Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών της φετινής σεζόν και του GP της Μελβούρνης ο Λάντο Νόρις της McLaren ήταν ενάμισι δέκατο ταχύτερος του Κάρλος Σάινθ και δύο δέκατα του Σαρλ Λεκλέρ. Δύο κόκκινες σημαίες στις δοκιμές, η μία για ατύχημα του Όλιβερ Μπέρμαν.
Κάτω από το φωτεινό ήλιο του Άλμπερτ Παρκ -μιας και η βροχή δεν αναμένεται πριν την Κυριακή- η πρεμιέρα της φετινής Formula 1, με τις πρώτες δοκιμές του GP Αυστραλίας, ήταν επεισοδιακή.
Διακόπηκε δύο φορές: η πρώτη συνέβη λίγο πριν το ημίωρο για να καθαριστεί από τα χαλίκια που παρέσυραν στην άσφαλτο τα μονοθέσια στην τροποποιημένη στροφή 6.
Η δεύτερη συνέβη λίγα λεπτά αργότερα, ήταν ο Όλιβερ Μπέρμαν προσέκρουσε ισχυρά στην έξοδο της δεξιάς στροής 10, διαλύοντας τη δεξιά πλευρά της Haas του στην εξωτερική μπαριέρα. Ο Βρετανός δεν τραυματίστηκε.
An unfortunate crash for Ollie Bearman brings out the red flag 😱
Στο ξεκίνημα της ωραίας διαδικασίας των πρώτων αυτών δοκιμών αρχικά ταχύτερος ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ με τη νέα Ferrari SF-25, με χρόνο 1:17.880.
Την ίδια ώρα, οι Μαξ Φερστάπεν και Λίαμ Λόσον αποδείκνυαν ότι η Red Bull RB21 δεν έχει ακόμα την ισορροπία που χρειάζονται: ο Νεοζηλανδός είχε επαφή με τον τοίχο προσεγγίζοντας τη στροφή 9, ενώ ο Ολλανδός πάτησε εκτός πίστας στα χαλίκια της στροφής 6.
Μετά την πρώτη κόκκινη σημαία, ο πρωταθλητής έγινε ο πρώτος που μπήκε με τη μαλακή γόμα, και κατέβασε τον πρώτο χρόνο στο 1:17.696. Ο Λεκλέρ έμεινε 60 χιλιοστά πίσω του, ώσπου ήρθε ο Κάρλος Σάινθ για να γράψει εκείνος τον πρώτο χρόνο με τη Williams FW47 (1:17.401).
Μετά από τη διακοπή για το ατύχημα του Μπέρμαν, οι οδηγοί της McLaren βγήκαν με τη μαλακή γόμα: ο Όσκαρ Πιάστρι ήταν δυόμισι δέκατα πίσω από τον Σάινθ, ενώ ο πρώτος γύρος του Λάντο Νόρις χάλασε στο κυκλοφοριακό.
Με τον δεύτερό του γύρο, όμως, στα τελευταία λεπτά, ο Βρετανός ανέβηκε στην κορυφήσταματώντας το χρονόμετρο στο 1:17.252. Ο Φερστάπεν εντέλει περιορίστηκε στην 5η θέση, ενώ την ενθαρρυντική εμφάνιση της Williams πιστοποίησε και ο Άλεξ Άλμπον με τον 6ο χρόνο.
Την οκτάδα έκλεισαν με παρεμφερή χρόνο ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes (πριν από ένα τετ-α-κε στη στροφή 4) και ο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin. Ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσε τον 12ο χρόνο με την έτερη Ferrari SF-25, ενώ ο διάδοχός του στη Mercedes Αντρέα Κίμι Αντονέλι τον 14ο.