O Νόρις ταχύτερος από τον Σάινθ στις βροχερές πρώτες δοκιμές του GP Καναδά
Σε μια πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που ξεκίνησε με βροχή και πλημμυρισμένη πίστα και τελείωσε με λιακάδα και στεγνή άσφαλτο, o Λάντο Νόρις σημείωσε στην εκπνοή με τη μαλακή σλικ γόμα τον ταχύτερο χρόνο με 0,3'' διαφορά από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari.
Μία ώρα πριν ξεκινήσει η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά, 9ου φετινού αγώνα της Formula 1, μια ισχυρή καταιγίδα έπληξε το Σιρκουί Ζίλ Βιλνέβ στο Μόντρεαλ. Παρότι η πίστα είχε πλημμυρίσει σε πολλά σημεία της με στάσιμα νερά, οι δοκιμές ξεκίνησαν στην ώρα τους - αλλά η έξοδος των πιτς παρέμενε κλειστή για τους οδηγούς.
Οι οργανωτές προσπαθούσαν να απομακρύνουν τα νερά από την πίστα, ενώ η βροχή επέστρεφε και σταματούσε - αν και με ελαφρύτερη ένταση από ό,τι νωρίτερα. Τελικά, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να ανοίξουν την έξοδο των πιτς 21 λεπτά μετά την αρχή των δοκιμών, και έτσι απέμεναν 39 για τους οδηγούς.
Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο πρώτος που μπήκε στην πίστα, με την ενδιάμεση βρόχινη γόμα, και ακολούθησε ο Βάλτερι Μπότας με τα πλήρως βρόχινα ελαστικά στη Sauber του. Όμως, ο Βρετανός ήταν εκείνος που είχε κάνει τη σωστή επιλογή, κι έτσι ακολούθησε μια σειρά οδηγών με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής.
Σε εκείνο το χρονικό σημείο ο Γκουάνιου Τσόου έχασε τον έλεγχο της άλλης Sauber, και παρότι προσέκρουσε πλευρικά στον εξωτερικό τοίχο της στροφής 5, η επαφή ήταν αρκετή για να σπάσει τις αναρτήσεις του μονοθεσίου του και να αφήσει τον Κινέζο ακινητοποιημένο στην άκρη της πίστας.
Φυσικά η διαδικασία διακόπηκε με κόκκινες σημαίες, αλλά δεν χρειάστηκαν παρά ελάχιστα λεπτά για να απομακρυνθεί από την πίστα η πληγωμένη Sauber του Κινέζου. Όταν οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα είχε βγει πλέον ο ήλιος, και η ιδανική γραμμή άρχισε να στεγνώνει.
Τότε εναλλάχθηκαν στην κορυφή πολλοί οδηγοί, συμπεριλαμβανομένων των Χάμιλτον, Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, αλλά σύντομα όλοι επέστρεψαν στα πιτς για αρκετά λεπτά - στα οποία η πίστα παρέμενε άδεια.
Οι οδηγοί εντέλει επέστρεψαν μαζικά στο τελευταίο εξάλεπτο, βλέποντας πως η ιδανική γραμμή είχε στεγνώσει πια αρκετά κάτω από τον λαμπρό ήλιο, και μπορούσαν να κάνουν μέχρι και 4 γύρους με τη μαλακή, σλικ γόμα.
Ο Λεκλέρ έριξε σύντομα τον Σάινθ από την κορυφή, στην οποία βρισκόταν ο Ισπανός από νωρίτερα, αλλά στον τελευταίο γύρο ο Λάντο Νόρις τοποθέτησε τη McLaren του στην κορυφή των χρόνων, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:24.435.
Ο Σάινθ ανέβηκε επίσης στο τέλος μπροστά από τον Λεκλέρ ξανά, ενώ ο Χάμιλτον και ο Μαξ Φερστάπεν ανέβηκαν πίσω από τον Μονεγάσκο στην 4η και 5η θέση - αν και με αρκετά μεγάλη διαφορά από τους Νόρις-Σάινθ.
Προς το τέλος οι ολισθηρές συνθήκες εκτός γραμμής ανάγκασαν πολλούς οδηγούς να βγουν περιστασιακά από το δρόμο, όπως οι Φερστάπεν, Λεκλέρ, Στρολ και Μπότας, αλλά κανείς ούτε πριν ούτε μετά από τον Τσόου δεν είχε επαφή με κάποιον τοίχο.
Το βραβείο του άτυχου της ημέρας, τέλος, πάει στον Τζακ Ντούχαν, εφεδρικό οδηγό της Alpine F1, που συμμετείχε σε αυτές τις δοκιμές με την Alpine A524 του Εστεμπάν Οκόν - αλλά ο καιρός δεν του έκανε το χατήρι να αξιοποιήσει αυτή τη σπάνια ευκαιρία του.
Ο άστατος καιρός αναμένεται να συνεχιστεί και στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Μόντρεαλ, καθώς προβλέπεται να επιστρέψει η βροχή μέχρι τα μεσάνυχτα (ώρα Ελλάδας) που θα ανάψει το πράσινο φως στην έξοδο των πιτς.