FORMULA 1

Ο Νόρις ταχύτερος στο FP3 της Σουζούκα, ο Ράσελ στο δέκατο του δευτερολέπτου

Mark Thompson / Getty Images / McLaren Media Centre

Η McLaren, με τον Λάντο Νόρις, σημείωσε τον πρώτο χρόνο και στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας – όμως ο Τζορτζ Ράσελ επιβεβαίωσε και πάλι πόσο ανταγωνιστική είναι η Mercedes W16 αυτό το τριήμερο.

Ένα πολύ ενδιαφέρον σκηνικό ενόψει των σημερινών δοκιμών κατάταξης (5/4, 09:00) του 3ου φετινού αγώνα της Formula 1, στη Σουζούκα της Ιαπωνίας, στήθηκε μετά την τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών – καθώς ο Τζορτζ Ράσελ έδειξε και πάλι ικανός να απειλήσει τις McLaren για την πολ ποζίσιον του αγώνα της Κυριακής.

Ο Βρετανός της Mercedes βρέθηκε σε απόσταση ενός δεκάτου του δευτερολέπτου από τις McLaren: καθώς ο Λάντο Νόρις έριξε τον πρώτο χρόνο στο 1:27.965, ο Όσκαρ Πιάστρι με την έτερη MCL39 ακολούθησε στα 26 χιλιοστά του δευτερολέπτου και ο Ράσελ στα 0,112”.

Η 3η αυτή περίοδος των δοκιμών διεξήχθη σε ηλιόλουστες συνθήκες, αλλά διακόπηκε και πάλι -όπως και χθες το FP2- λόγω της φωτιάς που ξέσπασε δύο φορές στο γρασίδι της πίστας. Το φαινόμενο αυτό προκαλείται από τις σπίθες που πετούν τα μονοθέσια καθώς ακουμπά το δάπεδό τους στην άσφαλτο – και το θέμα εξελίσσεται με μείζον πρόβλημα για τη FIA και τους οργανωτές ενόψει των κατατακτήριων και του αγώνα.

Η πρώτη φωτιά σήμερα σημειώθηκε μόλις 6 λεπτά μετά το ξεκίνημα της περιόδου ανάμεσα στη στροφή 12 και στο σικέιν, ενώ η δεύτερη στα τελευταία λεπτά – στο σημείο της στροφής 130R όπου δευτερόλεπτα νωρίτερα ο Γκαμπριελ Μπορτολέτο βίωσε ένα τρομακτικό τίναγμα της Sauber, το οποίο οριακά κατάφερε να ελέγξει πριν εξελιχθεί σε ένα βαρύ ατύχημα σε μία από τις πιο γρήγορες στροφές του προγράμματος της F1.

Επιστρέφοντας στα αγωνιστικά, στην προσομοίωση των κατατακτήριων με τη μαλακή γόμα, προς το τέλος της περιόδου, ο Νόρις είχε στην πρώτη του προσπάθεια μια μικροέξοδο στη δεύτερη Degner, που του χάλασε τον γύρο. Η επόμενη προσπάθειά του επίσης δεν του πήγε καλά, αλλά με την τρίτη κατάφερε να αναρριχηθεί στην κορυφή των χρόνων βελτιώνοντας το χρόνο του στο 2ο και 3ο τμήμα της Σουζούκα.

Μετά την πρώτη διακοπή, πολλοί εκ των οδηγών μπήκαν στην πίστα με τη μαλακή γόμα, και ο αρχικός πρώτος χρόνος του Νόρις σύντομα καταρρίφθηκε από τις δύο Ferrari, και έπειτα από τον Πιάστρι, τον Ράσελ (που εναλάχθηκαν στην κορυφή από δύο φορές).

Εντέλει ο Αυστραλός έριξε το χρόνο κάτω από το 1:28, και ο Ράσελ έμεινε 86 χιλιοστά πίσω του. Οι χρόνοι στην κορυφή έμειναν έτσι, πριν τους καταρρίψει ο Νόρις στην εκπνοή με την οριακή διαφορά των 26 χιλιοστών από τον Αυστραλό ομόλογό του.

Πίσω τους οι διαφορές ήταν χαώδεις. Οι Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari και Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull έμειναν περίπου μισό δευτερόλεπτο μακριά, καθώς ο Ολλανδός επανέλαβε και σήμερα στη ραδιοεπικοινωνία του με τον Τζιανπιέρο Λαμπιάσε ότι η ισορροπία της RB21 εξακολουθεί να είναι προβληματική. Για την ακρίβεια, είπε ότι η Red Bull “δεν οδηγείται” σε συγκεκριμένες στροφές.

Στα 27 χιλιοστά από τον πρωταθλητή ακολούθησε ο Λιούις Χάμιλτον με την έτερη Ferrari, ενώ ο Γιούκι Τσουνόντα σήμερα έμεινε περίπου 3 δέκατα μακριά από τον Φερστάπεν, στην 9η θέση, πίσω από τη Williams του Άλεξ Άλμπον και την Alpine του Πιέρ Γκασλί.

Όμως ο Ιάπωνας ήταν στο 1 δέκατο μακριά από τον Φερστάπεν, πριν ο Ολλανδός μπει στην πίστα και για έναν δεύτερο γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα – κάτι που ο Τσουνόντα δεν είχε την ευκαιρία να κάνει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ