FORMULA 1

O Οκόν θα είναι στο κόκπιτ της Alpine στον Καναδά, αλλά όχι και το 2025

Alpine Media
Ο Εστεμπάν Οκόν θα αποχωρήσει από την Alpine F1 στο τέλος του 2024 ALPINE MEDIA

Ο Εστεμπάν Οκόν θα αγωνιστεί κανονικά στο GP του Μόντρεαλ το ερχόμενο τριήμερο (7-9 Ιουνίου), καθώς δεν ισχύουν οι εικασίες ότι η Alpine θα τον άφηνε "στον πάγκο' μετά τη σύγκρουσή του με τον ομόλογό του Πιέρ Γκασλί στο Μονακό. Όμως, το μέλλον του με τη γαλλική ομάδα μετά το 2024 είναι πλέον εξαιρετικά αμφίβολο.

Ο Γάλλος δέχθηκε σφοδρή κριτική στο Μονακό όταν, στον πρώτο γύρο του φετινού αγώνα του Πριγκιπάτου προσπάθησε να περάσει τον Γκασλί από την εσωτερική της στροφής Πορτιέ (η δεξιά πριν την είσοδο του τούνελ).

Η κίνησή του ήταν τόσο τολμηρή και εντελώς απρόσμενη από τον Γκασλί, και είχε ως αποτέλεσμα να συγκρουστούν τα δύο μονοθέσια της Alpine. Η Α524 του Οκόν, μάλιστα, υπέστη αρκετή ζημιά -όταν η ουρά της σηκώθηκε ψηλά πάνω από το έδαφος κατά τη σύγκρουση- για να αναγκάσει τον Γάλλο να εγκαταλείψει.

Γυρίζοντας στα πιτς, ο Οκόν αντιμετώπισε το θυμό του διευθυντή της Alpine F1 Μπρούνο Φαμέν. Είναι λυπηρό, ένα τέτοιου είδους συμβάν” είπε ο Γάλλος μιλώντας στο δίκτυο Canal+. Είναι ακριβώς ό,τι δεν θέλουμε να βλέπουμε. Και θα υπάρξουν οι ανάλογες συνέπειες”. Πολλοί το ερμήνευσαν ως ένδειξη ότι η ομάδα ενδέχεται να στερήσει από τον Οκόν τη συμμετοχή του στο GP Καναδά, αντικαθιστώντας τον με άλλον οδηγό.

Όμως αυτό το ενδεχόμενο δεν υπήρξε ποτέ, σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα L'Equipe. Αντίθετα, το σενάριο που ισχύει είναι ότι η Alpine F1 δεν θα ανανεώσει το συμβόλαιό της με τον Εστεμπάν Οκόν, που λήγει στο τέλος της χρονιάς, κι έτσι ότι ο Γάλλος δεν θα παραμείνει στην ομάδα του Ένστοουν το 2025.

Alpine Media
Ο Εστεμπάν Οκόν στο κόκπιτ της Alpine A524 στο GP του Μονακό 2024 ALPINE MEDIA

Ο 27χρονος Οκόν, πάντως, υπερασπίστηκε τον εαυτό του με μια σειρά από δημοσιεύσεις στο Twitter/X την περασμένη εβδομάδα: “Ανυπομονώ να αγωνιστώ στο Μόντρεαλ, εμπρός στους φανταστικούς Καναδούς φιλάθλους, και για τις συναρπαστικές ευκαιρίες που επιφυλάσσει το μέλλον” έγραψε ο Γάλλος, επιβεβαιώνοντας ότι θα δώσει το παρόν κανονικά στο Μόντρεαλ.

Και συνέχισε, σχετικά με όσα άκουσε και διάβασε μετά το Μονακό: “Ενώ έχω λάβει πολλά μηνύματα υποστήριξης, με έχει στεναχωρήσει βαθιά η κακοποιητική συμπεριφορά και η αρνητικότητα που έχω λάβει στο διαδίκτυο σχετικά με τον χαρακτήρα μου, την οδήγηση και την καριέρα μου.

Χάρη στη σκληρή δουλειά, την υποστήριξη και τις θυσίες πολλών ανθρώπων, έχω αγωνιστεί σε περισσότερα από 140 Grand Prix μέχρι στιγμής από το ντεμπούτο μου το 2016. Ήμουν πάντα ένας σκληρός αγωνιζόμενος και, όπως οι περισσότεροι οδηγοί, είχα το δικό μου μερίδιο συμβάντων. Φυσικά και έχω κάνει ειλικρινή λάθη.

Δεν είμαστε ρομπότ. Είμαστε αθλητές που πιέζουμε τους εαυτούς μας στο όριο καθημερινά για να πετύχουμε το όνειρό μας να κερδίζουμε αγώνες. Η F1 είναι ένα σπορ που τα συναισθήματα είναι πολύ έντονα.

Οι παραπληροφορημένες δηλώσεις και οι χονδροειδείς διαστρεβλώσεις που έχω δει στο διαδίκτυο τις τελευταίες ημέρες σχετικά με την ικανότητά μου να συνεργάζομαι με μια ομάδα ήταν ανακριβείς, βλαβερές και επιζήμιες”, τόνισε.

Ο Οκόν αποδέχθηκε δημοσίως την ευθύνη του ατυχήματος μετά το GP του Μονακό, αλλά αρνήθηκε ότι αγνόησε τις εντολές που είχε δώσει πριν τον αγώνα η Alpine F1 στους οδηγούς της να σεβαστούν το συμφέρον της ομάδας αντί να μονομαχήσουν μεταξύ τους σε μια πίστα που έτσι κι αλλιώς είναι απαγορευτική για τις προσπεράσεις.

Το Μονακό παρουσίαζε μια σημαντική ευκαιρία για την Alpine F1 να κερδίσει βαθμούς, και ίσως να είχε πετύχει περισσότερους από τον έναν βαθμό που κέρδισε με την 10η θέση ο Γκασλί αν δεν είχε μεσολαβήσει το ατύχημα των δύο Γάλλων οδηγών της.

Ο Φαμέν, που πρόσφατα εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Νταβίντ Σάντσεζ από τη McLaren για τη θέση του τεχνικού διευθυντή της Alpine, είπε στο γαλλικό Auto Hebdo ότι η εν λευκώ σχεδιασμένη φετινή Α524 έχει χάσει πολύ από το υπερβολικό βάρος που είχε στην αρχή της σεζόν και ότι “σε αντίθεση με την ευρεία εντύπωση που επικρατεί, είναι πολύ ταχύτερη από την [περσινή] Α523.

Έχω διαβάσει πολλές τρελές θεωρίες πάνω σε αυτό το θέμα, αλλά είναι αλήθεια ότι έχουμε χάσει θέσεις, που σημαίνει ότι οι άλλοι προόδευσαν περισσότερο από εμάς και ότι εμείς δεν ήμασταν σε θέση να εξελίξουμε [το μονοθέσιο] αρκετά γρήγορα”, κατέληξε ο Φαμέν.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΚΑΝΑΔΑ ALPINE F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ