Ο Νόρις 2 δέκατα ταχύτερος του Φερστάπεν στις πρώτες δοκιμές του Ζάντβορτ
Ο Λάντο Νόρις άφησε θετικές πρώτες ενδείξεις για την εκτενή αναβάθμιση της McLaren MCL38 σημειώνοντας τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Ολλανδίας, με διαφορά 0,2’’ από τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull και 0,7’’ από τον τρίτο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes.
Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Ολλανδίας -15ου γύρου της φετινής F1- ξεκίνησε υπό βροχή και με πολύ ισχυρούς ανέμους, αλλά σύντομα βγήκε ο ήλιος και -παρότι ήταν πολύ το νερό που είχε λιμνάσει στην άσφαλτο του Ζάντβορτ- μέχρι το τέλος της ωριαίας διαδικασίας είχε στεγνώσει πλήρως η αγωνιστική γραμμή.
Έτσι, ενώ οδηγοί σπανίως έβγαιναν στη βρεγμένη πίστα το πρώτο ημίωρο -με τα ελαστικά ακραίας βροχής αρχικά, και με τα ενδιάμεσα βρόχινα αργότερα- στα τελευταία 10 λεπτά είχαν τη ευκαιρία να κάνουν μια σειρά γύρων με τα ελαστικά για στεγνό - τόσο με τη μαλακή (C3) όσο και με τη μέση γόμα (C2).
Όπως είναι ευνόητο, η πρωτοπορία και η κατάταξη άλλαζαν διαρκώς όλη αυτή την ώρα, ενώ το κυκλοφοριακό πρόβλημα ήταν ιδιαίτερα έντονο στο τέλος - όταν σχεδόν όλα τα μονοθέσια βρίσκονταν στην πίστα, και οι οδηγοί τους επεδίωκαν μια σειρά από γρήγορους γύρους.
Στη στεγνή άσφαλτο αρχικά εναλλάσσονταν στην κορυφή ο Τζορτζ Ράσελ (Mercedes) με τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, καθώς ο Φερστάπεν έχασε έναν από τους γρήγορους γύρους του όταν τον εμπόδισε ο Πιέρ Γκασλί με την Alpine στην τελευταία, κεκλιμένη στροφή 14.
Ο Ολλανδός επέστρεψε για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο με την τελευταία του προσπάθεια - αλλά η απάντηση του Νόρις ήρθε άμεσα, και ενώ είχε πέσει η καρό σημαία, με τον χρόνο 1:12.322 που έμελλε να είναι ο ταχύτερος της ωριαίας αυτής πρώτης περιόδου δοκιμών.
Στις δύσκολες συνθήκες του πρώτου ημιώρου ήταν πολλοί οδηγοί που είχαν απρόοπτα, όπως ο Νίκο Χούλκενμπεργκ που βγήκε στην αμμοπαγίδα της στροφής 9. Ακόμα και ο Φερστάπεν είχε ένα τετ-α-κε, όταν έβαλε για πρώτη φορά τα σλικς.
Στη βροχή, με τα ελαστικά ακραίων συνθηκών, ταχύτερος ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari με 1:26.111, αλλά με την πρώτη του προσπάθεια με τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά ο Φερστάπεν κινήθηκε 5 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τον Μονεγάσκο. Με την ίδια γόμα ο Ράσελ έπειτα ανέβηκε στην κορυφή, και μετά ο Νόρις, αλλά μετά ήρθε η ώρα για τα σλικς.
Πίσω από τους Νόρις και Φερστάπεν, ο Χάμιλτον έμεινε στα 7 δέκατα μακριά - αν και χωρίς το κυκλοφοριακό που συνάντησε στον τελευταίου του γύρου θα μπορούσε να είχε πλησιάσει περισσότερο.
Τον ακολούθησε με λιγότερο από ένα δέκατο διαφορά ο Κάρλος Σάινθ, αν και ο Ισπανός έκανε τον ταχύτερο γύρο του -όπως και ο Λεκλέρ- με τη μέση γόμα στις τέσσερις γωνίες της Ferrari SF-24. Συνεπώς, απομένει να δούμε την αληθινή απόδοση του cavallino στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές (23/8, 17:00).