Ο Νόρις νικητής του Sprint της Βραζιλίας μετά από εναλλαγή της πρώτης θέσης με τον Πιάστρι
Οι δύο οδηγοί της McLaren κυριάρχησαν στον 5ο φετινό αγώνα Sprint της Formula 1, στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας, με νικητή τον Λάντο Νόρις έπειτα από παραχώρηση της πρωτοπορίας από τον Όσκαρ Πιάστρι δύο γύρους πριν από την καρό σημαία. Τρίτος ο Μαξ Φερστάπεν, που πέρασε τον Σαρλ Λεκλέρ, στους 45 βαθμούς η διαφορά Φερστάπεν-Νόρις στο πρωτάθλημα.
Ο Λάντο Νόρις έσπασε το σερί νικών του Μαξ Φερστάπεν στα Sprint της Formula 1 κερδίζοντας τον μικρό αγώνα 24 γύρων της Βραζιλίας, στο 21ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο του σπορ, μετά από παραχώρηση της πρωτοπορίας από τον ομόλογό του στη McLaren Όσκαρ Πιάστρι δύο γύρους πριν το τέλος.
Με την εναλλαγή αυτή της κορυφής ο Νόρις πήρε έναν βαθμό παραπάνω, μειώνοντας τη διαφορά του στην κορυφή του πρωταθλήματος στους 45 βαθμούς από τον Μαξ Φερστάπεν - ο οποίος πήρε τους 6 βαθμούς της τρίτης θέσης περνώντας τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari 6 γύρους πριν πέσει η καρό σημαία.
Η Ferrari, όμως λίγο-πολύ περίμενε, δεν είχε την ταχύτητα να ανταγωνιστεί τις McLaren, όπως και τη Red Bull RB20 του Φερστάπεν, κι έτσι ακολούθησε με τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ στην 4η και 5η θέση, εμπρός από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes. Τη βαθμολογούμενη οκτάδα έκλεισε ο Σέρτζιο Πέρεζ της RBR, με μια αντεπίθεση μετά το χθεσινό του αποκλεισμό στο SQ2.
Η εξέλιξη του αγώνα
Στην εκκίνηση ο Πιάστρι συνέκλινε προς την εσωτερική για να αμυνθεί από τον Νόρις και οι δύο κράτησαν τις ισάριθμες πρώτες θέσεις. Λίγο πιο πίσω, ο Φερστάπεν επιχείρησε εσωτερικά να περάσει τη Ferrari του Λεκλέρ για την 3η θέση, αλλά μπλόκαρε τον εμπρός αριστερό τροχό και μοιραία έμεινε πίσω από τον Μονεγάσκο.
Στη συνέχεια οι δύο McLaren άνοιξαν μια μικρή διαφορά από τον Λεκλέρ, που δεχόταν την πίεση του Φερστάπεν. Καθώς οι πρώτοι τέσσερις έμεναν σε αποστάσεις κάτω του δευτερολέπτου, ο Νόρις αγχωμένος ρωτούσε τον μηχανικό του σχετικά με τις κινήσεις του Πιάστρι, μπροστά του.
Η μόνη εντολή που δόθηκε όμως από τη McLaren στον Αυστραλό, στον 10ο γύρο, ήταν να αφήσει τον Νόρις να κλείσει τη διαφορά κάτω του δευτερολέπτου ώστε να προσφέρει στον Νόρις το DRS - προφανώς για να μην απειληθεί από τον Λεκλέρ.
Όμως, στον 13ο γύρο ο Λεκλέρ έκανε ένα λάθος στο πρώτο σικέιν (Senna S), χρειάστηκε να αμυνθεί στον Φερστάπεν κι έτσι βγήκε από το DRS του Νόρις, καθώς η διαφορά τους ξεπέρασε το δευτερόλεπτο.
Σταδιακά ο ρυθμός του Λεκλέρ άρχισε να πέφτει, τόσο που ο Φερστάπεν κατάφερε εντέλει με τη βοήθεια του DRS να τον περάσει από την εξωτερική της στροφής 4 στον 18ο από τους 24 γύρους του αγώνα.
Ο Ολλανδός άρχισε τότε να καταδιώκει τον Νόρις, που είχε σταθερά τη βοήθεια του DRS από τον Πιάστρι εμπρός του. Ο Φερστάπεν πλησίασε στα 1,7’’ στον 20ό γύρο, αλλά τότε η Haas του Νίκο Χούλκενμπεργκ έμεινε ακινητοποιημένη στην άκρη της πίστας.
Καθώς ο Γερμανός προσπαθούσε να την απομακρύνει υπήρξε για αρκετή ώρα καθεστώς κίτρινης σημαίας στο σημείο. Τότε η McLaren εσπευσμένα ζήτησε από τους οδηγούς τους να αλλάξουν θέσεις, για να προλάβει το ενδεχόμενο Εικονικού ή Κανονικού Οχήματος Ασφαλείας (υπό τα οποία απαγορεύονται οι προσπεράσεις).
Έτσι, ο Πιάστρι έδωσε τη θέση του στον Νόρις στον 22ο γύρο, ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν όντως επιβληθεί το καθεστώς Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας. Αυτό έληξε στον τελευταίο γύρο. Ο Φερστάπεν θέλησε να πάρει το slipstream του Πιάστρι πριν λήξει το καθεστώς VSC, κι έτσι αντιμετωπίζει τώρα τη διερεύνηση του θέματος από τους Αγωνοδίκες.
Με τη λήξη του καθεστώτος VSC ο Νόρις έφυγε στην πρωτοπορία, ενώ ο Φερστάπεν δεν κατάφερε να κάνει την κίνησή του στον Πιάστρι, και έτσι περιορίστηκε μέχρι την καρό σημαία του ίδιου γύρου στην 3η θέση. Αλλά περιμένει, τώρα, την απόφαση των αγωνοδικών.