Ο Ράσελ επικεφαλής στις πρώτες δοκιμές του Μεξικού, ατύχημα του Άλμπον μετά από σύγκρουση με τον Μπέρμαν
Ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W15 σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με διαφορά 0,3’’ από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Μεξικού, που διακόπηκαν για 14 λεπτά έπειτα από τη σφοδρή πρόσκρουση της Williams του Άλεξ Άλμπον στις μπαριέρες.
Επεισοδιακές ήταν οι εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP της Πόλης του Μεξικού, 20ού φετινού αγώνα της Formula 1: διακόπηκαν δύο φορές με κόκκινες σημαίες: μία στο 5ο λεπτό για ανθρακονήματα που αποκολλήθηκαν από ένα μονοθέσιο και έμειναν στην κεντρική ευθεία, και στο 22ο λεπτό εξαιτίας της σύγκρουσης των Άλεξ Άλμπον και Όλιβερ Μπέρμαν με τις Williams FW 46 και Ferrari SF-24 αντίστοιχα.
Ο Άλμπον βρισκόταν σε γρήγορο γύρο και προσέγγιζε με υψηλή ταχύτητα τη Ferrari του Μπέρμαν, ο οποίος κινούνταν σε πιο αργό ρυθμό. Τον έφτασε στη στροφή 9, και καθώς ο Μπέρμαν βρισκόταν πάνω στην αγωνιστική γραμμή στην έξοδο ο Άλμπον αναγκάστηκε να σηκώσει το γκάζι.
Ως αποτέλεσμα, η ουρά της Williams έκανε ένα απότομο τίναγμα, ο Άλμπον έχασε τον έλεγχο και αφότου προσέκρουσε ισχυρά με τον πίσω δεξί τροχό του στον εμπρός αριστερό της Ferrari, στη συνέχεια έκανε μια σειρά από τετ-α-κε πριν προσκρούσει αρκετά σφορά στις μπαριέρες. Κανείς εκ των δύο οδηγών δεν τραυματίστηκε.
Μετά τη 14λεπτη διακοπή, οι υπόλοιποι οδηγοί επέστρεψαν ενώ απέμεναν 24 λεπτά στο ρολόι. Μέχρι τότε, επικεφαλής των χρόνων ήταν με τη σκληρή γόμα ο Σάινθ, και ο Ισπανός έμεινε στην κορυφή όταν ξεκίνησαν και οι γύροι με τη μαλακή γόμα (C5).
Ο Ράσελ, όμως, απάντησε κατεβάζοντας τον πρώτο χρόνο κατά 6 δέκατα (κάτω από το 1:17’’), ενώ με την επόμενή του προσπάθεια ο Σάινθ κατέβασε τη διαφορά στο μισό. Τον τρίτο χρόνο σημείωσε ο Γιούκι Τσουνόντα της RB, που ήταν ενάμισι δέκατο μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν.
Ο Ολλανδός, ωστόσο, είχε άλλες έγνοιες πέραν του σχετικά αργού του χρόνου: ανέφερε στη ραδιοεπικοινωνία προβλήματα με τη μονάδα ισχύος της Red Bull RB20, και χρειάστηκε να γυρίσει αργά στα πιτς 5 λεπτά πριν το τέλος των δοκιμών.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν λεπτομέρειες για αυτά, αλλά αν ο Ολλανδός χρειαστεί την αλλαγή ενός εξαρτήματος θα δεχθεί ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση διότι ήδη έχει φτάσει στο όριο των φετινών εξαρτημάτων του.
Ο Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren δεν ήταν και πολύ πιο ικανοποιημένος με τις δοκιμές αυτές. Είπε ότι η MCL38 του έδινε “αρκετά απαίσια” αίσθηση με τη μαλακή γόμα - και είναι άγνωστο αν αυτό οφείλεται στο νέο δάπεδο που έφερε στο Μεξικό η ομάδα του. Έτσι, σύντομα ο Αυστραλός απαλλάχθηκε από τη μαλακή γόμα και αφοσιώθηκε στη συλλογή δεδομένων με τη σκληρή.
Στις δοκιμές αυτές έλαβαν μέρος συνολικά 5 rookies, στη θέση των καθιερωμένων οδηγών. Ταχύτερός τους ήταν ο Κίμι Αντονέλι της Mercedes στην 12η θέση (1,2’’ μακριά από την κορυφή), 95 χιλιοστά μπροστά από τον Πέιτο Ο’Ουόρντ της McLaren.
Στις τελευταίες θέσεις βρέθηκαν επίσης οι Φελίπε Ντρούγκοβιτς (που είπε ότι δεν πίεσε πουθενά κοντά στον όριο) της Aston Martin, ο Ρόμπεργκ Σβάρτσμαν με τη Sauber και ο Όλεβερ Μπέρμαν της Ακαδημίας της Ferrari.