O Μαρκέζ στα κόκκινα: Πρεμιέρα του Ισπανού με την εργοστασιακή Ducati στη Βαρκελώνη
Ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του MotoGP, Μαρκ Μαρκέζ, πέρασε στο επόμενο κεφάλαιο της καριέρας του -σε αυτό του αναβάτη της εργοστασιακής Ducati- και δήλωσε ότι ένιωσε αμέσως άνετα με τη νέα Ducati GP25.
Δύο μέρες μετά το τέλος της σεζόν του 2024, οι ομάδες του MotoGP ξεκίνησαν την προετοιμασία τους για την επόμενη σεζόν με τη δοκιμή των πρωτοτύπων της νέας χρονιάς στην πίστα της Βαρκελώνης.
Στις δοκιμές αυτές ο Μαρκ Μαρκέζ, εξάκις παγκόσμιος πρωταθλητής του MotoGP, έκανε τις πρώτες του δοκιμές με την εργοστασιακή Ducati. Θυμίζουμε ότι ο Ισπανός έβαλε τέλος στη θαυμαστή του καριέρα με τη Honda στο τέλος του 2023, για να περάσει φέτος στην “οικογένεια” της Ducati.
Ωστόσο, τη χρονιά που μόλις τελείωσε οδηγούσε μια περσινή GP23 της “δορυφορικής” ομάδας Gresini Racing, ώσπου στις αρχές του περασμένου Ιουνίου ανακοινώθηκε επίσημα το διετές του συμβόλαιο με την εργοστασιακή ομάδα της Μπολόνια, στη θέση του Ένεα Μπαστιανίνι.
Έτσι, αμέσως μετά το τέλος της φετινής σεζόν, στην πίστα της Βαρκελώνης οδήγησε για πρώτη φορά τη νέα, εργοστασιακή Ducati GP25, όπως και τη φετινή GP24, συμπληρώνοντας 49 γύρους στο πλαίσιο της προετοιμασίας του -και της γνωριμίας του με τους νέους του μηχανικούς- για την επόμενη σεζόν.
Οι δοκιμές είχαν διάρκεια 7 ωρών και στο τέλος τους ο Μαρκέζ σημείωσε τον 4ο χρόνο, με 1:39.454. Ο Ισπανός ήταν 0,65’’ πίσω από τον μικρό αδερφό του, Άλεξ Μαρκέζ, που σημείωσε τον πρώτο χρόνο με τη Ducati της Gresini. Ανάμεσά τους βρέθηκε ο Φάμπιο Κουαρταραρό της Yamaha (+0,4’’) και ο Πέκο Μπανάια (+0,6’’), ομόλογος του Μαρκ Μαρκέζ στην εργοστασιακή Ducati του χρόνου.
Μιλώντας για την εμπειρία του με την εργοστασιακή ομάδα και μοτοσικλέτα της Ducati, ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είπε πως φεύγοντας πριν από ένα χρόνο από τη Honda “έπαιξα ένα ριψοκίνμδυνο στοίχημα και τώρα ήρθε η ώρα να το ολοκληρώσω με τη συμμετοχή μου στην εργοστασιακή ομάδα. Η συμφωνία με τη Ducati ήταν η καλύτερη είδηση.
Η σχέση μου με την ομάδα είναι καλή, αισθάνθηκα άνετα από την αρχή, πολύ ήρεμος. Το γεγονός ότι δεν άλλαξα εργοστάσιο ή μοτοσυκλέτα και συνάντησα πολλούς μηχανικούς με έκανε να νιώσω άνετα. Είχα αυτή την ψυχική ηρεμία όλη μέρα”.
Για το πέρασμα από την περσινή GP23 στη Ducati GP25 της νέας χρονιάς, ο Ισπανός συμπλήρωσε: “Έγινε ένα άλμα από το ‘23 στο ‘25, είναι μια νέα μοτοσυκλέτα και η πρώτη έξοδος στην πίστα πάντα απαιτεί περισσότερο χρόνο για να ρυθμιστούν όλα. Έκανα δύο φορές δοκιμές με την ‘24, υπάρχουν κάποιες διαφορές. Πιστεύω ότι η ‘25 είναι πιο ανταγωνιστική, αλλά πρέπει να το δούμε”.
Τέλος, σχετικά με τις διαφορές μεταξύ της Ducati και της δορυφορικής Gresini, ο Μαρκέζ κατέληξε: “Σήμερα ήταν μια μέρα επιστροφής στη δουλειά, όπως δουλεύει ένα εργοστάσιο, με πολύ αυστηρό πλάνο, με όλα καθορισμένα και γνωρίζοντας τι πρέπει να δοκιμάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, ο αναβάτης είναι 100% διαθέσιμος να δουλέψει για το εργοστάσιο και να δώσει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση [στους μηχανικούς]”.
Πέραν του Μαρκέζ, σε αυτή τη μέρα δοκιμών στη Βαρκελώνη ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής Πέκο Μπανάια δοκίμασε τρεις διαφορετικές μοτοσικλέτες, καθώς πέραν της GP24 και της GP25 είχε και ένα υβρίδιο που συνδύαζε και τις δύο.
Ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής του MotoGP, Χόρχε Μαρτίν, έκανε το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο του με την Aprilia -αφήνοντας τη δορυφορική Pramac Ducati- ξεκινώντας τις δοκιμές του με την RS-GP προδιαγραφών του 2024 πριν δοκιμάζει το πρωτότυπο του 2025. Παρότι είχε μια σχετικά ανώδυνη πτώση, ο Ισπανός συμπλήρωσε 77 γύρους και έμεινε με τον 11ο χρόνο.