Ο Όσκαρ Πιάστρι επιβεβαίωσε την ανωτερότητα της McLaren στο Σακίρ κερδίζοντας την πολ ποζίσιον του GP του Μπαχρέιν, αλλά έπειτα από μια εντελώς αναπάντεχη μάχη με την αναγεννημένη Mercedes και τον Τζορτζ Ράσελ. Στη δεύτερη σειρά οι Λεκλέρ-Αντονέλι, ο Λάντο Νόρις έμεινε στην 6η θέση, ο Φερστάπεν στην 7η και ο Χάμιλτον στην πέμπτη σειρά της εκκίνησης.
Η Mercedes έβγαλε έναν “λαγό από το καπέλο” στο Q3 των δοκιμών κατάταξης του Μπαχρέιν και απείλησε με τον Τζορτζ Ράσελ τη McLaren, που έδειχνε παντοδύναμη στις ελεύθερες δοκιμές – όμως εντέλει με έναν εξαιρετικό γύρο στο τέλος ο Όσκαρ Πιάστρι κατάφερε να κερδίσει την πολ ποζίσιον για τον αυριανό (13/4, 18:00) 4ο φετινό αγώνα του πρωταθλήματος της Formula 1.
Αντίστοιχα βελτιωμένη εμφανίστηκε και η Ferrari, τουλάχιστον με τον Σαρλ Λεκλέρ – ο οποίος κατάφερε να προοδεύσει σημαντικά από τις ελεύθερες δοκιμές με την ανανεωμένη Ferrari SF-25 και να σημειώσει τον τρίτο χρόνο, εστω και με 38 χιλιοστά του δευτερολέπτου διαφορά από τον Κίμι Αντονέλι με την έτερη Mercedes.
Ο Λάντο Νόρις, αντιθέτως, δεν κατάφερε να συνθέσει έναν τέλειο γύρο στο Q3, δεν βελτίωσε το χρόνο του στη δεύτερη προσπάθειά του και έτσι έμεινε στην τρίτη σειρά της εκκίνησης – πίσω από τον Πιέρ Γκασλί που έκανε μια άκρως εντυπωσιακή υπέρβαση με την Alpine κερδίζοντας τη μία από τις δύο McLaren.
Ο Μαξ Φερστάπεν περιορίστηκε στην 7η θέση, χειρότερη από τις έτσι κι αλλιώς απαισιόδοξες προβλέψεις της Red Bull πριν τον αγώνα, αντιμετωπίζοντας -όπως μετέδωσε από τη ραδιοεπικοινωνία- μεγάλα προβλήματα με τα φρένα της RB21. Αντίστοιχη υπέρβαση με τον Γκασλί έκανε και ο Κάρλος Σάινθ, που έκανε την πρώτη του καλή εμφάνιση με τη Williams FW46 αφήνοντας πίσω του τον διάδοχό του στη Ferrari, Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος εξακολουθεί να πασχίζει να ρυθμίσει την SF-25 στα μέτρα του.
Μετά τον ταχύτερο χρόνο του Νόρις στο Q1, ο Πιάστρι πήρε το πάνω χέρι από τον ομόλογό του στο Q2 και το σφράγισε στο Q3. Στην πρώτη προσπάθεια των οδηγών στο Q3 ο Πιάστρι ήταν ενάμισι δέκατο εμπρός από τους Ράσελ και Νόρις – και πάνω από ένα δευτερόλεπτο μπροστά από όλους τους υπόλοιπους.
Στη δεύτερη και τελευταία προσπάθεια των οδηγών στο Q3 πρώτα ο Αντονέλι κι έπειτα ο Ράσελ ανέβηκαν στην κορυφή των χρόνων, αλλά στο τέλος ο Πιάστρι απάντησε για να κερδίσει την δεύτερη πολ ποζίσιον την καριέρας του στη F1.
Επίσης, ο Λεκλέρ κατάφερε με τη δεύτερη προσπάθειά του να κινηθεί σχεδόν ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα από την προηγούμενη, και να μπει ανάμεσα στις δύο Mercedes. Ο Φερστάπεν βελτίωσε τον χρόνο του αλλά δεν ήταν αρκετό για να ανέβει πάνω από την 7η θέση, ενώ ο Νόρις δεν κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα με τη φρέσκια μαλακή γόμα στο τέλος.
Την πρώτη δεκάδα έκλεισε ο Γιούκι Τσουνόντα, στην πρώτη φετινή παρουσία του δεύτερου οδηγού της Red Bull μέσα στη δεκάδα της εκκίνησης.
Μάλιστα, τόσο ο Φερστάπεν όσο και ο Τσουνόντα απειλήθηκαν με αποκλεισμό στο Q1, διότι ο Ολλανδός είχε έξοδο στην τελευταία στροφή και ο Ιάπωνας έχασε τον πρώτο χρόνο του λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας. Ο Φερστάπεν ανέφερε τότε πως “κάτι πάει πολύ στραβά με το αυτοκίνητο”, πριν αναφέρει τα προβλήματα με τα φρένα αργότερα στη διαδικασία.
Το Q2 διακόπηκε 4 λεπτά μετά το ξεκίνημα λόγω ατυχήματος που είχε ο Εστεμπάν Οκόν όταν έχασε τον έλεγχο της Haas στην έξοδο της στροφής 2. Ο Γάλλος προσέκρουσε στις μπαριέρες με την ουρά του μονοθεσίου, όμως βγήκε από το κόκπιτ υγιής.
Μετά το ατύχημα έμεναν 11 λεπτά στο χρονόμετρο οι οδηγοί συνέρρευσαν στην πίστα, και στο τέλος της περιόδου ο Γκασλί ήταν ταχύτερος και από τους δύο οδηγούς της Mercedes. Όμως η ομάδα του Μπράκλεϊ είχε κι άλλη ταχύτητα να εμφανίσει στο Q3. Οι δύο Red Bull οριακά προκρίθηκαν στη δεκάδα, καθώς οι Φερστάπεν-Τσουνόντα τελείωσαν το Q2 στην 9η και 10η θέση.