O Πιάστρι ταχύτερος στο 1-2 της McLaren στο FP3 του Μεξικού
Οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις ήταν περίπου τρία δέκατα ταχύτεροι από τη Ferrari και τον Κάρλος Σάινθ στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μεξικού, με τον Μαξ Φερστάπεν μισό δευτερόλεπτο μακριά στην τέταρτη θέση - λίγο πριν αρχίσουν οι δοκιμές κατάταξης (27/10, 00:00).
Ο Αυστραλός και ο Βρετανός χωρίστηκαν στην κορυφή από 59 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αφήνοντας μια καλή πρώτη ένδειξη ότι αποδίδει η σημαντική αναβάθμιση της McLaren MCL38 με το νέο δάπεδο που εισήγαγε η ομάδα αυτό το τριήμερο στο GP της Πόλης του Μεξικού, 20ού αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.
Ο Κάρλος Σάινθ, ταχύτερος της Παρασκευής με τη Ferrari SF-24, έμεινε 0,34’’ μακριά από τον Πιάστρι στην τρίτη θέση, αλλά επίσης περίπου τρία δέκατα μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20.
Ο Ολλανδός αντιμετώπισε ένα σοβαρό πρόβλημα με το σύστημα εισαγωγής του θερμικού κινητήρα V6 Turbo της Honda στις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών, χθες. Σήμερα το πρόβλημα λύθηκε από τη Red Bull, καθώς άλλαξε τον κινητήρα της RB20 του πρωταθλητή.
Όμως, η RBR δεν χρησιμοποίησε καινούριο κινητήρα αλλά έναν από τους παλιότερους φετινούς του Φερστάπεν, κι έτσι ο 26χρονος δεν δέχθηκε ποινή θέσεων στην εκκίνηση. Η ομάδα του Μίλτον Κινς υποστηρίζει ότι έτσι κι αλλιώς είχε προγραμματίσει την αλλαγή αυτή, πολύ πριν παρουσιαστούν τα χθεσινά προβλήματα του Μαξ.
Η 3η αυτή περίοδος ελεύθερων δοκιμών στο Αυτοκινητοδρόμιο Ερμάνος Ροντρίγκεζ της μεξικανικής πρωτεύουσας ξεκίνησε με τη συλλογή δεδομένων των ομάδων από τη μαλακή και μέση γόμα, πριν τις προσομοιώσεις των κατατακτήριων με την πρώτη από αυτές.
Αρχικά, στις συστοιχίες γύρων, ταχύτερος ήταν ο Φερστάπεν, αλλά σύντομα στην κορυφή ανέβηκε ο Τζορτζ Ράσελ - που χρειάστηκε νέο σασί για τη Mercedes W15 μετά το σφοδρό του χθεσινό ατύχημα στο FP2.
Στη συνέχεια, στην κορυφή ανέβηκε ο Λιούις Χάμιλτον με την έτερη Mercedes W15 και με ενάμισι δέκατο διαφορά από τον Ράσελ, αλλά γρήγορα ο Κάρλος Σάινθ απάντησε πέφτοντας για πρώτη φορά σήμερα κάτω από το 1:18. Ο Ισπανός βελτίωσε το χρόνο του, έπειτα, σε 1:17.447, και μετά τον κατέβασε κατά ένα ακόμα δέκατο.
Οι προσομοιώσεις των κατατακτήριων με τη μαλακή γόμα και με ελαφρύ φορτίο καυσίμων ξεκίνησαν με τον Φερστάπεν να γράφει χρόνο 1:17.003. Όμως, στο μεσαίο τμήμα της πίστας η RB20 έδειχθε ευάλωτη, όπως και σε αρκετά σημεία φρεναρίσματος - κι έτσι ο Λάντο Νόρις σύντομα έριξε τον Ολλανδό από την κορυφή με χρόνο 1:16.551.
Στο τέλος, όμως, ο Όσκαρ Πιάστρι βρήκε μισό δέκατο παραπάνω από τον Άγγλο ομόλογό του στη McLaren και ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων, ενώ και ο Σάινθ έπεσε κάτω από το 1:17 για να πλησιάσει, λίγο, τις McLaren.
Στα 57 χιλιοστά πίσω από τον Φερστάπεν ακολούθησε ο Χάμιλτον, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ με την έτερη Ferrari έκλεισε την εξάδα, σχχεδόν δύο δέκατα ακόμα πιο πίσω - λόγω του κυκλοφοριακού που συνάντησε στον τελευταίο γρήγορο γύρο του.