Ο Όσκαρ Πιάστρι σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στην προσομοίωση των δοκιμών κατάταξης στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μπαχρέιν, με ενάμισι δέκατο διαφορά από τον Λάντο Νόρις και μισό δευτερολέπτο από τις Mercedes και Ferrari των Τζορτζ Ράσελ και Σαρλ Λεκλέρ αντίστοιχα. Έβδομος ο Μαξ Φερστάπεν με πολλά προβλήματα, 8ος ο Λιούις Χάμιλτον.
Καθώς η νύχτα έπεσε στο Σακίρ, σε συνθήκες πιο αντιπροσωπευτικές εκείνων που θα επικρατήσουν στις δοκιμές κατάταξης και στον 4ο φετινό αγώνα της Formula 1, στα πρώτα λεπτά της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών ο Λιούις Χάμιλτον με τη μέση γόμα στις τέσσερις γωνίες της Ferrari SF-25 κατέβασε κατά περίπου 1’’ τον ταχύτερο γύρο του Νόρις από την πρώτη περίοδο – και μάλιστα με τη μέση γόμα (αντί της μαλακής).
Ο Βρετανός ήταν, σε εκείνο το χρονικό σημείο, ενάμισι δέκατο ταχύτερος από τον διάδοχό του στη Mercedes, Κίμι Αντονέλι, παρά τη μαλακή γόμα του Ιταλού, ενώ επίσης με τα Soft ο Φερστάπεν έμεινε πίσω και από τους δύο – κατά 83 χιλιοστά από τον 18χρονο.
Αυτή την κατάταξη έμεινε μέχρι το 15λεπτο, όταν ο Τζορτζ Ράσελ με τη μαλακή γόμα κατέρριψε κατά δύο δεκατα τον πρώτο χρόνο του Λιούις. Ο Χάμιλτον προσπάθησε να απαντήσει, με τη μαλακή γόμα πια κι εκείνος, αλλά μετά από ένα λάθος στη στροφή 8 περιορίστηκε στη δεύτερη θέση.
Ο επτάκις πρωταθλητής έμεινε στην πίστα, έκανε έναν ακόμα γύρο προετοιμασίας των ελαστικών και στη συνέχεια εξαπέλυσε έναν ακόμα γρήγορο γύρο προσομοίωσης κατατακτήριων – που τον έφερε στην κορυφή με διαφορά 30 χιλιοστών από τον Ράσελ και 4 δεκάτων από τον 3ο Αντονέλι και τον 4ο Φερστάπεν.
Δεν πέρασαν τρία λεπτά, και ήρθε ο Σαρλ Λεκλέρ με τη δική του προσομοίωση για να ανέβει με τη σειρά τους στην κορυφή των χρόνων – και μάλιστα με διαφορά 2 δεκάτων από τους Χάμιλτον και Ράσελ.
Όμως οι χρόνοι θα έπεφταν πολύ ακόμα, με τις προσομοιώσεις κατατακτήρωιν και των άλλων οδηγών, καθώς αμέσως μετά από την κορυφή πέρασαν οι Άλεξ Άλμπον με τη Williams και ο Φερστάπεν με τη Red Bull RB21.
Η McLaren πέρασε με τους Νόρις και Πιάστρι όλο το πρώτο 20λεπτο σε συστοιχίες γύρων με τη σκληρή γόμα, με ένα-δύο μπλοκαρίσματα στα φρένα, αλλά περίπου στο 25λεπτο οι δύο οδηγοί της διέλυσαν τον ανταγωνισμό: ο Πιάστρι έγραψε χρόνο 8 δέκατα (!) ταχύτερο από τον Φερστάπεν, ενάμισι δέκατο εμπρός από τον Νόρις, ενώ στην 3η θέση ανέβηκε ο Ράσελ. Με διαφορά μισού δευτερολέπτου.
Σε αυτό το χρονικό σημείο οι Ferrari, που ήταν στο 1-2 νωρίτερα, είχαν πέσει 1,2’’ και 1,4’’ μακριά στην 9η και 14η θέση με τους Λεκλέρ και Χάμιλτον. Αυτό είναι ενδεικτικό της ραγδαίας βελτίωσης της πίστας με το στρώσιμο της γόμας στην αγωνιστική γραμμή.
Στο 35λεπτο οι δύο οδηγοί της Scuderia επέστρεψαν με φρέσκα σετ μαλακής γόμας. Ο Χάμιλτον έμεινε 1,07’’ μακριά από τον πρώτο χρόνο του Πιάστρι, στην 8η θέση, αλλά ο Λεκλέρ κατάφερε να ανέβει στην 4η – μόλις 13 χιλιοστά από τον Ράσελ αλλά μισό δευτερόλεπτο μακριά από την McLaren στην κορυφή.
Αμέσως ο Ράσελ βγήκε να απαντήσει με άλλον έναν γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα, σε παρεμφερείς συνθήκες -θερμοκρασίας και γόμας στην πίστα- με τη Ferrari. Όμως ο Άγγλος ήταν πιο αργός σε όλους τους τομείς της πίστας από τον προηγούμενο γύρο του, και έτσι έμεινε στην 3η θέση χωρίς να βελτιώσει το χρόνο που ήδη είχε σημειώσει λίγα λεπτά νωρίτερα.
Ο ομόλογός του, Κίμι Αντονέλι, ανέβηκε στο μεταξύ στην 7η θέση, δύο δέκατα πίσω από τον εμπειρότερο team-mate του, ενώ ο (εντυπωσιακός, και πάλι) Ισάκ Χατζάρ ήταν ο ταχύτερος από τους τέσσερις οδηγούς των δύο ομάδων της Red Bull, με διαφορά σχεδόν ενός δεκάτου από τον Φερστάπεν – που ανέφερε συνεχιζόμενα προβλήματα με τα φρένα της RB21, και στο τέλος ότι η πρόσφυσή της ήταν “μηδαμινή”.
Μετά από όλα αυτά, στο τελευταίο 20λεπτο οι ομάδες κλασικά πέρασαν στη συλλογή δεδομένων στις συστοιχίες γύρων με τη μέση και σκληρή γόμα, και δεν άλλαξε τίποτα στην κατάταξη. Δείτε εδώ το πλήρες πρόγραμμα του υπόλοιπου διημέρου στο Μπαχρέιν.