Ο Νόρις και οι άλλοι 9 οδηγοί της F1 με τα περισσότερα GP πριν την πρώτη τους νίκη
Ο Λάντο Νόρις πέταξε από τους ώμους του το βάρος των 110 GP χωρίς νίκη στη Formula 1, κερδίζοντας το φετινό GP του Μαϊάμι με τη McLaren MCL38. Όμως στο παρελθόν υπήρξαν 9 οδηγοί που περίμεναν περισσότερο (ή περίπου το ίδιο) για να το πετύχουν. Τρεις από αυτούς έγιναν μετέπειτα παγκόσμιοι πρωταθλητές, άλλοι δύο είναι ακόμα στην εκκίνηση.
Οι Σέρτζιο Πέρεζ και Κάρλος Σάινθ χρειάστηκε να περιμένουν το 190ό και 150ό GP της καριέρας τους αντίστοιχα για να πετύχουν την πρώτη τους νίκη στη Formula 1. Είναι οι δύο οδηγοί σε όλη την ιστορία του σπορ που χρειάστηκε να περιμένουν περισσότερο για να μπουν στο κλαμπ των νικητών του σπορ.
Η πρώτη νίκη του Λάντο Νόρις, που ο Βρετανός της McLaren πέτυχε στην 111ή του εκκίνηση, στο GP του Μαϊάμι, τον βάζει την 9η θέση του αντίστοιχου στατιστικού πίνακα. Αν κρίνουμε από το γεγονός ότι π.χ. ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε για πρώτη φορά στο 6ο GP της καριέρας του, αυτό μοιάζει απογοητευτικό και δυσοίωνο.
Αλλά δεν είναι. Πέραν του ότι όλα είναι θέμα συγκυριών, και ανταγωνιστικότητας των μονοθεσίων, αν το δούμε μόνο στατιστικά βλέπουμε ότι οδηγοί όπως οι Τζένσον Μπάτον, Νίκο Ρόσμπεργκ και Μίκα Χάκινεν κατάφεραν να γίνουν πρωταθλητές παρότι χρειάστηκε να περιμένουν σχεδόν το ίδιο με τον Νόρις. Και αυτό είναι ενθαρρυντικό και για τον Σάινθ και τον Πέρεζ. Ας δούμε την πρώτη νίκη καθενός από αυτή τη στατιστική πρώτη δεκάδα:
- 1. Σέρτζιο Πέρεζ - 1η νίκη: 190ό GP, Μπαχρείν 2020
Ο Μεξικανός πέτυχε την πρώτη του νίκη στη 10η σεζόν του στη F1, με την ομάδα-αουτσάιντερ της Racing Point (πρώην Force India, νυν Aston Martin F1) στο Μπαχρέιν το 2020. Η νίκη αυτή τον κατέστησε ελκυστικό στη Red Bull Racing, που τον υπέγραψε για το 2021 και έκτοτε πρόσθεσε κι άλλες νίκες στο ενεργητικό του.
- 2. Κάρλος Σάινθ - 1η νίκη: 150ό GP, Βρετανία 2022
Ο Ισπανός απέκτησε για πρώτη φορά ένα μονοθέσιο ικανό να πρωταγωνιστεί με τη Ferrari το 2022, και κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στο δραματικό σε εξέλιξη GP Βρετανίας εκείνης της χρονιάς. Ο Ισπανός αξιοποίησε με άρτια στρατηγική την είσοδο του οχήματος ασφαλείας για να βάλει φρέσκια, μαλακή γόμα, την ώρα που ο Λεκλέρ έμεινε στην πίστα με τα παλιά, φθαρμένα του σκληρά ελαστικά. Έτσι, ο Σάινθ πέρασε τον ομόλογό του, στον οποίο νωρίτερα αναγκάστηκε να δώσει τη θέση του έπειτα από εντολή της ομάδας, για να κερδίσει.
- 3. Μαρκ Ουέμπερ - 1η νίκη: 130ό GP, Γερμανία 2009
Με τις Minardi, Jaguar, Williams ο Αυστραλός ουδέποτε είχε ένα μονοθέσιο ικανό για νίκη, αλλά το απέκτησε με τη μεταγραφή του στη Red Bull. Κι όταν η ομάδα του Μίλτον Κινς έγινε πρωταγωνίστρια, το 2009, κέρδισε την πρώτη της νίκη με τον Σεμπάστιαν Φέτελ στην Κίνα εκείνη τη χρονιά. Η πρώτη του Ουέμπερ δεν θα αργούσε, καθώς θα την κατακτούσε -παρά την ποινή διέλευσης από τα πιτς- στο Νίρμπουργκρινγκ της Γερμανίας εκείνο το καλοκαίρι.
- 4. Ρούμπενς Μπαρικέλο - 1η νίκη: 123ο GP, Γερμανία 2000
Με μια μνημειώδη εμφάνιση, ο “Ρουμπίνιο” κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο Χόκενχαϊμ το 2000 έχοντας κάνει μια εκπληκτική προέλαση από την 18η θέση της εκκίνησης. Αξιοποίησε τέλεια το ρίσκο της στρατηγικής δύο πιτ-στοπ, αλλά και τη διακοπή από την εισβολή στην πίστα ενός πρώην εργαζομένου της Mercedes. Εντέλει, κέρδισε μένοντας στην πίστα με ελαστικά σλικς για στενό, ενώ οι Μίκα Χάκινεν και Γιάρνο Τρούλι έκαναν τη λανθασμένη επιλογή της “βρόχινης” γόμας.
- 5. Γιάρνο Τρούλι - 1η νίκη: 119ο GP, Μονακό 2004
Ο Ιταλός, ανέκαθεν ταχύς, απέκτησε την πρώτη του ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει με τη Renault, έπειτα από τις σεζόν που πέρασε στο παρασκήνιο με τις Minardi (από το 1997), Prost και Jordan. Στο Μονακό το 2004 όλα τα άστρα ήρθαν να ευθυγραμμιστούν, για εκείνον: πήρε την πολ ποζίσιον με 0,36'' από τον Ραλφ Σουμάχερ, και στον αγώνα κέρδισε τον Τζένσον Μπάτον καθώς ο Μίκαελ Σουμάχερ είχε ατύχημα στο τούνελ του σιρκουί. Αυτή θα ήταν η μοναδική νίκη του Τρούλι στη F1, καθώς η επιλογή του να πάει στην Toyota την επόμενη χρονιά δεν απέδωσε καρπούς.
- 6. Τζένσον Μπάτον - 1η νίκη: 113ο GP, Ουγγαρία 2006
Τίποτα δεν προμήνυε ότι ο Βρετανός θα κέρδισε την πρώτη του νίκη στο βροχερό Χανγκαρόρινγκ το 2006, εκκινώντας με τη BAR-Honda από την 14η θέση. Όμως, σε έναν αγώνα που η βροχή έφερε τα πάνω-κάτω, ο Μπάτον οδήγησε υπέροχα για να ανέβει στη 2η, και έπειτα εκμεταλλεύτηκε την αποκόλληση ενός πίσω τροχού από τη Renault του μέχρι τότε πρωτοπόρου Φερνάντο Αλόνσο, για να πετύχει την πρώτη του νίκη. Τρία χρόνια αργότερα, θα κέρδιζε το πρωτάθλημα με τη Brawn GP.
- 7. Νίκο Ρόσμπεργκ - 1η νίκη: 110ο GP, Κίνα 2012
Ο πρωταθλητής του 2016 βρισκόταν το '12 στην έβδομη σεζόν του στη F1, αλλά πλέον είχε πάρει τη μεταγραφή στη Mercedes που ενίοτε -στο δεύτερο χρόνο της ομάδας- εμφάνιζε εκλάμψεις ανταγωνιστικότητας. Έτσι, στη Σαγκάη εκείνη τη χρονιά κέρδισε την πολ ποζίσιον από τον Μίκαελ Σουμάχερ, και την επόμενη μέρα έφτασε με άνεση στην πρώτη νίκη της καριέρας του. Θα ακολουθούσαν άλλες 22, μέχρι την απρόσμενη αποχώρησή του από το σπορ αγκαλιά με τον τίτλο του 2016.
- 8. Λάντο Νόρις - 1η νίκη: 110o GP, Μαϊάμι 2024
O Νόρις, ένα από τα μεγαλύτερα ανερχόμενα ταλέντα της F1 στη σύγχρονη εποχή, απέδειξε από νωρίς το ταλέντο του στη McLaren ώστε να τον δέσει με πολυετές συμβόλαιο από εφηβική ηλικία. Ο Βρετανός σπανίως είχε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, αλλά το 2021 στο Σότσι της Ρωσίας έφτασε πολύ κοντά στην πρώτη του νίκη - αλλά την έχασε γλιστρώντας εκτός πίστας στον τελευταίο γύρο, μετά τη λανθασμένη επιλογή να μείνει με σλικς καθώς άρχιζε να βρέχει. Στο Μαϊάμι φέτος η τύχη άλλαξε πλευρά, και με τη βοήθεια του σωστού χρονισμού του πιτ-στοπ του μετά την είσοδο του οχήματος ασφαλείας, τα κατάφερε
- 9. Τζιανκάρλο Φιζικέλα - 1η νίκη: 110ο GP, Βραζιλία 2003
Ο Ιταλός οδηγός κατάφερε να κατακτήσει την παρθενική του νίκη το 2003 στο Ιντερλάγκος με ένα ουδόλως ανταγωνιστικό μονοθέσιο, τη Jordan EJ13, χάρη στην ευφυή στρατηγική ανεφοδιασμού του Γκάρι Άντερσον, που πρόεβλεψε ότι στις πολύ κακές καιρικές συνθήκες του αγώνα εκείνου το GP οι οργανωτές εντέλει θα διέκοπταν το GP, Κι αυτό όντως συνέβη, όταν ο Μαρκ Ουέμπερ προσέκρουσε στον τοίχο της κεντρικής ευθείας, και ο Φερνάντο Αλόνσο είχε ένα σφοδρό ατύχημα χτυπώντας έναν από τους τροχούς του Αυστραλού. Όλα αυτά οδήγησαν στη διακοπτή του αγώνα, ενώ όμως νωρίτερα ο Φιζικέλα είχε πάρει την πρωτοπορία στον 54ο γύρο. Μάλιστα, η FIA χρειάστηκε αρκετές ημέρες για να τον ανακηρύξει νικητή, έχοντας αρχικά θεωρήσει ότι κέρδισε ο Κίμι Ράικονεν. Ο Φιζικέλα θα κέρδισε μόνο 1 GP ακόμα, με τη Renault, πριν αποχωρήσει από το σπορ.
- 10. Μίκα Χάκινεν - 1η νίκη: 96o GP, Χερέθ 1997
Ο Μίκα ήταν από τους ανερχόμενους αστέρες όλη τη δεκαετία του '90, και θα γινόταν δις πρωταθλητής με τη McLaren στο τέλος της, αλλά η πρώτη του νίκη ήρθε με αρκετή δόση τύχης: μετά την περιβόητη σύγκρουση του Μίκαελ Σουμάχερ με τον Ζακ Βιλνέβ στο GP Ευρώπης, στην ισπανική Χερέθ, που έκρινε τον τίτλο εκείνης της σεζόν υπέρ του Καναδού. Μετά το ατύχημα, που έθεσε εκτός μάχης τον “Σούμι”, ο Βιλνέβ κινούταν αργά για να διασφαλίσει ότι θα τερμάτιζε, κι έτσι δεν είχε πρόβλημα να αφήσει τον Φινλανδό να περάσει άνετα, για τη νίκη. Ο Μίκα θα μπορούσε να είχε κερδίσει και νωρίτερα εκείνη τη χρονιά, στο Σίλβερστοουν, αν δεν παρέδιδε το πνεύμα ο κινητήρας της McLaren-Mercedes 6 γύρους πριν το τέλος.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ GP ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ 1η ΝΙΚΗ
- 1. Σέρτζιο Πέρεζ - 189 GP (Πρώτη νίκη: Μπαχρέιν 2020)
- 2. Κάρλος Σάινθ Τζ. - 149 GP (Πρώτη νίκη: Βρετανία 2022)
- 3.. Μαρκ Ουέμπερ - 129 GP (Πρώτη νίκη: Γερμανία 2009)
- 4. Ρούμπενς Μπαρικέλο - 122 GP (Πρώτη νίκη: Γερμανία 2000)
- 5. Γιάρνο Τρούλι - 118 GP (Πρώτη νίκη: Μονακό 2004)
- 6. Τζένσον Μπάτον - 112 GP (Πρώτη νίκη: Ουγγαρία 2006)
- 7. Νίκο Ρόσμπεργκ - 109 GP (Πρώτη νίκη: Κίνα 2012)
- -. Λάντο Νόρις - 109 GP (Πρώτη νίκη: Μαϊάμι 2024)
- -. Τζιανκάρλο Φιζικέλα - 109 GP (Πρώτη νίκη: Βραζιλία 2003)
- 10. Μίκα Χάκινεν - 95 GP (Πρώτη νίκη: GP Ευρώπης, Χερέθ 1997)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ GP ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΝΙΚΗ
- 1. Αντρέα ντε Τζέζαρις - 208 GP
- 2. Νίκο Χούλκενμπεργκ - 212 GP
- 3. Νικ Χάιντφελντ - 183 GP
- 4. Ρομέν Γκροζάν - 179 GP
- 5. Κέβιν Μάγκνουσεν - 169 GP
- 6. Μάρτιν Μπραντλ - 158 GP
- 7. Ντέρεκ Ουόρουικ - 147 GP
- 8. Λανς Στρολ - 149 GP
- 9. Ζαν-Πιέρ Ζαριέ - 134 GP
- 10. Έντι Τσίβερ - 132 GP