Ο Μπότας επέστρεψε στη Mercedes, θα είναι εφεδρικός οδηγός της το 2025

Με τον 18χρονο ρούκι Κίμι Αντονέλι στη θέση του Λιούις Χάμιλτον, η Mercedes F1 χρειαζόταν έναν έμπειρο και ικανό τρίτο οδηγό - και ο παλιός της γνώριμος Βάλτερι Μπότας ήταν η ιδανική επιλογή, μετά την αποχώρησή του από τη Sauber.
Ο Βάλτερι Μπότας βρισκόταν στο διπλανό γκαράζ του Χάμιλτον από το 2017, που κλήθηκε να αντικαταστήσει τον πρωταθλητή Νίκο Ρόσμπεργκ -μετά την αιφνίδια απόφαση του Γερμανού να αποχωρήσει- μέχρι και το 2021.
Σε αυτό το διάστημα ο Φινλανδός κέρδισε 10 νίκες στη Formula 1 με την ομάδα του Μπράκλεϊ, πριν δώσει τη θέση του το 2022 στον Τζορτζ Ράσελ, από την Ακαδημία της ομάδας. Με τη βοήθεια του διευθυντή της Mercedes F1 και προσωπικού του μάνατζερ, Τότο Βολφ, ο Μπότας συνέχισε την καριέρα του στη Sauber (που το 2022-’23 ονομαζόταν Alfa Romeo F1).
Για το 2025, ενόψει του μετασχηματισμού της στην Audi F1 σε έναν χρόνο, η Sauber -υπό τον Ματία Μπινότο- επέλεξε να αντικαταστήσει και τους δύο οδηγούς της Βάλτερι Μπότας και Γκουάνιου Τσόου, με τον πολύπειρο βετεράνο Νίκο Χούλκενμπεργκ και τον υποσχόμενο πρωταθλητή της F2, Γκαμπριέλ Μπορτολέτο.
Έτσι, ο Μπότας έμεινε χωρίς αγωνιστική θέση για τη νέα σεζόν της Formula 1, και η επιστροφή στη Mercedes για τη θέση του τρίτου, εφεδρικού οδηγού έμοιαζε η καλύτερη επιλογή του. Αλλά και για την ομάδα ο Φινλανδός έδειχνε μια απαραίτητη επιλογή, καθώς ο μόλις 18χρονος ρούκι Κίμι Αντονέλι είναι αναμφίβολα ένα μεγάλο ρίσκο του Βολφ.
Ο Μπότας, που διατήρησε σε όλο το διάστημα της απουσίας του από τη Mercedes F1 άριστες σχέσεις με τον Βολφ, τόνισε μεταξύ άλλων πως “παρά τις προκλήσεις των τελευταίων ετών ξέρω ότι έχω πολλά ακόμα να προσφέρω στη F1.
Από τότε που ήμουν 5χρονο παιδί και μεγάλωνα στη Νάστολα της Φινλανδίας ήμουν αφοσιωμένος να πετύχω στην κορυφή του μότορσπορ. Υπήρξα πολύ τυχερός που απόλαυσαν πολλές εκπληκτικές στιγμές στα 12 χρόνια μου στη F1 μέχρι τώρα.
Καθώς επιστρέφω στην ομάδα με την οποία έζησα πολλές από αυτές τις στιγμές, θέλω να αξιοποιήσω όλη την εμπειρία που συγκέντρωσα για να βοηθήσω την ομάδα να αποδώσει και να προχωρήσει προς το στόχο της διεκδίκησης των πρωταθλημάτων”.
Η πρόσληψη του Μπότας σημαίνει ότι ο Μικ Σουμάχερ χάνει το ρόλο του εφεδρικού οδηγού της Mercedes F1, και έτσι στο τέλος του έτους ο νεαρός Γερμανός θα πάψει να είναι στο δυναμικό της ομάδας του Μπράκλεϊ.