Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε τα οδηγικά “μαγικά” του και με το δύστροπο, δύσκολο και απρόβλεπτο μονοθέσιο που είναι η Red Bull RB21 κατέκτησε μία από τις πιο επιβλητικές πολ ποζίσιον της καριέρας του, για το GP Ιαπωνίας, με διαφορά 12 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Λάντο Νόρις και 44 χιλιοστών από τον Όσκαρ Πιάστρι, με τις δύο McLaren.
Αν έχουν υπάρξει στην ιστορία της Formula 1 τέλειοι γύροι, τόσο άρτιας ακρίβειας και ταχύτητας που να προκαλούν δέος, αναμφίβολα ένας από αυτούς ήταν και ο σημερινός του Μαξ Φερστάπεν, με τον οποίο κέρδισε την πολ ποζίσιον για το GP Ιαπωνίας, 3o φετινό γύρο του πρωταθλήματος της Formula 1.
Μάλιστα, ο Ολλανδός το κατάφερε με μια Red Bull RB21 που ο ίδιος στις ελεύθερες δοκιμές είχε δηλώσει πως σε ορισμένες στροφές της πίστας της Σουζούκα απλώς “δεν οδηγείται”. Παρόλα αυτά, πήρε το μέγιστο από αυτή, λέγοντας ότι σε οκτώ περιπτώσεις στον τελευταίο γύρο του πίστεψε ότι θα είχε έξοδο και ατύχημα, για να κερδίσει τις McLaren που έδειχναν παντοδύναμες.
Έτσι, ο Ολλανδός άφησε με διαφορά 12 χιλιοστών του δευτερολέπτου δίπλα του στη δεύτερη θέση τον Λάντο Νόρις και με διαφορά 44 χιλιοστών στην τρίτη θέση τον Όσκαρ Πιάστρι, με την έτερη McLaren MCL39.
Με μια δική του υπέρβαση με τη Ferrari ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε την 4η θέση της εκκίνησης, καθώς με ορισμένα λάθη στον τελευταίο γύρο του ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W16 περιορίστηκε στην 5η θέση – δίπλα στον νεαρό ομόλογό του στη Mercedes, Κίμι Αντονέλι.
Οι Νόρις και Πιάστρι έθεταν το ρυθμό σε όλη τη διάρκεια των κατατακτήριων της Σουζούκα, μέχρι τον τελευταίο γύρο του Q3 που οι Φερστάπεν και Νόρις βελτίωσαν τους χρόνους τους ραγδαία για να κερδίσουν το 1:27.0 του Πιάστρι – που βρισκόταν στην κορυφή μετά τον πρώτο γύρο καθενός τους στην τρίτη περίοδο.
Η πολ ποζίσιον στη Σουζούκα μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική για τον Μαξ Φερστάπεν, καθώς του προσφέρει ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Αν βρέξει, όπως προβλέπεται, ο Ολλανδός θα είναι ο μόνος που δεν θα έχει το πρόβλημα του σπρέι.
Ακόμα, όμως, κι αν ο αγώνας μείνει στεγνός, τότε ο Μαξ θα έχει το πλεονέκτημα της περιορισμένης φθοράς των ελαστικών του σε καθαρό αέρα – καθώς είναι πλέον γνωστό ότι η McLaren MCL39 πασχίζει στον “βρώμικο” αέρα ενός προπορευόμενου μονοθεσίου.
Όμως, έχει τη Red Bull RB21 την ταχύτητα σε ρυθμό αγώνα -με την προβληματική της, μέχρι στιγμής, διαχείριση των ελαστικών- για να κρατήσει ο πρωταθλητής την πρωτοπορία στο στεγνό ή στη βροχή; Θα φανεί στον αυριανό αγώνα (6/04, 08:00).
Μετά από το μεγάλο σήριαλ της αλλαγής του Λίαμ Λόσον με τον Γιούκι Τσουνόντα στη Red Bull RB21 δίπλα στον Φερστάπεν, και την υποβάθμιση του πρώτου στην RB, κανείς από τους δύο δεν κατάφερε να προκριθεί στη δεκάδα. Ο Τσουνόντα δήλωσε ότι δεν κατάφερε να συνθέσει έναν τέλειο γύρο στο τέλος του Q2.
Αντίθετα, τα κατάφερε ο εντυπωσιακός Ισάκ Χατζάρ με την έτερη RB, που κέρδισε την 7η (!) θέση παρότι στο Q1 αντιμετώπισε ένα σημαντικό πρόβλημα με το κάθισμά του που δεν του επέτρεπε να επικεντρωθεί στην οδήγηση.
Απογοητευτικά κύλησαν, στο μεταξύ, αυτές οι δοκιμές για τον Λιούις Χάμιλτον, που έμεινε στην 8η θέση και τρία δέκατα μακριά από τον Λεκλέρ, ενώ τη δεκάδα έκλεισε ο Άλεξ Άλμπον της Williams και ο εντυπωσιακός ρούκι Όλιβερ Μπέρμαν της Haas.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο μέσον του Q2 βγήκαν πάλι οι κόκκινες σημαίες, για άλλη μία φωτιά -την 5η φέτος- στο χορτάρι παραπλέυρως της πίστας (από τις σπίθες των μονοθεσίωων). Ίσως η βροχή αύριο να δώσει τη λύση, για το συνεχιζόμενο αυτό πρόβλημα της FIA και των οργανωτών.