X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ο Μπέρνι έγινε 80!

Το μεγάλο αφεντικό της Formula 1, Μπέρνι Έκλεστοουν έγινε 80 χρονών. Το Sport24.gr σάς παρουσιάζει 24 πράγματα που θα θέλατε να γνωρίζατε για έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη.

Άλλοι τον λατρεύουν και άλλοι τον μισούν. Αυτό συμβαίνει εξάλλου με όλες τις μεγάλες προσωπικότητες, που ξέρουν καλύτερα από τον καθένα πώς να διαχειρίζονται τα πιστεύω τους, τις Αρχές τους και τις ιδέες τους. Αυτός είναι ο Μπέρνι Έκλεστοουν. Ένας άνθρωπος που όποτε θέλει να πει κάτι, το ξεστομίζει, αδιαφορώντας για τις συνέπειες.

Το Sport24.gr σάς παρουσιάζει 24 πράγματα που θα θέλατε να γνωρίζετε για τον...80χρονο πλέον, Μπέρνι Έκλεστοουν, τον υπεύθυνο που υπάρχει σήμερα Formula 1:

1. Γεννήθηκε στις 28/10 το 1930.

2. Κατάγεται από το St Peter South Elmham, της Μεγάλης Βρετανίας.

3. Το 2009, το ρευστό του, υπολογίσθηκε ότι ανέρχεται κοντά στα 1.500.000.000 λίρες, όντας ο 24ος πλουσιότερος άντρας της Ηνωμένου Βασιλείου.

4. Στα 16 του άφησε το σχολείο για να δουλέψει σε εργοστάσιο αερίου, για να συνεχίσει το χόμπι του με τις μοτοσυκλέτες.

5. Μετά το τέλος του δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, δημιούργησε επιχείρηση με ανταλλακτικά για μοτοσικλέτες, σχηματίζοντας την αντιπροσωπεία Compton & Ecclestone, μαζί με τον Fred Compton.

6. Η πρώτη του εμπειρία σε αγώνες ήρθε το 194, όταν έτρεξε με ένα Cooper Mk V στην Formula 3 Series.

7. Έτρεξε σε περιορισμένο αριθμό αγώνων, αλλά είχε κάποια καλά αποτελέσματα, ενώ περιστασιακά νικούσε κιόλας.

8. Οι φιλοδοξίες του στους αγώνες έλαβαν τέλος, όταν είχε ένα ατύχημα με τον Bill Whitehouse. Οι εμπορικές πιέσεις τον έκαναν να αποσυρθεί από τις πίστες.

9. Μετά το ατύχημά του άφησε τους αγώνες, για να ασχοληθεί με κερδοφόρες επιχειρήσεις όπως πωλήσεις ακινήτων, χορήγηση δανείων και δημοπρασιών αυτοκινήτων.

10. Επέστρεψε στους αγώνες το 1957, ως μάνατζερ του οδηγού Stuart Lewis-Evans και αγόρασε παράλληλα τα περιουσιακά στοιχεία της F1 Connaught, όπου οδηγοί της ομάδας ήταν οι Lewis-Evans, Roy Salvadori, Archie Scott Brown, και Ivor Bueb.

11. Το 1958 επιχείρησε χωρίς αποτέλεσμα να τα πετύχει στο Μονακό με δικό του αυτοκίνητο.

12. Συνέχισε να είναι μάνατζερ του του Lewis-Evans, όταν μετακόμισε στην ομάδα της Vanwall. Ο Evans έπαθε σοβαρά εγκαύματα όταν ο κινητήρας του εξερράγη. Έξι μέρες αργότερα, στο Grand Prix του Μαρόκου, υπέκυψε στα τραύματά του. Ο Μπέρνι τρομοκρατημένος αποσύρθηκε ξανά από τους αγώνες.

13. Η φιλία του με τον Σαλβαντόρι τον οδήγησε στο να γίνει μάνατζερ του Jochen Rindt και μέτοχος της Lotus Rindt της Formula 2, όπου πιλότος της ήταν ο Graham Hill. Το 1970 ο Rindt σκοτώθηκε στη Μόντσα.

14. Στις αρχές του 1972 αγόρασε την ομάδα Brabham έναντι του ποσού των 100.000 λιρών από τον Ron Tauranac και ξεκίνησε για τα καλά να μπαίνει στον χορό της Formula 1, μαζί με τους Frank Williams, Colin Chapman, Teddy Mayer, Ken Tyrrell, και Max Mosley. Κάπου εκεί ξεκίνησαν να μπαίνουν στη μέση τα τηλεοπτικά δικαιώματα...

15. Το 1978 ο Έκλεστοουν έγινε διευθύνων σύμβουλος της FOCA, έχοντας νομικό σύμβουλο τον Μαξ Μόσλεϊ.

16. Οι δυο άντρες διαπραγματεύτηκαν πολλά θέματα με την FIA, με αποκορύφωμα το θέμα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της FOCA από τα Grand Prix.

17. Από τη συγκεκριμένη συμφωνία οι ομάδες έπαιρναν το 47% των εσόδων, η FIA το 30% και η FOPA (δηλαδή ο Έκλεστοουν) το 23%.

18. Το 1990 η συμφωνία τέλειωσε, όμως, το 1997 ο Μπέρνι παρουσίασε μια νέα πρόταση με ετήσιες πληρωμές και διατήρησε τα τηλεοπτικά διακιώματα, με τη συγκεκριμένη σύμβαση να λήγει το 2012.

19. Παρά την εγχείρηση καρδιάς που έχει κάνει το τριπλό bypass το 1999 παραμένει ενεργός στη διαχείρηση των... δικών του συμφερόντων - και φυσικά της Formula 1.

20. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, μείωσε το μερίδιό του στην SLEC Holdings (ιδιοκτήτρια των διαφόρων εταιριών της F1) σε 25%, αν και παρά το μερίδιο μειοψηφίας του διατηρεί τον πλήρη έλεγχο.

21. Το Μάρτιο του 2005έπεσε θύμα κλοπής όταν αφαιρέθηκαν δυο τροχοί από την Mercedes - Benz CLS55 AMG, ενώ ήταν παρκαρισμένη έξω από το σπίτι του στο Λονδίνο.

22. Το Σεπτέμβριο του 2007 μαζί με τον Φλάβιο Μπριατόρε αγόρασαν την ποδοσφαιρική ομάδα Queen Park Rangers. Ακόμα και αυτή του η κίνηση αποδείχθηκε χρυσοφόρα, καθώς το Δεκέμβριο του 2007, πούλησε το 20% στον 5ο πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου, Lakshmi Mittal.

23. Έχει δηλώσει για τις γυναίκες: " Ξέρετε έχω μια από αυτές τις θαυμάσιες ιδέες... οι γυναίκες θα πρέπει να είναι ντυμένες στα λευκά, όπως όλες οι οικιακές συσκευές".

24. Στις 4 Ιουλίου του 2009 οι δηλώσεις του για τον Χίτλερ είχαν προκαλέσει αίσθηση, στη συνέχεια ανακάλεσε .

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ