Ο οδηγός που πάντα ήθελε ο Νιούι στην ομάδα του έφτασε στην εξώπορτα της Red Bull το 2013
Ο Άντριαν Νιούι, σχεδιαστής ορισμένων εκ των πιο κυρίαρχων μονοθεσίων της ιστορίας της Formula 1 -συμπεριλαμβανομένης της Red Bull RB19- υποστήριξε σε συνέντευξή του στο BBC πως “τρέφω τρομερό σεβασμό για τον Φερνάντο Αλόνσο” και μετανιώνει που δεν συνεργάστηκε ποτέ με τον Ισπανό.
Στα χρόνια του Άντριαν Νιούι στη Williams, στη McLaren και στη Red Bull Racing, ο Βρετανός έχει υπογράψει τα μονοθέσια που βοήθησαν μεγάλους αστέρες του σπορ να γίνουν πρωταθλητές: από τον Νάιτζελ Μάνσελ, τον Αλέν Προστ και τον Μίκα Χάκινεν, μέχρι τον Σεμπάστιαν Φέτελ και τώρα τον Μαξ Φερστάπεν.
Όμως, από τους σπουδαίους πρωταθλητές με τους οποίους δεν το έφερε ποτέ η μοίρα να συνεργαστεί, ο Νιούι ξεχωρίζει τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή (του 2005-’06) Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός -οδηγώντας για τη Ferrari- έχασε τον τίτλο του 2010 από τον Σεμπάστιαν Φέτελ της Red Bull του Νιούι με μόλις 4 βαθμούς, και με 3 βαθμούς το 2012 επίσης από τον Γερμανό.
Όμως, η σεζόν του Αλόνσο το ‘12 με την πολύ λιγότερο ανταγωνιστική Ferrari -σε σχέση με τη Red Bull της χρονιάς εκείνης- ήταν μία από τις πιο εκθαμβωτικές υπερβάσεις που έχει κάνει ποτέ οδηγός στην ιστορία της F1.
Η διετία 2012-’13 ήταν μια μεταβατική περίοδος. Ο Νιούι σκεφτόταν σοβαρά την πρόταση της Ferrari, για να μετακομίσει στο Μαρανέλο στο ξεκίνημα της εποχής των υβριδικών κινητήρων του σπορ το 2014, ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο το Φθινόπωρο του 2013 έφτασε μια ανάσα από την υπογραφή στη Red Bull Racing.
Μετά το τέλος του GP Βελγίου του 2013, σύμφωνα με το BBC, ο Νιούι και ο Αλόνσο συναντήθηκαν σε ένα αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο για να συζητήσουν την ενδεχόμενη μετακίνηση του Ισπανού στο Μίλτον Κινς. “Έχετε πολύ καλή μνήμη”, είπε ο Βρετανός, “αυτό είναι κάτι που μετανιώνω που δεν συνέβη ποτέ διότι τρέφω τεράστιο σεβασμό για τον Φερνάντο.
Η αλήθεια είναι, πρώτα από όλα, ότι προσπαθώ να ζω στο παρόν και για το μέλλον, και όχι στο παρελθόν. Αν μετανιώνω κάτι; Όχι. Απλά νιώθω τρομερά τυχερός που μου δόθηκαν οι ευκαιρίες να δουλέψω με τους ανθρώπους που δούλεψα και να γνωρίσω τους ανθρώπους που γνώρισα”, συμπλήρωσε ο διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της Red Bull Racing.
Στον προηγούμενο αγώνα πριν από το Σπα του 2013, στα τέλη Ιουλίου ο Αλόνσο ρωτήθηκε τι θα ήθελε τότε για τα 32α γενέθλιά του και αστειεύτηκε απαντώντας “το αυτοκίνητο κάποιου άλλου”. Αυτό προκάλεσε την οργισμένη αντίδραση του τότε προέδρου της Ferrari, Λούκα ντι Μοντεζέμολο, που απάντησε στις δηλώσεις του Αλόνσο μέσω επίσημης ανακοίνωσης. Ο Αλόνσο, τον ίδιο καιρό, αρνήθηκε δημόσια ότι είχε επαφές με τη Red Bull.
Αν ο Νιούι είχε πάει στη Jaguar
Πίσω στον Νιούι, γνωρίζουμε ότι ο Βρετανός είχε πολλαπλές προσεγγίσεις από τη Ferrari για να πάει στο Μαρανέλο. Αλλά τώρα ο ίδιος μίλησε για την προσέγγιση από τη Jaguar, την επίσημη εργοστασιακή ομάδα της Ford στις αρχές της δεκαετίας του 2000, που απέτυχε παταγωδώς.
Τόσο παταγωδώς, που στο τέλος του 2003 η Ford την πούλησε στη Red Bull - ήταν η ίδια ομάδα, αυτή του Μίλτον Κινς, που μεταμορφώθηκε σε πρωταθλήτρια από την αυστριακή εταιρεία μέσα σε έξι χρόνια – υπογράφοντας στην πορεία (το 2006) τις υπηρεσίες του Άντριαν Νιούι.
Αν ο Νιούι είχε πάει στη Jag, και την είχε κάνει επιτυχημένη, ίσως η Ford να συνέχιζε στο σπορ και ίσως η ιστορία να ήταν διαφορετική και για τη Red Bull. Μιλώντας για αυτό σε μια διαφορετική περίσταση -από το πάνελ της φετινής εκδήλωσης της Εβδομάδας της Βιομηχανίας του Μότορσπορ- ο Νιούι είπε: “Θα μου άρεσε πάρα πολύ να δουλέψω με τον Μπόμπι [Ρέιχαλ, τότε διευθυντή της Jaguar F1]. Είχαμε πάντα μια πολύ καλή φιλία που συνεχίστηκε και όταν έφυγα από τα Indycars [προς το τέλος της δεκαετίας του 1980] για τη Formula 1
Αυτή η ευκαιρία με προσέλκυσε λίγο στη Jaguar, αλλά μου έγινε επίσης εμφανές ότι εμπλέκονταν πολλά πολιτικά ζητήματα σε διοικητικό επίπεδο και αυτό με άγχωνε λίγο. Είναι από τις περιπτώσεις που λες ‘τι θα γινόταν αν...’. Σε ένα παράλληλο σύμπαν, θα ήταν υπέροχο να έβλεπα πως θα είχε εξελιχθεί αυτό”, πρόσθεσε ο Άντριαν Νιούι.
Ο Μπόμπι Ρέιχαλ, από την πλευρά του, μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε για να πείσει τη διοίκηση της Ford να υπογράψει την υπέρογκη επιταγή για τις υπηρεσίες του Νιούι. Λίγους μήνες νωρίτερα, με τεράστια έκπληξη το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας του Μπλε Οβάλ ανακάλυψε ότι ο υψηλότερα αμειβόμενος υπάλληλος της εταιρείας (με μισθό 10 εκατ. δολαρίων το χρόνο) ήταν ο οδηγός της Jaguar F1, Έντι Ιρβάιν.