Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL39 στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP του Μπαχρέιν 2025
Zak Mauger / LAT Images / McLAREN MEDIA CENTRE
Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL39 ήταν δύομισι δέκατα ταχύτερος από τον Πιέρ Γκασλί της Alpine και 6 δέκατα από τον Λιούις Χάμιλτον της Ferrari – ο οποίος ακούστηκε δυσαρεστημένος από την πρώτη του επαφή με την αναβαθμισμένη SF-25.
Σε ένα αντιδιαμετρικό σκηνικό από τους σχετικά κρύους τρεις πρώτους φετινούς αγώνες της Formula 1, το Μπαχρέιν υποδέχθηκε το σπορ σήμερα -για το 4ο αγωνιστικό τριήμερο του πρωταθλήματος- με 35° Κελσίου.
Αυτό δυσκόλεψε το έργο των ομάδων στην προσπάθεια κατανόησης των ελαστικών, καθώς -θυμίζουμε- οι δοκιμές κατάταξης και ο αγώνας του Σακίρ θα διεξαχθούν αργά το απόγευμα, και έπειτα σε νυχτερινές συνθήκες, που οι θερμοκρασίες -κλασσικά στην έρημο- θα πέσουν αρκετά.
Στο πρώτο ημίωρο των δοκιμών, οι οδηγοί επικεντρώθηκαν στις δοκιμές σε συστοιχίες γύρων με τη μαλακή και τη μέση γόμα. O Νόρις ξεκίνησε έχοντας προσεγγίσει καλύτερα τις ρυθμίσεις της MCL39 και έγραψε τον πρώτο χρόνο με τη μέση γόμα – ενώ με τα ίδια ελαστικά ο Πιάστρι έμεινε μισό δευτερόλεπτο μακριά, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για την έλλειψη πρόσφυσης του εμπρός μέρος της δικής του McLaren.
Λίγο αργότερα, τον πρώτο χρόνο του Νόρις σε αυτό το διάστημα κατέρριψε με 66 χιλιοστά του δευτερολέπτου ο Άλεξ Άλμπον της Williams, επίσης με τη μέση γόμα, ενώ ο Πιέρ Γκασλί με την Alpine κατάφερε να κινηθεί σχεδόν ένα δέκατο ταχύτερα από τον Πιάστρι.
Ο Χάμιλτον συμπλήρωσε την πρώτη συστοιχία γύρων με την αναβαθμισμένη Ferrari SF-25 με τη σκληρή γόμα. Όμως το πιο ανησυχητικό για τους τιφόζι δεν ήταν ότι έμεινε 1,1’’ μακριά από τον Νόρις, αλλά ότι χαρακτήρισε “φρικτή” (“horrendous”) τη συμπεριφορά του μονοθεσίου. Τουλάχιστον στο πρώτο του stint, με τα σκληρότερα ελαστικά.
Στο ημίωρο ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο της Sauber ήταν ο πρώτος που μπήκε στην πίστα με τη μαλακή γόμα, γράφοντας φυσικά τον πρώτο χρόνο με διαφορά μισού δευτερολέπτου από τον Άλμπον. Όμως σύντομα τον έριξε από την κορυφή ο ομόλογός του, Νίκο Χούλκενμπεργκ, με διαφορά 0,34’’.
Συνεχίζοντας να βιώνει την αστάθεια της McLaren MCL39, που τον ώθησε και σε μικροέξοδο στην τελευταία στροφή, o Πιάστρι με τη μαλακή γόμα ήταν δυόμισι δέκατα πιο αργός από τον “Χουλκ”. Εν συνεχεία, οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν ραγδαία και από την κορυφή πέρασαν οι Εστεμπάν Οκόν, Άλμπον και Γκασλί, άπαντες με τη μαλακή γόμα.
Περίπου 15 λεπτά πριν το τέλος μπήκε στην πίστα για τον δικό του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα ο Νόρις. Σημειώνοντας το ταχύτερο πέρασμα από το δεύτερο και το τρίτο τμήμα της πίστας, ο Βρετανός ανέβηκε στην κορυφή με χρόνο 0,24’’ ταχύτερο του Γκασλί. Κι έπειτα όλοι οι οδηγοί γύρισαν στην πίστα για νέες συστοιχίες γύρων με τους σκληρότερους τύπους ελαστικών.
Ο μόνος που είχε διαφορετική τακτική ήταν ο Χάμιλτον (ίσως και εξαιτίας της χρονοβόρας δουλειάς που έκαναν οι μηχανικοί της Ferrari κάτω από το δάπεδο της SF-25), ο οποίος έκανε τον γρήγορό του γύρο με τη μαλακή γόμα περίπου 7 λεπτά πριν το τέλος. Ο Βρετανός ανέβηκε στην τρίτη θέση, αλλά 6 δέκατα μακριά από τον κορυφαίο χρόνο του Νόρις.
Ο Κίμι Αντονέλι της Mercedes δεν κατάφερε να κάνει αντιπροσωπευτικό γύρο, και έμεινε λίγο πίσω στο πρόγραμμά του, καθώς ένα υδραυλικό πρόβλημα ανάγκασε τους μηχανικούς της Mercedes να αφαιρέσουν το κιβώτιο ταχυτήτων από τη W16. Όσο για τον Γιούκι Τσουνόντα με τη Red Bull RB21, περιορίστηκε στην 9η θέση, υστερώντας κατά 1,28’’ από τον Νόρις.
Στις δοκιμές αυτές δεν έλαβαν μέρος αρκετοί από τους πρωταγωνιστές της F1, καθώς συμμετείχαν έξι πρωτοεμφανιζόμενοι. Στο κόκπιτ της RB21 τη θέση του Μαξ Φερστάπεν πήρε ο οδηγός της Ακαδημίας της Red Bull Αγιούμου Ιβάσα, ενώ ο Ντίνο Μπεγκάνοβιτς οδήγησε τη Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ.
Τη θέση του Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W16 πήρε ο Φρέντερικ Βέστι, ενώ οδήγησαν και οι Φελίπε Ντούργκοβιτς (με την Aston Martin AMR25 του Φερνάντο Αλόνσο), ο Ρίο Χιρακάβα (με τη Haas VF-25 του Όλιβερ Μπέρμαν) και ο Λιούκ Μπράουνινγκ (με τη Williams FW46 του Κάρλος Σάινθ).