FORMULA 1

Ο Πιάστρι στην κορυφή του FP3 της Αυστραλίας, στα χιλιοστά από Ράσελ, Φερστάπεν

McLAREN MEDIA CENTRE

Μέσα στο ίδιο δέκατο του δευτερολέπτου βρέθηκαν οι Όσκαρ Πιάστρι, Τζορτζ Ράσελ και Μαξ Φερστάπεν στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστραλίας. Στα δυόμισι δέκατα πίσω η Ferrari με τον Σαρλ Λεκλέρ, έμεινε 10ος ο Νόρις. Κόκκινη σημαία για νέο τετ-α-κε του Όλιβερ Μπέρμαν.

Η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστραλίας, εναρκτήριου αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, βρήκε στην κορυφή των χρόνων τον αγαπημένο του κοινού της Μελβούρνης, Όσκαρ Πιάστρι, με τη McLaren MCL39.

Καθώς οι καιρικές συνθήκες στο Άλμπερτ Παρκ άρχισαν να αλλάζουν σε σχέση με χθες, και τη θέση της λιακάδας πήρε σήμερα η βαριά συννεφιά, οι Mercedes και Red Bull με τους Τζορτζ Ράσελ και Μαξ Φερστάπεν αντίστοιχα πλησίασαν τον Πιάστρι στα 39 και στα 81 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Η 3η αυτή περίοδος των δοκιμών στην Αυστραλία διακόπηκε πολύ λίγο μετά το ξεκίνημά της, λόγω τετ-α-κε του Όλιβερ Μπέρμαν που άφησε τη Haas του κολλημένη στην αμμοπαγίδα.

Μετά το ισχυρό του χθεσινό ατύχημα στη στροφή 10, που του κόστισε τη συμμετοχή του στο FP2 λόγω της έκτασης της ζημιάς του μονοθεσίου του, ο Βρετανός είχε άλλο ένα συμβάν σήμερα στην αμέσως επόμενη στροφή της πίστας. Στην είσοδό της πάτησε με τους αριστερούς του τροχούς στο γρασίδι, με αποτέλεσμα να γλιστρήσει η Haas εκτός ελέγχου προς την αμμοπαγίδα.

Η διακοπή για την απομάκρυνση του μονοθεσίου από το σημείο κράτησε 11 λεπτά. Σύντομα, με την επιστροφή των μονοθεσίων, ο Φερστάπεν ανέβηκε στην κορυφή με χρόνο 1:17.632.

Ο Πιάστρι απάντησε, αλλά ο Ολλανδός συνέχισε με άλλον έναν γρήγορο γύρο (1:16.646) για να επιστρέψει στην κορυφή, λίγο πριν το μέσον της ωριαίας διαδικασίας.

Ο Ολλανδός συνέχισε και για έναν τρίτο γύρο, όμως ένα γλίστρημα της ουράς της Red Bull RB21 στη στροφή 12 έδειξε ότι τα θέματα της ισορροπίας του μονοθεσίου δεν έχουν λυθεί ακόμα.

Πέρασαν περίπου 10 λεπτά για αλλάξει χέρια η κορυφή, και το πέτυχε ο Ράσελ με τη Mercedes W16, ενώ παράλληλα ο Λάντο Νόρις ανέβηκε στη δεύτερη θέση με έναν γύρο που περιλάμβανε μια μικροέξοδό του στα χαλίκια της εξόδου της στροφής 6.

Ο Φερστάπεν έκανε άλλον έναν γύρο χρησιμοποιώντας και τρίτο φρέσκο σετ μαλακής γόμας, αλλά παρόλα αυτά έμεινε 0,081’’ πίσω από τον Πιάστρι που πέτυχε το 1:15.921 με χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα.

Ο Νόρις εγκατέλειψε τον τελευταίο του γρήγορο γύρο όταν καθυστέρησε στο κυκλοφοριακό, ενώ ένας τελευταίος γρήγορος γύρος του Φερστάπεν χάλασε από ένα άγριο γλίστρημα στη στροφή 12. Στο τελείωμα της διαδικασίας, ο Ράσελ μπήκε ανάμεσα στον Πιάστρι και τον πρωταθλητή, μόλις 39 χιλιοστά πιο αργός από τον Αυστραλό.

Ο Λεκλέρ κατάφερε προς το τέλος να ανεβάσει τη Ferrari μέσα στην τετράδα, όμως τα προβλήματα υποστροφής που εμφάνιζε η SF-25 άφησαν το Μονεγάσκο χωρίς ιδιαίτερη αυτοπεποίθηση να πιέσει. Έτσι, στη δεύτερή του προσπάθεια δεν κατάφερε να μειώσει τον ταχύτερο χρόνο του.

Η προσαρμογή του Αντρέα Κίμι Αντονέλι με τη Mercedes συνεχίστηκε καλά και σήμερα, καθώς έγραψε τον 5ο χρόνο εμπρός από τις αναγεννημένες Williams με τους Κάρλος Σάινθ και Άλεξ Άλμπον. Και οι τρεις ήταν ταχύτεροι του Λιούις Χάμιλτον, που έκλεισε την οκτάδα.

Πέραν του Μπέρμαν, τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο και για άλλον έναν νέο οδηγό, τον Λίαμ Λόσον της Red Bull. Στον πρώτο του γρήγορο γύρο παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα του κινητήρα V6, και ο Νεοζηλανδός πέρασε όλο το FP3 στα πιτς, χάνοντας πολύτιμο χρόνο μετά την αρκετά φτωχή του χθεσινή ημέρα.

Μετά τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, οι πρώτες δοκιμές κατάταξης της σεζόν του 2025, για το GP Αυστραλίας, ξεκινούν στις 07:00 ώρα Ελλάδας. Μείνετε συντονισμένοι για τo LIVE Blog του SPORT24.

GP Αυστραλίας 2025, Ελεύθερες Δοκιμές 3 FORMULA 1

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ