Ο Νόρις ταχύτερος στο FP1 της Σουζούκα, ο Τσουνόντα ένα δέκατο πίσω από τον Φερστάπεν

Ο Λάντο Νόρις κράτησε τη McLaren στην κορυφή στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο με διαφορά 0,16’’ από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes. Στις θέσεις 3-4 οι Λεκλέρ-Χάμιλτον με τις δύο Ferrari, εμπρός από τις δύο Red Bull των Φερστάπεν-Τσουνόντα.
Σε αντίθεση με τη βροχή που αναμένεται για τον αγώνα της Κυριακής, το 3ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 ξεκίνησε με λιακάδα στην πίστα της Σουζούκα – αν και με αρκετό κρύο, που έπαιξε το ρόλο του στις συστοιχίες γύρων που δοκίμασαν οι ομάδες με τη μέση γόμα (C2) αυτό το πρωί.
Κλασσικά, περί το μέσον της διαδικασίας οι οδηγοί έκαναν μια πρώτη προσομοίωση δοκιμών κατάταξης με τη μαλακή γόμα. Σε αυτήν ο Λάντο Νόρις πέτυχε τελευταίος τον ταχύτερο γύρο με τη McLaren MCL39, ρίχνοντας από την κορυφή τον Ράσελ με τη Mercedes W16 με 0,163’’ διαφορά.
Η διαφορά του Βρετανού ήταν σημαντική από τις Ferrari και Red Bull – συγκεκριμένα στα 4 δέκατα από τον Σαρλ Λεκλέρ και στο μισό δευτερόλεπτο από τους Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν.
Ωστόσο, για τη Red Bull -και φυσικά για όλους τους Ιάπωνες- η ευχάριστη είδηση ήταν ότι ο Γιούκι Τσουνόντα αποδείχθηκε άμεσα ανταγωνιστικός στο κόκπιτ της Red Bull RB21, καθώς ο ταχύτερός του γύρος τον έφερε σε απόσταση αναπονής -ενός δεκάτου του δευτερολέπτου- από τον Φερστάπεν.
Με τον 7ο χρόνο ο Φερνάντο Αλόνσο ξεκίνησε λίγο πιο αισιόδοξα αυτό το τριήμερο, καθώς η απογοητευτική -φέτος- Aston Martin ήταν ταχύτερη από την RB και τον Ισάκ Χατζάρ. Την πρώτη δεκάδα έκλεισε ο Αντονέλι και ο Κάρλος Σάινθ με τη Williams FW46.
Αρκετοί, πάντως, ήταν οι οδηγοί που είχαν μικροεξόδους ή προβληματίστηκαν με τη ρύθμιση των μονοθεσίων τους σε αυτή την πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών. Ο Νόρις είχε έξοδο στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα, ενώ αργότερα εξέφρασε παράπονα για έντονο graining των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων του.
Επίσης, μικροεξόδους είχαν -μεταξύ άλλων- ο Κίμι Αντονέλι της Mercedes και ο Άλεξ Άλμπον της Williams, ενώ ο Χάμιλτον ακούστηκε προβληματισμένος για την υποστροφική τάση της Ferrari SF-25. Συνεπώς, υπάρχει αρκετή ακόμα ταχύτητα που μπορούν να βρουν οι οδηγοί ενόψει της δεύτερης περιόδου των δοκιμών, που ξεκινά σήμερα (4/4) στις 09:00 ώρα Ελλάδας.