Ο Νίκο είναι εδώ!
Αντεπίθεση του Ρόσμπεργκ για τον τίτλο της F1, με μια απολύτως κυρίαρχη πολ ποζίσιον για το GP των ΗΠΑ. Δεύτερος στην εκκίνηση ο Χάμιλτον.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ κατέκτησε με τρόπο επιβλητικό και με διαρκώς ταχύτερους γύρους από τον Λιούις Χάμιλτον την πολ ποζίσιον για το GP Ηνωμένων Πολιτειών, στις αποψινές δοκιμές κατάταξης του Ώστιν στο Τέξας - αναζωπυρώνοντας, έτσι, την προσπάθειά του για τη διεκδίκηση του φετινού τίτλου της Formula 1 ενόψει του 17ου (από τους 19) αγώνα της σεζόν.
Ο Γερμανός ήταν απολύτως άρτιος στο δρόμο για την 9η φετινή του πολ ποζίσιον, την ώρα που ο Χάμιλτον ποτέ δεν βρήκε την αίσθηση των φρένων που θα ήθελε και πάσχιζε -όπως και αρκετοί οδηγοί- με συνεχή μπλοκαρίσματα των τροχών στην ζεστή άσφαλτο της πίστας του αμερικανικού Νότου.
Πίσω από τις δύο Mercedes, σε σχηματισμό θα παραταχθούν οι δύο Williams με τους Βάλτερι Μπότας και Φελίπε Μάσα, καθώς η Red Bull του Ντάνιελ Ρικιάρντο και η Ferrari του Φερνάντο Αλόνσο περιορίστηκαν σήμερα στην τρίτη σειρά της εκκίνησης.
Την πρώτη δεκάδα κλείνουν οι McLaren των Τζένσον Μπάτον και Κέβιν Μάγκνουσεν (αλλά ο Μπάτον θα δεχθεί ποινή πέντε θέσεων στην εκκίνηση λόγω αλλαγής κιβωτίου ταχυτήτων), η Ferrari του Κίμι Ράικονεν και η Sauber του Άντριαν Σούτιλ - σε ένα υπέροχο απόγευμα για την ομάδα του Χίνβιλ, που μπήκε για πρώτη φορά φέτος στη δεκάδα των δοκιμών κατάταξης για να διεκδικήσει αύριο τους πρώτους φετινούς της βαθμούς.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, στο μεταξύ, έκανε μόνο έναν γρήγορο γύρο στο Q1 και αποκλείστηκε από την πρώτη περίοδο, με τον προτελευταίο χρόνο. Δεν είχε καμία σημασία, διότι ήταν εκ των προτέρων γνωστό ότι ο πρωταθλητής θα εκκινήσει από τη γραμμή των πιτς, όπως προβλέπεται για την χρήση του 6ου κινητήρα της σεζόν (καθώς ο κανονισμός επιτρέπει μέχρι πέντε μονάδες ισχύος).
Στις δοκιμές κατάταξης έλαβαν μέρος 18 μονοθέσια, αντί των συνηθισμένων 22, λόγω της απουσίας (για οικονομικούς λόγους) από το Ώστιν των Marussia και Caterham. Έτσι, σε καθεμία από τις δύο πρώτες περιόδους αποκλείστηκαν οι 4 πιο αργοί συνδυασμοί.
Από τους οκτώ εκτός δεκάδας οδηγούς, ο Ντάνιιλ Κβίατ θα πέσει στην τελευταία θέση της εκκίνησης, διότι στο Τέξας χρησιμοποίησε τον έβδομο φετινό του κινητήρα εσωτερικής καύσης (που σημαίνει ότι δεν άλλαξε όλη τη μονάδα ισχύος, μόνο τον Renault V6 Turbo). Ο Ρώσος δεν μπορεί να εκτίσει εδώ την ποινή και των 10 θέσεων, οπότε θα χάσει άλλες 6 θέσεις στο επόμενο GP, της Βραζιλίας.
GP ΗΠΑ 2014
ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:36.067
2. Χάμιλτον (Mercedes) +0.376
3. Μπότας (Williams-Mercedes) +0.839
4. Μάσα (Williams-Mercedes) +1.138
5. Ρικιάρντο (RBR-Renault) +1.177
6. Αλόνσο (Ferrari) +1.543
7. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +1.639
8. Ράικονεν (Ferrari) +1.737
9. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +2.743
10. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:38.467
11. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:38.554
12. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:37.655
13. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:38.598
14. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:39.250
15. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:39.555
16. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:39.679
17. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:38.699
18. Φέτελ (RBR-Renault) 1:39.621