στην McLaren δίπλα στον Χάμιλτον.
ING εναντίον BBVA
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, πόλεμος έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε δυο τραπεζικούς κολοσσούς για το σπονσοράρισμα του μονοθέσιου της γαλλικής ομάδας. Από τη μια μεριά η ολλανδική ING, ήδη χορηγός της Ρενό, αρνείται πεισματικά να παραχωρήσει τα – πολλά και πολύτιμα – κεκτημένα που της προσφέρει το πολυετές συμβόλαιο με τους Γάλλους.
Μην ξεχνάμε πως ο συγκεκριμένος όμιλος δεν περιορίζεται στην εμφάνιση του λογότυπου στα μονοθέσια της Ρενό, αλλά επεκτείνεται σε πολύ περισσότερες δραστηριότητες στον κόσμο της F1, όπως στατικές διαφημίσεις σε όλα τα σιρκουί, ενώ είναι και ο βασικός χορηγός του γκραν πρι της Αυστραλίας.
Οι Ολλανδοί έχουν έναν ακόμη λόγο να μην θέλουν να ακούσουν κουβέντα για αλλαγή του σημερινού στάτους και αυτός φυσικά δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον Αλόνσο και την πιθανή υπογραφή του στη Ρενό. Το πρεστίζ τους θα ανέβαινε κατακόρυφα με τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή δίπλα στη φίρμα τους.
Για να σας δώσουμε ένα παράδειγμα του τί σημαίνει η παρουσία του Ισπανού δίπλα στο λογότυπο οποιασδήποτε εταιρείας, απλά σας λέμε πως ο πιλότος από το Οβιέδο είναι αυτή τη στιγμή ο πιο δημοφιλής άνθρωπος της Formula1.
Μια έρευνα που έγινε από το πανεπιστήμιο της Ναβάρα – έναν από τους μεγαλύτερους οργανισμούς έρευνας στον κόσμο – έδειξε πως ο Αλόνσο στη διάρκεια του φετινού πρωταθλήματος της F1 (από τον Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο) δημιούργησε 128.000 ειδήσεις, μακράν περισσότερες από τον δεύτερο Χάμιλτον σε αυτή τη λίστα. Τον Ισπανό μάλιστα ξεπέρασε σε δημιουργία ειδήσεων σε ολόκληρη την F1 μόνο η Ferrari! Σε ότι αφορά το διαδίκτυο, μόνο μέσα σε αυτή τη χρονιά ασχολήθηκαν μαζί του 2.800.000 σάιτ σε όλο τον κόσμο! Γίνεται λοιπόν σαφές γιατί η ING είναι αμετακίνητη στη θέση της.
Διάλυση του ισπανικού τραστ;
Αυτή η στάση της ING καθιστά προβληματική την ενότητα του τραστ που δημιουργήθηκε από τρεις ισπανικές εταιρείες με σκοπό τη χορηγία της Ρενό στην περίπτωση απόκτησης του Ισπανού οδηγού. Η Telefonica Movistar (τηλεπικοινωνίες), η Mutua Madrileña (ασφάλειες) και η Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (τραπεζικός όμιλος) συγκέντρωσαν κεφάλαια 62 εκ.€, αλλά ήδη η BBVA αποχώρησε, αφού τα 30 εκ.€ που είχε συμφωνήσει να διαθέσει στο κοινό ταμείο είναι πάρα πολλά σε σχέση με αυτά που μπορούσε να αντιπροσφέρει η Renault.
Οι Ισπανοί τραπεζίτες απαιτούσαν να μπει το λογότυπο της τράπεζας στα μπροστινά και πλάγια τμήματα των μονοθέσιων, αλλά εκεί συνάντησαν την πεισματική άρνηση της ING. Έτσι ο Μπριατόρε μπόρεσε να τους εγγυηθεί μόνο τις αεροτομές των αυτοκινήτων και τις φόρμες των οδηγών, οι Ισπανοί δεν δέχτηκαν και οι διαπραγματεύσεις οδηγήθηκαν σε προσωρινό ναυάγιο.
Η Telefonica Movistar που συνεχίζει τις συζητήσεις με τον Ιταλό, έχει αποφασίσει τη μείωση του αρχικού προσφερόμενου ποσού (32 εκ.€), αφού ούτε αυτή ικανοποιείται με την "περιορισμένη" παρουσία της στα μονοθέσια της Renault.
Ο Μπριατόρε είναι έτσι υποχρεωμένος να ξαναρχίσει το ψάξιμο χορηγών με μικρότερες απαιτήσεις. Μια φήμη που έφερνε την τρίτη ισπανική εταιρεία του αρχικού τραστ, την Mutua Madrileña, να αυξάνει την δική της προσφορά από τα 6 εκ.€ στα 25, διαψεύστηκε – ανεπίσημα μεν – από κύκλους της ίδιας της εταιρείας.
Οι διαπραγματεύσεις πάντως συνεχίζονται με αμείωτη ένταση και ενδιαφέρον. Μόλις την περασμένη Παρασκευή, εκπρόσωποι της BBVA και της Telefonica πήραν μέρος σε μια μαραθώνια συνάντηση 7 ωρών στη Μαδρίτη, όπου μάλιστα κατά τη διάρκεια αυτής φυγαδεύτηκαν σε μυστική τοποθεσία για να αποφύγουν τους δεκάδες δημοσιογράφους που περίμεναν για δηλώσεις.
Η Telmex και οι ιδιοτροπίες του Carlos Slim
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά στον Φλάβιο Μπριατόρε, πρόβλημα φαίνεται πως προέκυψε και στην προφορική συμφωνία που υπήρχε ανάμεσα στον Ιταλό και τον Μεξικάνο μεγιστάνα Carlos Slim για συνεργασία.
Ο Σλιμ (ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο αυτή τη στιγμή με περιουσία που αγγίζει τα 60 δις $), ιδιοκτήτης μεταξύ άλλων της Telmex (Τηλεπικοινωνίες του Μέξικο), είχε συναντηθεί πρόσφατα με τον Μπριατόρε στη Βραζιλία, όπου και είχαν συζητήσει την πιθανότητα συνεργασίας. Στο τέλος της συνάντησης είχαν αφήσει να εννοηθεί πως αυτή η συνεργασία είχε δρομολογηθεί και σύντομα θα υπήρχαν ανακοινώσεις.
Όμως τα δεδομένα φαίνεται πως άλλαξαν τις τελευταίες ώρες και η Telmex ετοιμάζεται να ανακοινώσει την απόσυρση του ενδιαφέροντος του Σλιμ. Η άποψη του Μεξικανού είναι πως ο Μπριατόρε βιάστηκε να θεωρήσει δεδομένη τη συνεργασία και πως τον ίδιο δεν τον ενδιαφέρει τόσο η είσοδος στον κόσμο της F1, όσο η υποστήριξη και η χορηγία νέων οδηγών.
"Το γεγονός πως φάγαμε μαζί, δεν σημαίνει τίποτα παραπάνω από ένα καλό γεύμα με μια καλή παρέα", τόνισε ο Σλιμ, κλείνοντας έτσι – τουλάχιστον προς το παρόν – άλλη μια πόρτα στον Ιταλό της Renault. Οι κακές γλώσσες βέβαια λένε πως ο Σλιμ έχει θέσει σαν όρο στον Μπριατόρε, την υπογραφή του Αλόνσο μέχρι τις 15 Νοεμβρίου, για να του προσφέρει οικονομική στήριξη και παράλληλα να δημιουργήσει ακαδημίες ταλέντων της Renault στην Αμερική.
Red Bull – Ο "Ταύρος" που ψάχνει την σταθερότητα
Είναι κοινό μυστικό πως ο Αλόνσο θα είχε ήδη πει το ναι στην Red Bull, αν αυτή η ομάδα είχε την σταθερότητα που απαιτείται για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Ο Ισπανός δεν κρύβει πως η επιλογή μιας καινούργιας ομάδας αποτελεί πρόκληση για τον ίδιο και την καριέρα του.
Ο Αυστριακός ιδιοκτήτης της Red Bull, Ντίτριχ Μάτεσιτς προσφέρει στον Αλόνσο τα πάντα εκτός ίσως από το σημαντικότερο: την σταθερότητα του μονοθέσιου. Στην περασμένη περίοδο οι αυστριακές «βολίδες» τερμάτισαν μόνο στο 60% των αγώνων, αριθμός όχι τόσο άσχημος για μια ομάδα, αλλά άκρως απογοητευτικός και απαγορευτικός για κάποιον που θέλει να κάνει πρωταθλητισμό.
Στην τελευταία συνάντηση που είχαν την περασμένη εβδομάδα ο Μάτεσιτς και ο Λουίς Γκαρθία Αμπάντ, συζητήθηκαν κυρίως κατασκευαστικά θέματα. Ο Αλόνσο θέλει να ξέρει πόσο εξελίξιμα είναι το σασί και ο κινητήρας του καινούργιου μονοθέσιου των Αυστριακών, αλλά και κατά πόσο ο ίδιος θα έχει λόγο σε πιθανές αλλαγές, ώστε να φέρει το μοντέλο στα μέτρα του.
Ο Ισπανός γνωρίζει πως στο θέμα της εξέλιξης η ομάδα του "ταύρου" βρίσκεται παρασάγγες μπροστά από την Renault, όπου για την εξέλιξη ενός και μόνο κομματιού απαιτούνται γύρω στους τρεις μήνες. Οι Αυστριακοί στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις τους στο Milton Keynes της νότιας Αγγλίας, δεν χρειάζονται για την ίδια δουλειά πάνω από ένα μήνα, διαφορά τεράστια όπως και αν το δει κανείς.
Στο βάθος η Ferrari;
Ο πιο σημαντικός όμως λόγος που ο Αλόνσο σκέφτεται τόσο πολύ την πρόταση της Red Bull, είναι η διάρκεια του συμβολαίου που θα κληθεί να υπογράψει. Ο Μάτεσιτς δεν θα είχε αντίρρηση να τον δεσμεύσει μόνο για ένα χρόνο, αφού ο βασικότερος λόγος που θέλει τον Ισπανό στην ομάδα του είναι για να δώσει την παραπάνω ώθηση που χρειάζεται η Red Bull έχοντας έναν πρωταθλητή στη σύνθεσή της.
Ο Αυστριακός, όπως και το δεξί του χέρι, ο συμπατριώτης του και παλιός πρωταθλητής Γκέρχαρντ Μπέργκερ, γνωρίζουν πολύ καλά πως η παρουσία του Αλόνσο κοντά τους, έστω και μόνο για ένα χρόνο, θα προσφέρει στην ομάδα τους πρεστίζ, οργανωτική αναγέννηση, καλά αποτελέσματα και θα αποτελέσει τον προπομπό για την προσέλκυση οδηγών – πρωταγωνιστών στο μέλλον.
Παράλληλα, αν καταφέρουν και αποσπάσουν την υπογραφή του, είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο πως διάφοροι χορηγοί – κυρίως από την Ισπανία – θα ενδιαφερθούν να χρηματοδοτήσουν την προσπάθειά τους. Ήδη έχουν γίνει κάποιες προκαταρτικές επαφές με μεγάλες ισπανικές εταιρείες – ανάμεσα σε αυτές φιγουράρουν και οι τρεις κολοσσοί που δεν τα βρήκαν μέχρι στιγμής με τον Μπριατόρε – και οι προοπτικές είναι κάτι παραπάνω από καλές.
Υπογράφοντας ο Αλόνσο συμβόλαιο ενός χρόνου με τους Αυστριακούς, κρατάει παράλληλα ανοιχτή την πόρτα της Φεράρι για το άμεσο μέλλον, αφού είναι γνωστό πως η ιταλική ομάδα αποτελεί διακαή πόθο στα μελλοντικά σχέδιά του. Λίγα πράγματα θα χαροποιούσαν τον Ισπανό τόσο, όσο το να βρεθεί το 2009 στο τιμόνι ενός κόκκινου μονοθέσιου. Κάτι που θα ήταν αδύνατο να συμβεί αν ενδώσει τελικά στην πρόταση της Renault.
Ο Μπριατόρε δεν συζητάει για συμβόλαιο μικρότερο των τριών χρόνων. Στη χειρότερη περίπτωση οι Γάλλοι προσφέρουν δυο χρόνια με οψιόν ενός τρίτου. Φροντίζοντας παράλληλα – πάντα μέσω του Μπριατόρε – να υπενθυμίζουν συνεχώς στον Αλόνσο πως τίποτα δεν του εγγυάται πως η Ferrari θα αδειάσει μια θέση του χρόνου για να τον φέρει στο Μαρανέλο.
Εκεί όμως μπαίνει ο παράγοντας μάνατζερ. Ο Λουίς Γκαρθία προτιμά την Ρενό από τη Red Bull και προσπαθεί να επηρεάσει τον πελάτη του να στραφεί και αυτός στην ίδια κατεύθυνση. Ο λόγος; Απλός. Ο Γκαρθία δεν πολυσυμπαθεί την ιδέα της Red Bull, διότι πιστεύει πως θα αποτελέσει ένα βήμα πίσω στην καριέρα του Αλόνσο και το παρελθόν έχει δώσει παραδείγματα πιλότων που πηγαίνοντας σε μικρότερης δυναμικότητας ομάδες από αυτές στις οποίες αγωνίζονταν, σταθεροποιήθηκαν σε μια ανάλογη αγωνιστική μετριότητα, από την οποία δεν κατάφεραν να ξεφύγουν και να επανέλθουν σε πρωταγωνιστικό επίπεδο.
Κάπως έτσι έχει μέχρι αυτή τη στιγμή η κατάσταση σε ότι αφορά το μέλλον του Αλόνσο. Η Renault και η Red Bull θα δώσουν τη μάχη για να κερδίσουν το ναι του Ισπανού. Το "μπρα ντε φερ" μεταξύ του Φλάβιο Μπριατόρε και του Ντίτριχ Μάτεσιτς θα συνεχιστεί τις επόμενες μέρες και το SPORT 24 θα βρίσκεται δίπλα στις εξελίξεις.
Προς το παρόν ο Φερνάντο Αλόνσο "μαδάει" τη μαργαρίτα από τον τροπικό παράδεισο στον οποίο βρίσκεται, μαζεύοντας δυνάμεις για την καινούργια χρονιά και ζυγίζει τα υπέρ και τα κατά των δυο προτάσεων. Σε λίγες μέρες θα ξέρουμε ποιό από τα ειδύλλια θα καταλήξει σε "γάμο".
* Ευχαριστούμε το επίσημο σάιτ του Ισπανού πιλότου για την ευγενική παραχώρηση των φωτογραφιών από το αρχείο του. Επισκεφθείτε το κι εσείς, αξίζει τον κόπο: www.fernandoalonso.com
Το χρονικό του τέλους στη McLaren Mercedes
- Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2007, ώρα 5 το απόγευμα.
Οι δρόμοι στο Οβιέδο, την πρωτεύουσα του Πριγκιπάτου των Αστούριας στη βόρεια Ισπανία, είναι παντελώς έρημοι.
Όλοι οι κάτοικοι της πόλης βρίσκονται μπροστά σε μικρές και μεγάλες οθόνες, έτοιμοι να παρακολουθήσουν το καμάρι της πόλης, τον οδηγό της McLaren – Mercedes Φερνάντο Αλόνσο, να διεκδικεί σε μια και μόνο κούρσα τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του πρωταθλητή της Φόρμουλα 1.
Οι αντίπαλοι αρκετοί. Ο ομόσταυλος Βρετανός Χάμιλτον, το αντίπαλο δέος της Ferrari, ο Φινλανδός Ραϊκόνεν, αλλά και ένα σωρό σκιές και υποψίες που βαραίνουν τον ουρανό του Σάο Πάολο και τα ανώτατα κλιμάκια της αγγλογερμανικής ομάδας: η κατασκοπεία στους Ιταλούς, η καταδίκη και η τιμωρία από τη FIA, τα παράπονα του Αλόνσο για προνομιακή συμπεριφορά του Ρον Ντένις απέναντι στον Χάμιλτον και τέλος τα συνεχόμενα προβλήματα ανάμεσα στους δυο οδηγούς που σαν αποτέλεσμα είχαν να επιτρέψουν στην "Σκουντερία" να πλησιάσει απειλητικά και να διεκδικήσει έναν τίτλο που δυο μήνες πριν φάνταζε όνειρο θερινής νύχτας.
- Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2007, μερικά δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση του γκραν πρι. Τα "ολέ" μαζί με τα πανηγύρια, τις ιαχές και τα συνθήματα δονούν ολόκληρη την Ισπανία. Ο "Νάνο" - όπως τον αποκαλούν χαϊδευτικά οι δικοί του άνθρωποι – προσπερνάει στον πρώτο κιόλας γύρο τον Χάμιλτον και πετάει προς τον τίτλο.
- Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2007, μιάμιση περίπου ώρα αργότερα. Η ισπανική φιέστα τελειώνει άδοξα, αφού ο ψυχρός Φινλανδός της Φεράρι, Κίμι Ραϊκόνεν βλέπει πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει μια από τις μεγαλύτερες ανατροπές των τελευταίων χρόνων στο άθλημα της F1 και να κλέψει κυριολεκτικά στο παρά πέντε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή από τους δυο οδηγούς της McLaren.
Η οργή των Ισπανών φαν του Αλόνσο ξεσπάει εναντίον τού – κατά τη γνώμη τους υπαίτιου για την απώλεια του τίτλου από τον δικό τους – Χάμιλτον και παντού ακούγεται το – καθόλου κολακευτικό – σύνθημα "Hamilton cabron, Raikkonen campeon" (Χάμιλτον κερατά, πρωταθλητής ο Ραϊκόνεν!).
Οι – αρκετοί – πάντως Ισπανοί υποστηρικτές της Ferrari φροντίζουν να ρίξουν και αυτοί το λαδάκι τους στη φωτιά, πικάροντας τους ηττημένους συμπατριώτες τους με το ευρηματικό "Alonso lloron, Raikkonen campeon" (Αλόνσο κλαψιάρη, πρωταθλητής ο Ραϊκόνεν!).
- Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2007. Ο ισπανικός Τύπος κυκλοφορεί με κεντρικό θέμα την αποτυχία του Αλόνσο να υπερασπιστεί τον τίτλο του. Ελάχιστα ασχολείται όμως με την εμφάνιση του Ισπανού πιλότου, εξαπολύοντας απίστευτες φραστικές επιθέσεις σε Ρον Ντένις και Χάμιλτον, θεωρώντας τους ως μοναδικούς υπεύθυνους της απώλειας του τίτλου από τον "δικό τους" Φερνάντο.
Αποκορύφωμα αυτής της επίθεσης αποτελεί το πρωτοσέλιδο της αθλητικής "Marca" με τον πηχυαίο τίτλο "Η μεγαλύτερη ξεφτίλα του αιώνα!"
- Κυριακή, 28 Οκτωβρίου 2007. Χιλιάδες κόσμου κατακλύζουν την κεντρική πλατεία του Οβιέδο για να αποθεώσουν το είδωλό τους και να του εκφράσουν την υποστήριξή τους. Ο Φερνάντο βγαίνει στο κεντρικό μπαλκόνι του Δημαρχείου και χαιρετά το πλήθος που παραληρεί.
Είναι το "ευχαριστώ" όλων των φίλων του δις παγκόσμιου πρωταθλητή, αλλά και η ανταπόδοση του Αλόνσο για την υποστήριξή τους στο πρόσωπό του.
Εκεί ακούγεται για πρώτη φορά το "Fernando campeon, vuelve a Renault!" (Φερνάντο πρωταθλητή, έλα πίσω στη Ρενό). Η αγάπη των Αστουριάνων προς την γαλλική ομάδα είναι πολύ μεγάλη, όχι μόνο γιατί με αυτή ο Αλόνσο στέφθηκε δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά και για έναν ακόμη λόγο: Τα χρώματα των Γάλλων είναι το μπλε και το κίτρινο, ακριβώς ίδια δηλαδή με αυτά της σημαίας της επαρχίας των Αστούριας (κίτρινος σταυρός πάνω σε μπλε φόντο) και αυτό στο θυμικό των πάντα τοπικιστών Ισπανών παίζει τεράστιο ρόλο.
- Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2007. Ανακοινώνεται – μόλις 12 ημέρες μετά το γκραν πρι της Βραζιλίας – η κοινή συναινέσει λύση του συμβολαίου ανάμεσα στον Αλόνσο και την McLaren. Το "Stepney – gate" και οι κάκιστες σχέσεις του Ισπανού με τον ομόσταυλό του Χάμιλτον, αλλά και η παντελής έλλειψη επικοινωνίας ανάμεσα στον Αλόνσο και το αφεντικό της ομάδας, Ρόν Ντένις, οδηγούν το αρχικό ειδύλλιο σε ένα αναπόφευκτο διαζύγιο.
Ντόμινο εξελίξεων
Αυτό ξεκαθάρισε βέβαια το τοπίο στην αγγλογερμανική ομάδα που τόσο ταλαιπωρήθηκε τη φετινή αγωνιστική περίοδο από τα καπρίτσια και τις ιδιοτροπίες των οδηγών της, άνοιξε όμως παράλληλα το υπ' αριθμό ένα θέμα που απασχολεί αυτή τη στιγμή τον κόσμο της Formula1.
Και αυτό βέβαια δεν είναι άλλο από τον επόμενο προορισμό του Αλόνσο. Οι μνηστήρες πολλοί στην αρχή, όσο περνούν όμως οι μέρες, ο ένας μετά τον άλλο εγκαταλείπουν την προσπάθεια. Βλέπετε δεν πρόκειται για μια απλή μετεγγραφή.
Η ομάδα που θα πάρει την πολυπόθητη υπογραφή του Αστουριάνου δεν πρέπει απλώς να καλύψει το συμβόλαιο του, αλλά και να του εγγυηθεί πως τα μονοθέσιά της όχι μόνο θα είναι ανταγωνιστικά ως προς αυτά των αντιπάλων, αλλά και θα διαθέτουν την απαραίτητη σταθερότητα, ώστε να του δώσουν τη δυνατότητα να είναι και πάλι πρωταγωνιστής, με απλά λόγια να μπορέσει να διεκδικήσει τον τίτλο.
Αυτή τη στιγμή δυο είναι οι ομάδες που έχουν απομείνει στη μάχη της διεκδίκησης του Ισπανού οδηγού: Η γαλλική Renault και η βρετανική – αυστριακής ιδιοκτησίας – Red Bull. Η καθεμιά έχει τα δικά της ατού (θα τα δούμε αναλυτικά αργότερα) στην προσπάθειά της να πείσει τον Αλόνσο πως προσφέρει τις καλύτερες συνθήκες, αγωνιστικά, αλλά και – οπωσδήποτε πολύ σημαντικό για τον Ισπανό αυτή την εποχή – έξω από τα σιρκουί, κυρίως στις διαπροσωπικές σχέσεις με τα μέλη της ομάδας και την καλή χημεία με τους συναδέλφους του.
Μέχρι τώρα οι Γάλλοι, λόγω παρελθόντος, καλύτερης αγωνιστικής οργάνωσης και πολύ καλών σχέσεων του Αλόνσο με το αφεντικό της Renault, Φλάβιο Μπριατόρε, φαίνονταν να έχουν το προβάδισμα. Η είδηση όμως μόλις πριν λίγες μέρες πως η συγκεκριμένη ομάδα κατηγορείται για κατασκοπεία σε βάρος της McLaren και το γεγονός πως αυτή η υπόθεση θα εκδικαστεί στις 6 Δεκεμβρίου – με όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, κυρίως μετά την επίδειξη πυγμής της FIA και την βαριά τιμωρία της Μακλάρεν πριν λίγους μόλις μήνες - , φαίνεται πως αλλάζει κάπως τα δεδομένα.
Η "καθαρή" Red Bull παρουσιάζεται αποφασισμένη να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το ανέλπιστο χρονικό περιθώριο που της προέκυψε από το πουθενά και παράλληλα ο Αλόνσο αποκτά την άνεση – επίσης χρονική – να εξετάσει προσεκτικότερα τις δυο προτάσεις, αφού δεν υφίσταται πλέον το ασφυκτικό "πρέσινγκ" που ασκούσε πάνω του ο Μπριατόρε, βάζοντάς του στενά χρονικά όρια (το τελευταίο "υποχρέωνε" τον Ισπανό να δώσει την τελική του απάντηση στις 6 Νοεμβρίου) για να αποφασίσει αν αποδέχεται η όχι την πρόταση των Γάλλων.
Ο μάνατζερ του Αλόνσο, Luis Garcia Abad, εξηγεί στο SPORT 24
Για όλα αυτά τα θέματα ζητήσαμε την άποψη του μάνατζερ του Ισπανού οδηγού, κ. Luis Garcia Abad. Όταν μιλήσαμε μαζί του, μας είπε πως και αυτός και ο πελάτης του δεσμεύονται να κρατήσουν το στόμα τους κλειστό σε οτιδήποτε αφορά αγωνιστικά και μετεγγραφικά θέματα ή προσωπικές σχέσεις και προβλήματα μέσα στην πρώην πλέον ομάδα του Αλόνσο.
"Δυστυχώς (ή ευτυχώς, αν αναλογιστείτε πως παίρνω εκατοντάδες τηλεφωνήματα από δημοσιογράφους και Μ.Μ.Ε. όλου του κόσμου αυτές τις μέρες), η συμφωνία που υπέγραψε ο πελάτης μου με την McLaren για τη λύση του συμβολαίου του, αρχίζει με τον εξής όρο:
Ούτε αυτός, ούτε εγώ έχουμε το δικαίωμα να προβούμε σε οποιαδήποτε δήλωση που μπορεί να έχει σχέση είτε με το παρελθόν του Φερνάντο στην ομάδα, είτε με τον προγραμματισμό και τις διαπραγματεύσεις που διενεργούμε σε σχέση με το μέλλον του".
"Οι ρήτρες που έχουν μπει προβλέπουν τεράστιες οικονομικές αποζημιώσεις και πιστέψτε με πως δεν θα θέλαμε να φέρουμε σε δύσκολη θέση τους νομικούς συμβούλους μας.
Σε ότι έχει να κάνει με την καινούργια ομάδα στην οποία θα καταλήξει ο Φερνάντο, η απαγόρευση δηλώσεων θα αρθεί μόλις ανακοινωθεί επίσημα η καινούργια συμφωνία, ενώ σε ότι έχει σχέση με τη θητεία του πελάτη μου στην McLaren Mercedes, η απαγόρευση ισχύει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου".
"Από το νέο έτος λοιπόν θα μπορούμε να μιλήσουμε ελεύθερα για όσα έγιναν τη χρονιά που μας πέρασε. Τότε ευχαρίστως – και δεσμεύομαι για αυτό – θα απαντήσουμε στις ερωτήσεις των αναγνωστών του SPORT 24, που προσωπικά πιστεύω πως θα βρουν πολύ πιο ενδιαφέρουσα μια συζήτηση με τον Φερνάντο σε ότι θα αφορά πλέον τη νέα σεζόν, την καινούργια του ομάδα και τους στόχους που θα έχει θέσει για το επόμενο πρωτάθλημα".
"Πρέπει να σας πω, πως εδώ και αρκετό καιρό, ο πελάτης μου παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον την πιθανότητα της δημιουργίας ενός σιρκουί στην χώρα σας. Μια καινούργια πίστα αποτελεί πάντα μια νέα πρόκληση για όλους τους οδηγούς, ειδικά για τους πρωταγωνιστές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γκραν πρι της Τουρκίας. Μην ξεχνάτε ότι το μεσογειακό ταμπεραμέντο ενθουσιάζει τους οδηγούς και αν το καλοσκεφτείτε, μετά την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Τουρκία, η μοναδική Νοτιοευρωπαϊκή χώρα χωρίς διοργάνωση της F1 είναι η Ελλάδα.
Βέβαια η υποδομή που απαιτείται για ένα τέτοιο εγχείρημα είναι τεράστια, αλλά όταν υπάρχει θέληση και σωστός σχεδιασμός και προγραμματισμός, υπάρχει και θετικό αποτέλεσμα. Να είστε σίγουροι πάντως, πως ο Φερνάντο θα έτρεχε στην Ελλάδα με μεγάλη του χαρά".
Προσπαθήσαμε – μάταια – να εκμαιεύσουμε κάτι περισσότερο από τον Ισπανό μάνατζερ, συνεχώς όμως ο ίδιος μας παρέπεμπε στον Ιανουάριο, όταν και θα έχουμε την επόμενη επαφή μας – τότε πλέον όχι μόνο μαζί του, αλλά και με τον ίδιο τον Αλόνσο.
Κλείνοντας το τηλέφωνο, τον ρωτήσαμε αν η Renault είναι το φαβορί για να αποκτήσει τον Ισπανό οδηγό και χαμογελώντας μας απάντησε: "Όταν ένας κορυφαίος αθλητής τελειώνει τον κύκλο του σε μια ομάδα και ψάχνει να βρει μια καινούργια, η ζήτηση είναι πάντοτε μεγάλη. Όλοι θέλουν στις τάξεις τους έναν πρωταθλητή και τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά με τον Φερνάντο. Εμείς απλά θα ψάξουμε να βρούμε το καλύτερο για αυτόν".
Όπως προαναφέραμε, πολλές ομάδες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση του Αλόνσο. Στην πορεία κάποιες αποσύρθηκαν (Williams, Toyota) και έτσι φτάσαμε σήμερα στις δυο που συνεχίζουν να τον διεκδικούν, τις Renault και Red Bull.
Οι δυο μνηστήρες σε ένα "μπρα ντε φερ" δισεκατομμυρίων
Renault: Τα φαντάσματα του Φλάβιο Μπριατόρε
Ο Φλάβιο Μπριατόρε δεν περνάει τις καλύτερες μέρες του στη Renault F1. Η υπόθεση κατασκοπείας που έκανε την εμφάνισή της τις τελευταίες μέρες, άλλαξε σε μεγάλο βαθμό τα δεδομένα και γέμισε πονοκεφάλους τον Ιταλό, ο οποίος είδε να ανατρέπεται η προνομιακή του θέση στις διαπραγματεύσεις, όχι μόνο με τον Αλόνσο αλλά – και αυτό είναι ακόμα χειρότερο – και με τους υποψήφιους χορηγούς της ομάδας του, στην προσπάθεια που έκαναν οι Γάλλοι να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα κεφάλαια, ώστε να εγγυηθούν στον Ισπανό την υποδομή που αυτός απαιτεί για να έχει στη διάθεσή του ένα μονοθέσιο – πρωταγωνιστή.
Αυτό που τρέμει περισσότερο ο Μπριατόρε είναι η πιθανότητα να "εξοντωθεί" η προσπάθειά του από κάποιο αστρονομικό πρόστιμο της FIA στις 6 Δεκεμβρίου. Ήδη έχει χάσει το πλεονέκτημα της πίεσης προς τον Αλόνσο, ενώ κινδυνεύει να χάσει και το "καθαρό" όνομα της Renault στην πιάτσα.
Παράλληλα δεν γνωρίζει τι θα απογίνει με τον Φινλανδό Κοβαλάινεν, ο οποίος περιμένει να μάθει αν την επόμενη χρονιά θα συνεχίσει στους Γάλλους ή θα μετακινηθεί στην McLaren δίπλα στον Χάμιλτον.
ING εναντίον BBVA
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, πόλεμος έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε δυο τραπεζικούς κολοσσούς για το σπονσοράρισμα του μονοθέσιου της γαλλικής ομάδας. Από τη μια μεριά η ολλανδική ING, ήδη χορηγός της Ρενό, αρνείται πεισματικά να παραχωρήσει τα – πολλά και πολύτιμα – κεκτημένα που της προσφέρει το πολυετές συμβόλαιο με τους Γάλλους.
Μην ξεχνάμε πως ο συγκεκριμένος όμιλος δεν περιορίζεται στην εμφάνιση του λογότυπου στα μονοθέσια της Ρενό, αλλά επεκτείνεται σε πολύ περισσότερες δραστηριότητες στον κόσμο της F1, όπως στατικές διαφημίσεις σε όλα τα σιρκουί, ενώ είναι και ο βασικός χορηγός του γκραν πρι της Αυστραλίας.
Οι Ολλανδοί έχουν έναν ακόμη λόγο να μην θέλουν να ακούσουν κουβέντα για αλλαγή του σημερινού στάτους και αυτός φυσικά δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον Αλόνσο και την πιθανή υπογραφή του στη Ρενό. Το πρεστίζ τους θα ανέβαινε κατακόρυφα με τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή δίπλα στη φίρμα τους.
Για να σας δώσουμε ένα παράδειγμα του τί σημαίνει η παρουσία του Ισπανού δίπλα στο λογότυπο οποιασδήποτε εταιρείας, απλά σας λέμε πως ο πιλότος από το Οβιέδο είναι αυτή τη στιγμή ο πιο δημοφιλής άνθρωπος της Formula1.
Μια έρευνα που έγινε από το πανεπιστήμιο της Ναβάρα – έναν από τους μεγαλύτερους οργανισμούς έρευνας στον κόσμο – έδειξε πως ο Αλόνσο στη διάρκεια του φετινού πρωταθλήματος της F1 (από τον Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο) δημιούργησε 128.000 ειδήσεις, μακράν περισσότερες από τον δεύτερο Χάμιλτον σε αυτή τη λίστα. Τον Ισπανό μάλιστα ξεπέρασε σε δημιουργία ειδήσεων σε ολόκληρη την F1 μόνο η Ferrari! Σε ότι αφορά το διαδίκτυο, μόνο μέσα σε αυτή τη χρονιά ασχολήθηκαν μαζί του 2.800.000 σάιτ σε όλο τον κόσμο! Γίνεται λοιπόν σαφές γιατί η ING είναι αμετακίνητη στη θέση της.
Διάλυση του ισπανικού τραστ;
Αυτή η στάση της ING καθιστά προβληματική την ενότητα του τραστ που δημιουργήθηκε από τρεις ισπανικές εταιρείες με σκοπό τη χορηγία της Ρενό στην περίπτωση απόκτησης του Ισπανού οδηγού. Η Telefonica Movistar (τηλεπικοινωνίες), η Mutua Madrileña (ασφάλειες) και η Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (τραπεζικός όμιλος) συγκέντρωσαν κεφάλαια 62 εκ.€, αλλά ήδη η BBVA αποχώρησε, αφού τα 30 εκ.€ που είχε συμφωνήσει να διαθέσει στο κοινό ταμείο είναι πάρα πολλά σε σχέση με αυτά που μπορούσε να αντιπροσφέρει η Renault.
Οι Ισπανοί τραπεζίτες απαιτούσαν να μπει το λογότυπο της τράπεζας στα μπροστινά και πλάγια τμήματα των μονοθέσιων, αλλά εκεί συνάντησαν την πεισματική άρνηση της ING. Έτσι ο Μπριατόρε μπόρεσε να τους εγγυηθεί μόνο τις αεροτομές των αυτοκινήτων και τις φόρμες των οδηγών, οι Ισπανοί δεν δέχτηκαν και οι διαπραγματεύσεις οδηγήθηκαν σε προσωρινό ναυάγιο.
Η Telefonica Movistar που συνεχίζει τις συζητήσεις με τον Ιταλό, έχει αποφασίσει τη μείωση του αρχικού προσφερόμενου ποσού (32 εκ.€), αφού ούτε αυτή ικανοποιείται με την "περιορισμένη" παρουσία της στα μονοθέσια της Renault.
Ο Μπριατόρε είναι έτσι υποχρεωμένος να ξαναρχίσει το ψάξιμο χορηγών με μικρότερες απαιτήσεις. Μια φήμη που έφερνε την τρίτη ισπανική εταιρεία του αρχικού τραστ, την Mutua Madrileña, να αυξάνει την δική της προσφορά από τα 6 εκ.€ στα 25, διαψεύστηκε – ανεπίσημα μεν – από κύκλους της ίδιας της εταιρείας.
Οι διαπραγματεύσεις πάντως συνεχίζονται με αμείωτη ένταση και ενδιαφέρον. Μόλις την περασμένη Παρασκευή, εκπρόσωποι της BBVA και της Telefonica πήραν μέρος σε μια μαραθώνια συνάντηση 7 ωρών στη Μαδρίτη, όπου μάλιστα κατά τη διάρκεια αυτής φυγαδεύτηκαν σε μυστική τοποθεσία για να αποφύγουν τους δεκάδες δημοσιογράφους που περίμεναν για δηλώσεις.
Η Telmex και οι ιδιοτροπίες του Carlos Slim
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά στον Φλάβιο Μπριατόρε, πρόβλημα φαίνεται πως προέκυψε και στην προφορική συμφωνία που υπήρχε ανάμεσα στον Ιταλό και τον Μεξικάνο μεγιστάνα Carlos Slim για συνεργασία.
Ο Σλιμ (ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο αυτή τη στιγμή με περιουσία που αγγίζει τα 60 δις $), ιδιοκτήτης μεταξύ άλλων της Telmex (Τηλεπικοινωνίες του Μέξικο), είχε συναντηθεί πρόσφατα με τον Μπριατόρε στη Βραζιλία, όπου και είχαν συζητήσει την πιθανότητα συνεργασίας. Στο τέλος της συνάντησης είχαν αφήσει να εννοηθεί πως αυτή η συνεργασία είχε δρομολογηθεί και σύντομα θα υπήρχαν ανακοινώσεις.
Όμως τα δεδομένα φαίνεται πως άλλαξαν τις τελευταίες ώρες και η Telmex ετοιμάζεται να ανακοινώσει την απόσυρση του ενδιαφέροντος του Σλιμ. Η άποψη του Μεξικανού είναι πως ο Μπριατόρε βιάστηκε να θεωρήσει δεδομένη τη συνεργασία και πως τον ίδιο δεν τον ενδιαφέρει τόσο η είσοδος στον κόσμο της F1, όσο η υποστήριξη και η χορηγία νέων οδηγών.
"Το γεγονός πως φάγαμε μαζί, δεν σημαίνει τίποτα παραπάνω από ένα καλό γεύμα με μια καλή παρέα", τόνισε ο Σλιμ, κλείνοντας έτσι – τουλάχιστον προς το παρόν – άλλη μια πόρτα στον Ιταλό της Renault. Οι κακές γλώσσες βέβαια λένε πως ο Σλιμ έχει θέσει σαν όρο στον Μπριατόρε, την υπογραφή του Αλόνσο μέχρι τις 15 Νοεμβρίου, για να του προσφέρει οικονομική στήριξη και παράλληλα να δημιουργήσει ακαδημίες ταλέντων της Renault στην Αμερική.
Red Bull – Ο "Ταύρος" που ψάχνει την σταθερότητα
Είναι κοινό μυστικό πως ο Αλόνσο θα είχε ήδη πει το ναι στην Red Bull, αν αυτή η ομάδα είχε την σταθερότητα που απαιτείται για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Ο Ισπανός δεν κρύβει πως η επιλογή μιας καινούργιας ομάδας αποτελεί πρόκληση για τον ίδιο και την καριέρα του.
Ο Αυστριακός ιδιοκτήτης της Red Bull, Ντίτριχ Μάτεσιτς προσφέρει στον Αλόνσο τα πάντα εκτός ίσως από το σημαντικότερο: την σταθερότητα του μονοθέσιου. Στην περασμένη περίοδο οι αυστριακές «βολίδες» τερμάτισαν μόνο στο 60% των αγώνων, αριθμός όχι τόσο άσχημος για μια ομάδα, αλλά άκρως απογοητευτικός και απαγορευτικός για κάποιον που θέλει να κάνει πρωταθλητισμό.
Στην τελευταία συνάντηση που είχαν την περασμένη εβδομάδα ο Μάτεσιτς και ο Λουίς Γκαρθία Αμπάντ, συζητήθηκαν κυρίως κατασκευαστικά θέματα. Ο Αλόνσο θέλει να ξέρει πόσο εξελίξιμα είναι το σασί και ο κινητήρας του καινούργιου μονοθέσιου των Αυστριακών, αλλά και κατά πόσο ο ίδιος θα έχει λόγο σε πιθανές αλλαγές, ώστε να φέρει το μοντέλο στα μέτρα του.
Ο Ισπανός γνωρίζει πως στο θέμα της εξέλιξης η ομάδα του "ταύρου" βρίσκεται παρασάγγες μπροστά από την Renault, όπου για την εξέλιξη ενός και μόνο κομματιού απαιτούνται γύρω στους τρεις μήνες. Οι Αυστριακοί στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις τους στο Milton Keynes της νότιας Αγγλίας, δεν χρειάζονται για την ίδια δουλειά πάνω από ένα μήνα, διαφορά τεράστια όπως και αν το δει κανείς.
Στο βάθος η Ferrari;
Ο πιο σημαντικός όμως λόγος που ο Αλόνσο σκέφτεται τόσο πολύ την πρόταση της Red Bull, είναι η διάρκεια του συμβολαίου που θα κληθεί να υπογράψει. Ο Μάτεσιτς δεν θα είχε αντίρρηση να τον δεσμεύσει μόνο για ένα χρόνο, αφού ο βασικότερος λόγος που θέλει τον Ισπανό στην ομάδα του είναι για να δώσει την παραπάνω ώθηση που χρειάζεται η Red Bull έχοντας έναν πρωταθλητή στη σύνθεσή της.
Ο Αυστριακός, όπως και το δεξί του χέρι, ο συμπατριώτης του και παλιός πρωταθλητής Γκέρχαρντ Μπέργκερ, γνωρίζουν πολύ καλά πως η παρουσία του Αλόνσο κοντά τους, έστω και μόνο για ένα χρόνο, θα προσφέρει στην ομάδα τους πρεστίζ, οργανωτική αναγέννηση, καλά αποτελέσματα και θα αποτελέσει τον προπομπό για την προσέλκυση οδηγών – πρωταγωνιστών στο μέλλον.
Παράλληλα, αν καταφέρουν και αποσπάσουν την υπογραφή του, είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο πως διάφοροι χορηγοί – κυρίως από την Ισπανία – θα ενδιαφερθούν να χρηματοδοτήσουν την προσπάθειά τους. Ήδη έχουν γίνει κάποιες προκαταρτικές επαφές με μεγάλες ισπανικές εταιρείες – ανάμεσα σε αυτές φιγουράρουν και οι τρεις κολοσσοί που δεν τα βρήκαν μέχρι στιγμής με τον Μπριατόρε – και οι προοπτικές είναι κάτι παραπάνω από καλές.
Υπογράφοντας ο Αλόνσο συμβόλαιο ενός χρόνου με τους Αυστριακούς, κρατάει παράλληλα ανοιχτή την πόρτα της Φεράρι για το άμεσο μέλλον, αφού είναι γνωστό πως η ιταλική ομάδα αποτελεί διακαή πόθο στα μελλοντικά σχέδιά του. Λίγα πράγματα θα χαροποιούσαν τον Ισπανό τόσο, όσο το να βρεθεί το 2009 στο τιμόνι ενός κόκκινου μονοθέσιου. Κάτι που θα ήταν αδύνατο να συμβεί αν ενδώσει τελικά στην πρόταση της Renault.
Ο Μπριατόρε δεν συζητάει για συμβόλαιο μικρότερο των τριών χρόνων. Στη χειρότερη περίπτωση οι Γάλλοι προσφέρουν δυο χρόνια με οψιόν ενός τρίτου. Φροντίζοντας παράλληλα – πάντα μέσω του Μπριατόρε – να υπενθυμίζουν συνεχώς στον Αλόνσο πως τίποτα δεν του εγγυάται πως η Ferrari θα αδειάσει μια θέση του χρόνου για να τον φέρει στο Μαρανέλο.
Εκεί όμως μπαίνει ο παράγοντας μάνατζερ. Ο Λουίς Γκαρθία προτιμά την Ρενό από τη Red Bull και προσπαθεί να επηρεάσει τον πελάτη του να στραφεί και αυτός στην ίδια κατεύθυνση. Ο λόγος; Απλός. Ο Γκαρθία δεν πολυσυμπαθεί την ιδέα της Red Bull, διότι πιστεύει πως θα αποτελέσει ένα βήμα πίσω στην καριέρα του Αλόνσο και το παρελθόν έχει δώσει παραδείγματα πιλότων που πηγαίνοντας σε μικρότερης δυναμικότητας ομάδες από αυτές στις οποίες αγωνίζονταν, σταθεροποιήθηκαν σε μια ανάλογη αγωνιστική μετριότητα, από την οποία δεν κατάφεραν να ξεφύγουν και να επανέλθουν σε πρωταγωνιστικό επίπεδο.
Κάπως έτσι έχει μέχρι αυτή τη στιγμή η κατάσταση σε ότι αφορά το μέλλον του Αλόνσο. Η Renault και η Red Bull θα δώσουν τη μάχη για να κερδίσουν το ναι του Ισπανού. Το "μπρα ντε φερ" μεταξύ του Φλάβιο Μπριατόρε και του Ντίτριχ Μάτεσιτς θα συνεχιστεί τις επόμενες μέρες και το SPORT 24 θα βρίσκεται δίπλα στις εξελίξεις.
Προς το παρόν ο Φερνάντο Αλόνσο "μαδάει" τη μαργαρίτα από τον τροπικό παράδεισο στον οποίο βρίσκεται, μαζεύοντας δυνάμεις για την καινούργια χρονιά και ζυγίζει τα υπέρ και τα κατά των δυο προτάσεων. Σε λίγες μέρες θα ξέρουμε ποιό από τα ειδύλλια θα καταλήξει σε "γάμο".
* Ευχαριστούμε το επίσημο σάιτ του Ισπανού πιλότου για την ευγενική παραχώρηση των φωτογραφιών από το αρχείο του. Επισκεφθείτε το κι εσείς, αξίζει τον κόπο: www.fernandoalonso.com