O Νικόλας Τομπάζης αποκάλυψε τη θηριώδη ισχύ των κινητήρων της F1 του 2026
Ο διευθυντής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, είπε ότι οι νέες μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη Formula 1 σε ενάμιση χρόνο θα αποδίδουν περίπου 100 περισσότερους ίππους σε σχέση με τις σημερινές - αγγίζοντας τους 1.100 hp.
Οι κινητήρες του 2026 θα παραμείνουν υβριδικοί και παρότι θα έχουν πλέον μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα (σε σχέση με τους δύο, σήμερα), η μισή τους ισχύς θα παράγεται από την ηλεκτρική ενέργεια και η άλλη μισή από τον θερμικό V6 Turbo - που θα καίει 100% βιοκαύσιμα.
Τα σημερινά υβριδικά μοτέρ υπολογίζεται -χωρίς να υπάρχουν σαφή στοιχεία από τις ομάδες- ότι παράγουν περί τους 1.000 ίππους. Η Alpine έχει επιβεβαίωσε ότι η δική της μονάδα ισχύος παράγει “περισσότερους από 950 hp”, και υπάρχει η γενικότερη εντύπωση ότι η γαλλική εταιρεία υστερεί λίγο σε απόλυτη ισχύ από τους άλλους κατασκευαστές.
Τα νέα υβριδικά σύνολα του 2026, όμως, θα είναι ακόμα ισχυρότερα. Η απόδοσή τους “θα είναι λίγο υψηλότερη σε σχέση με τα επίπεδα που βρισκόμαστε σήμερα, κατά περίπου 100 ίππους” είπε ο Νικόλας Τομπάζης, διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA.
Ο Έλληνας αεροδυναμιστής συμπλήρωσε εξηγώντας ότι αυτό θα είναι μόνο ένα περιστασιακό peak της ισχύος, και ότι οι τεχνικοί κανονισμοί που αφορούν στην αεροδυναμική προσαρμόστηκαν στις προδιαγραφές της μεγαλύτερης έμφασης στην υβριδική τεχνολογία των κινητήρων.
“Παρότι η μέγιστη ισχύς αυξήθηκε, διότι πολλή από αυτή είναι ηλεκτρικό, αυτό δεν μπορεί να κρατά για πολύ. Συνεπώς, προς το τέλος της ευθείας, πρέπει να έχουμε αυτοκίνητα με χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση, και αυτό είναι που κάναμε με τους τεχνικούς κανονισμούς.
Τα αυτοκίνητα της τρέχουσας γενιάς έχουν λίγο υψηλή αντίσταση στον αέρα, και συνεπώς θα υπέφεραν από την ξεφνική πτώση της ταχύτητάς τους στο τέλος της ευθείας. Πιστεύουμε ότι επιλύσαμε αυτό το πρόβλημα με τα νέα αυτοκίνητα”, συμπλήρωσε ο Τομπάζης.
Παράλληλα, ο 56χρονος αεροναυπηγός αρνήθηκε τις εκτιμήσεις κάποιων διοικητών των ομάδων της Formula 1 ότι οι νέοι κανονισμοί θα κάνουν τα μονοθέσια του 2026 πολύ πιο αργά: “Το αυτοκίνητο που έχουμε στον προσομοιωτή σήμερα είναι λίγο πιο αργό, αλλά όχι πολύ. Ίσως ένα-δύο δευτερόλεπτα [στο γύρο].
Αλλά συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε σε μεγάλο βαθμό με τις ομάδες, και επίσης θα συζητούμε διάφορα μέτρα που ίσως θα βελιτώσουν λίγο την απόδοση. Συνεπώς, δεν πιστεύω ότι οι διαφορές θα είναι σαν τη μέρα με τη νύχτα, πιστεύω ότι θα είναι κοντά. Σε ορισμένες πίστες λίγο ταχύτερα, σε άλλες λίγο πιο αργά, αλλά στο ίδιο περίπου εύρος”.
Άλλωστε, ο σκοπός των νέων κανονισμών δεν ήταν να κάνουν τα αυτοκίνητα πιο γρήγορα. “Ξεκάθαρα, η Formula 1 πρέπει να είναι η κορωνίδα του σπορ. Δεν είναι τόσο δύσκολο να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο που να είναι ταχύτερο, αν το θελήσεις. Έχουμε πολλούς κανονισμούς που περιορίζουν το πόσο γρήγορα μπορεί να κινείται ένα αυτοκίνητο.
Μπορούμε, μέσα σε δύο ημέρες, να γράψουμε κανονισμούς που να κάνουν τα αυτοκίνητα 20 δευτερόλεπτα ταχύτερα στο γύρο, αν καταλαβαίνετε τι εννοώ. Οπότε δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα, το γυρολόγιο δεν είναι ο αυτοσκοπός. Θέλουμε η οδήγηση του αυτοκινήτου να είναι μια πρόκληση, ένα πεδίο για τους καλύτερους οδηγούς του κόσμου”, κατέληξε ο Νικόλας Τομπάζης.