Formula 1, GP Αυστρίας: Ο πορθητής Λεκλέρ, ο μουδιασμένος Φερστάπεν, ο εκθαμβωτικός Σουμάχερ και οι στενές επαφές επικίνδυνου τύπου
Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Αυστρίας, όπου η Ferrari και ο Λεκλέρ πήραν μια πολύτιμη νίκη μέσα στην έδρα της Red Bull.
Ο Σαρλ Λεκλέρ επέστρεψε στις νίκες και μείωσε στους 38 τους βαθμούς που τον χωρίζουν από τον Μαξ Φερστάπεν στο κυνήγι του τίτλου, ξεπερνώντας στην κατάταξη τον άτυχο Σέρτζιο Πέρεζ.
Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα από το GP Αυστρίας, όπου η Ferrari και ο Λεκλέρ πήραν μια πολύτιμη νίκη μέσα στην έδρα της Red Bull.
01. Ο πορθητής Λεκλέρ
Στην Αυστρία ο Σαρλ Λεκλέρ έδειξε το μεγαλείο του, για μια ακόμη φορά! Ανώτερος όλων καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, προσπέρασε τρεις φορές τον Μαξ Φερστάπεν στα ίσια και πήρε μια ξεκάθαρη όσο και πολύτιμη νίκη.
Δεν κέρδισε απλώς τον μεγάλο του αντίπαλο με εμφατικό τρόπο. Άλωσε την έδρα της Red Bull και έσπασε τον “τσαμπουκά” όσων πίστευαν ότι ο Φερστάπεν είχε ξεκινήσει τον περίπατο για τον φετινό τίτλο.
Το μόνο που κλήθηκε ο Λεκλέρ να αντιμετωπίσει, ήταν το φάντασμα αξιοπιστίας της Ferrari που έκανε πάλι την εμφάνισή του στους τελευταίους γύρους, σκορπώντας τρόμο στον ίδιο και την ομάδα του. Εδώ πρέπει να δώσουμε τα εύσημα και στο team χάραξης στρατηγικής της Scuderia, η οποία, μετά από αρκετά λάθη στους προηγούμενους αγώνες, δεν παρασύρθηκε από την περίεργη στρατηγική αλλαγής ελαστικών της Red Bull και δεν έβαλε σε κίνδυνο την προοπτική νίκης του Σαρλ.
Θετικό είναι επίσης πως η ιταλική ομάδα φάνηκε δεμένη και συγκεντρωμένη στον στόχο, παρόλα όσα συνέβησαν στο Σίλβερστοουν. Ο Μονεγάσκος το είπε άλλωστε ξεκάθαρα πριν τον αγώνα και είχε απόλυτο δίκιο: αν οι δύο πιλότοι της Ferrari αναλώνονταν σε μια μάχη μεταξύ τους, θα έδιναν στον Φερστάπεν τη νίκη στο πιάτο. Το είδαμε άλλωστε να συμβαίνει και το Σάββατο στο Sprint Race. Ήταν η κόντρα Λεκλέρ-Σάινθ και όχι η έλλειψη ταχύτητας των ιταλικών μονοθεσίων – όπως νομίσαμε – που έδωσε τελικά τη νίκη στον οδηγό της Red Bull.
Κρίμα για τον άτυχο Κάρλος Σάινθ που έκανε ένα πολύ καλό αγώνα και θα τερμάτιζε σίγουρα δεύτερος, ολοκληρώνοντας το 1-2 για τη Ferrari, αν δεν εγκατέλειπε για μια ακόμη φορά από μηχανικό πρόβλημα.
02. Ο εκθαμβωτικός Σουμάχερ
Ο Μικ Σουμάχερ έκλεισε πολλά στόματα στην Αυστρία – μαζί και το δικό μας, που λέγαμε μετά το Σίλβερστοουν ότι ήταν μάλλον απίθανο να συνεχίσει τις καλές εμφανίσεις. Κι όμως, ο Γερμανός έκανε έναν ακόμη καλύτερο αγώνα στο Red Bull Ring.
Είχε αναμφίβολα ένα γρήγορο μονοθέσιο και το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο ο μικρός. Έδωσε σκληρές μάχες, έκανε απίστευτες προσπεράσεις και τερμάτισε έκτος, δύο θέσεις μπροστά από τον team-mate του. Δίκαια ψηφίστηκε από το κοινό ως ο Οδηγός της Ημέρας.
Με τον υπέροχο αγώνα του υποστήριξε με τον καλύτερο τρόπο όσα είπε ξεκάθαρα και όσα υπονόησε σχετικά με τις επιλογές της ομάδας του, που δεν του έδωσαν την ευκαιρία να τερματίσει σε βαθμολογούμενη θέση στο Sprint Race.
Μετά από αυτή την γεμάτη ωριμότητα, αυτοπεποίθηση και τόλμη εμφάνιση, είμαστε σίγουροι πως ο Μικ επιτέλους ξεκλείδωσε τον καλό του εαυτό.
03. Ο μουδιασμένος Φερστάπεν
Ούτε ο ίδιος δεν μπορούσε να καταλάβει τι συμβαίνει. Πριν τον αγώνα ήταν το φαβορί για τη νίκη, μετά την pole position και την άνετη νίκη στο Sprint Race. Κι όμως, το μονοθέσιό του δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό των δύο Ferrari. Κάτι που ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής απέδωσε στη διαχείριση των σκληρών ελαστικών.
Όταν στην εγκατάλειψη του Σάινθ εμφανίστηκε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και ο Μαξ έβαλε τα ενδιάμεσα Pirelli, περιμέναμε να δούμε μάχη με τον Λεκλέρ στους τελευταίους γύρους, στους οποίους θυμίζουμε ο Μονεγάσκος αντιμετώπιζε και πρόβλημα με το γκάζι του. Ούτε τότε όμως η Red Bull φάνηκε ικανή να παλέψει για τη νίκη.
Στην αυστριακή ομάδα το κατάλαβαν από νωρίς αυτό, γι’ αυτό πιστεύουμε πως προσπάθησαν να ανακατέψουν την τράπουλα ξεκινώντας πολύ νωρίς τις αλλαγές ελαστικών. Η Ferrari όμως δεν “τσίμπησε” και έτσι η τακτική αυτή δεν τους βγήκε τελικά.
Όσο κι αν φαίνεται περίεργη η υποδεέστερη απόδοση της Red Bull, μετά την επικράτηση την Παρασκευή στο qualifying και το Σάββατο στον αγώνα σπριντ, η εξήγηση είναι μάλλον πολύ απλή και κρύβεται σε όσα είπε ο Λεκλέρ, σχετικά με τη μεταξύ τους μάχη που έπρεπε να αποφύγουν οι δύο πιλότοι της Ferrari.
04. Mercedes: Βελτιωμένη, αλλά όχι αρκετά
Το GP Αυστρίας η Mercedes περίμενε να είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες της φέτος. Κι όμως, οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ μάζεψαν τους πολύτιμους βαθμούς της 3ης και 4ης θέσης αντίστοιχα, εκμεταλλευόμενοι βέβαια και τις ατυχίες των Πέρεζ και Σάινθ.
Ειδικά ο πιτσιρικάς έκανε εκπληκτικό αγώνα σκαρφαλώνοντας τέταρτος, από την 19η θέση όπου έπεσε μετά την ποινή που δέχτηκε επειδή “έσπρωξε” τον Μεξικανό εκτός πίστας. Όπως είπαμε όμως και μετά το Σίλβερστοουν, η Mercedes έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει για να φτάσει τη δυναμική των Ferrari και Red Bull.
Μένει να δούμε αν και πόσο θα ωφεληθεί η Γερμανική ομάδα από τις αλλαγές στους κανονισμούς για τη σχεδίαση των μονοθεσίων και την αντιμετώπιση του porpoising. Υπομονή μέχρι το Γαλλικό GP, αν και εμείς κρατάμε μικρό καλάθι…
05. Στενές επαφές επικίνδυνου τύπου
Παρατηρούμε πως είναι πολύ συχνά τα τζαρτζαρίσματα μεταξύ των οδηγών. Πλευρικές επαφές που αρκετές φορές γίνεται ακόμη και τροχό με τροχό. Αυτές οι επαφές μπορούν να γίνουν και επικίνδυνες, όπως είδαμε στο Σίλβερστοουν με τον Τσόου και παραλίγο να ξαναδούμε με τον Γκασλί στο Sprint Race το Σάββατο, όταν η Alpha Tauri ανασηκώθηκε μετά από επαφή με την Mercedes του Χάμιλτον.
Από την άλλη, τα τζαρτζαρίσματα αυτά δείχνουν πόσο σκληρές είναι οι μάχες φέτος, αλλά και πόσο πιο εφικτές έχουν γίνει οι προσπεράσεις. Θυμηθείτε πόσες φορές έχετε κρατήσει στο φετινό πρωτάθλημα την ανάσα σας βλέποντας δύο μονοθέσια να πηγαίνουν για ώρα δίπλα-δίπλα…
Θα το ξαναπούμε λοιπόν: η σχεδίαση των φετινών μονοθεσίων έχει αυξήσει τις μάχες, τις προσπεράσεις και συνεπώς το ενδιαφέρον στους αγώνες, οπότε αξίζουν εύσημα στις επιλογές του Νικόλα Τομπάζη, επικεφαλής του τομέα μονοθεσίων της FIA.
Είναι σίγουρο πως ο Σέρτζιο Πέρεζ θα έχει αντίθετη άποψη σήμερα σχετικά με τα... τζαρτζαρίσματα και η αλήθεια είναι πως ο Μεξικανός ήταν πολύ άτυχος – όπως και ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Αλλά τι να κάνουμε; Όταν δίνεις μια μάχη, μπορεί και να χάσεις, ακόμη κι αν είσαι καλύτερος, ακόμη κι αν αυτό είναι άδικο. Αυτή είναι η Formula 1.