Οι δοκιμές κατάταξης του GP Ουγγαρίας -13ου φετινού αγώνα της Formula 1- διακόπηκαν δύο φορές για τα αρκετά ισχυρά, αλλά χωρίς σοβαρές συνέπειες, ατυχήματα των Σέρτζιο Πέρεζ της Red Bull (στο Q1) και του Γιούκι Τσουνόντα της RB (στο Q3). Ο Μεξικανός και ο Ιάπωνας βγήκαν υγιείς από τα μονοθέσιά τους, τα οποία υπέστησαν εκτεταμένες ζημιές, προκαλώντας ολιγόλεπτες διακοπές στις κατατακτήριες της Βουδαπέστης.
Επίσης, παρά τον καύσωνα της χθεσινής ημέρας, σήμερα η θερμοκρασία σημείωσε ραγδαία πτώση και σε όλη τη διάρκεια των δοκιμών ερχόταν και έφευγε η βροχή. Ωστόσο, αυτή δεν ήταν αρκετά δυνατή για να αποδειχθεί καθοριστική, και σε κανένα χρονικό σημείο δεν χρησιμοποιήθηκε από κανέναν οδηγό η ενδιάμεση γόμα βροχής.
Πίσω από τον Νόρις και τον Πιάστρι που κλείδωσαν το πρώτο 1-2 της McLaren στην εκκίνηση μετά το GP Βραζιλίας του 2012 (με τους Τζένσον Μπάτον και Λιούις Χάμιλτον, τότε), στη δεύτερη σειρά του αυριανού αγώνα (21/07, 16:00) θα παραταχθούν οι Μαξ Φερστάπεν και Κάρλος Σάινθ με τις Red Bull και Ferrari αντίστοιχα, και στην τρίτη οι Λιούις Χάμιλτον και Σαρλ Λεκλέρ – εμπρός από τις αναβαθμισμένες Aston Martiin AMR24 των Φερνάντο Αλόνσο και Λανς Στρολ.
GP Ουγγαρίας 2024, Δοκιμές κατάταξης
FORMULA 1
To Q3 ξεκίνησε σε στεγνή άσφαλτο, και στην πρώτη προσπάθεια των οδηγών ο Φερστάπεν έκανε έναν εντυπωσιακό γύρο τρία δέκατα εμπρός από τις Ferrari, McLaren και Mercedes των Σάινθ, Πιάστρι και Χάμιλτον αντίστοιχα. Αλλά ο Νόρις πολύ σύντομα ήρθε με έναν ακόμα πιο εκθαμβωτικό γύρο, τριάμισι δέκατα ταχύτερο του Ολλανδού – καθώς ο Πιάστρι δεν μπόρεσε να κάνει το ίδιο λόγω ενός χρονοβόρου τινάγματος του ρύγχους της McLaren στον πρώτο του γύρο στη στροφή 5.
Οι οδηγοί επέστρεψαν στα πιτς, αλλά η πρόβλεψη της επικείμενης βροχής από λεπτό σε λεπτό του έστειλε και πάλι πολύ σύντομα στην πίστα για το δεύτερο γρήγορο γύρο τους. Ο Φερστάπεν δεν βελτίωσε το χρόνο του, κι έμεινε στην 3η θέση καθώς ο Πιάστρι κατάφερε να ανέβει στα 24 χιλιοστά μπροστά από τον Ολλανδό – πλησιάζοντας παράλληλα τον Νόρις στα 22 χιλιοστά.
Ο Νόρις δεν πρόλαβε να ξεκινήσει τον τελευταίο του γρήγορο γύρο, διότι μεσολάβησε το ατύχημα του Τσουνόντα. Όταν η τρίτη περίοδος ξεκίνησε ξανά, μετά από τη διακοπή για αυτό, οι οδηγοί είχαν μόλις 2:15 λεπτά για να προλάβουν να ξεκινήσουν τον τελευταίο τους γρήγορ γύρο.
Κανείς δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του, κι έτσι ο Νόρις δεν χρειάστηκε καν να ολοκληρώσει τον τελευταίο του γύρο για να εξασφαλίσει και τυπικά την τρίτη πολ ποζίσιον της καριέρας του.
Η δεύτερη περίοδος διεξήχθη σε στεγνή άσφαλτο χωρίς καν να ψιχαλίζει, κι έτσι δεν είχε εκπλήξεις – αντίθετα με την πρώτη περίοδο, που είχε δύο. Οι Πέρεζ και Τζορτζ Ράσελ αποκλείστηκαν – ο πρώτος λόγω του ατυχήματός του, 6:45 λεπτά πριν το τέλος, όταν έχασε τον έλεγχο της RB20 στη στροφή 5 της πίστας, και ο δεύτερος λόγω κακού χρονισμού στο τέλος.
Ο Ράσελ βγήκε στην πίστα αμέσως μετά την επανεκκίνηση μετά το ατύχημα του Πέρεζ, έκανε μια σειρά από γρήγορους με το φόβο μήπως επιστρέψει η βροχή, και στο τέλος του Q1 που πλέον είχε στεγνώσει η άσφαλτος δεν είχε πλέον καύσιμα για έναν τελευταίο γρήγορο γύρο. Μια σειρά από οδηγούς όμως βγήκε στο τέλος, και έριξε τον Άγγλο στην 17η θέση.