FORMULA 1

O Πιάστρι ταχύτερος στο FP2 της Ιαπωνίας μετά από τέσσερις κόκκινες σημαίες

Sam Bagnall / Sutton Images / McLaren Media Centre

Στα ελάχιστα λεπτά που είχαν στη διάθεσή τους οι ομάδες της F1 στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας, ανάμεσα στις διακοπές τεσσάρων ξεχωριστών συμβάντων, ο Όσκαρ Πιάστρι έγραψε τον ταχύτερο χρόνο με διαφορά μισού εκατοστού από τον Λάντο Νόρις καθώς οι δύο McLaren MCL39 έδειξαν πανίσχυρες.

Tέσσερις φορές διακόπηκε η 2η περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας: μία για το ατύχημα του Τζακ Ντούχαν πολύ νωρίς, μία για την έξοδο του Φερνάντο Αλόνσο και δύο για φωτιές που άναψαν στο ξερό γρασίδι πλευρικά της πίστας από τις σπίθες που εκτόξευαν τα μονοθέσια ακουμπώντας με το δάπεδό τους στο έδαφος.

Το τρομακτικό ατύχημα του Τζακ Ντούχαν σημειώθηκε στο όγδοο λεπτό της ωριαίας διαδικασίας –δείτε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ– και διέκοψε τις δοκιμές για περίπου 22 λεπτά. Όμως το σημαντικότερο ήταν πως ο Αυστραλός βγήκε υγιής από το μονοθέσιο, όπως διαπιστώθηκε αργότερα και στο ιατρικό κέντρο της πίστας.

Μόλις τα αυτοκίνητα επέστρεψαν απέμενε μισή ώρα στις δοκιμές – όμως σύντομα ο Φερνάντο Αλόνσο είχε έξοδο ανάμεσα στις δύο στροφές Degner και η Aston Martin AMR25 κόλλησε στην αμμοπαγίδα. Έτσι, χρειάστηκε οι δοκιμές να διακοπούν ξανά, για να απομακρυνθεί με ασφάλεια το μονοθέσιο του Ισπανού.

Πριν, ανάμεσα και μετά από τα δύο συμβάντα οι ομάδες επέλεξαν όλων των τύπων τα ελαστικά -C1, C2, C3- αλλά οι οδηγοί δεν πρόλαβαν να κάνουν και πολλά.

Αρχικά, πριν από το ατύχημα του Ντούχαν, στην κορυφή ανέβηκε ο Λιούις Χάμιλτον με τη σκληρή γόμα στις τέσσερις γωνίες της Ferrari του, με χρόνο 1:29.9. Ο Νόρις ήταν σε γρήγορο γύρο για να κερδίσει αυτό το χρόνο με τη μέση γόμα στη McLaren του – αλλά η προσπάθειά του διακόπηκε από την έξοδο του Αυστραλού της Alpine.

Πριν από την έξοδο του Αλόνσο οι ομάδες δεν πρόλαβαν να κάνουν πολλά. Μετά από αυτήν, επέστρεψαν στην πίστα ενώ απέμεναν 19 λεπτά στο ρολόι. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί μπήκαν στην πίστα με τη μαλακή γόμα, για να κάνουν τουλάχιστον μία προσομοίωση δοκιμών κατάταξης.

Αρχικά ο Λεκλέρ ανέβηκε πρώτος με 1:28.6 αλλά σύντομα τον έριξε από την κορυφή με μισό δέκατο ο Ράσελ. Ακολούθησαν οι πρώτοι χρόνοι του Χάμιλτον και μετά του Ισάκ Χατζάρ, με 1:28.518 από τον Γαλλο-Αλγερινό της RB.

Ο Νόρις, τότε, με τον πρώτο του γρήγορο γύρο κατέβασε στο 1:28.163, την ώρα που ο Μαξ Φερστάπεν περιοριζόταν στην 8η θέση και εξέφραζε την ανησυχία του για το γεγονός ότι η ανανεωμένη Red Bull RB21 “υπέστρεφε παντού”.

Τότε ήρθε η τρίτη διακοπή των δοκιμών, λόγω φωτιάς που είχε ξεσπάσει στο γρασίδι της στροφής 7. Μόλις έσβησε η φωτιά απέμεναν 7 λεπτά και οι οδηγοί βιάστηκαν να επιστρέψουν στην πίστα. Τότε ήταν που ο Πιάστρι πήρε την ευκαιρία του και ανέβηκε στην κορυφή με διαφορά μόλις 49 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Νόρις.

Ακολούθησε η δεύτερη φωτιά στο γρασίδι στο τελευταίο λεπτό, κι έτσι το FP2 στη Σουζούκα τελείωσε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας. Συνεπώς, μετά από όλη αυτή τη χαωτική διαδικασία, ελάχιστα συμπεράσματα μπορεί κανείς να βγάλει από τους χρόνους της 2ης περιόδου δοκιμών, που μπορείτε να δείτε παρακάτω:

GP Ιαπωνίας 2025, Ελεύθερες Δοκιμές 2 FORMULA 1

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ