Ο Ρικιάρντο νικητής ενός έπους!
Ο Αυστραλός κέρδισε στην Ουγγαρία τη δεύτερη φετινή του νίκη στο Γκραν Πρι της δεκαετίας, μετά από μια ασύλληπτη μονομαχία του με τους Αλόνσο-Χάμιλτον-Ρόσμπεργκ!
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της Red Bull Racing έσπασε για δεύτερη φορά φέτος -μετά τον Καναδά- την κυριαρχία της Mercedes κερδίζοντας στην Ουγγαρία τον 11 φετινό αγώνα της Formula 1, που ήταν αναμφίβολα ένας από τους πιο συγκλονιστικούς των τελευταίων ετών στο σπορ.
Ο Αυστραλός κατάφερε τρεις γύρους πριν το τέλος να περάσει τον Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος με τη σειρά του άντεξε μέχρι τέλους με εντελώς φθαρμένα ελαστικά, έχασε οριακά τη νίκη, αλλά κράτησε τη δεύτερη θέση αμυνόμενος εκπληκτικά τις επιθέσεις του Λιούις Χάμιλτον!
Ο Άγγλος έφτασε ξανά μέχρι το βάθρο, εκκινώντας αυτή τη φορά μέσα από τα πιτς, ενώ ο Νίκο Ρόσμπεργκ έφτασε για μια ανάσα από την 3η θέση έπειτα από μια συναρπαστική αντεπίθεση στο τέλος, έπειτα από ορισμένες ατυχείς στρατηγικές επιλογές.
Θυμηθείτε πως καλύψαμε LIVE τον αγώνα
Την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Φελίπε Μάσα και ο Κίμι Ράικονεν, που ίσως θα μπορούσε να είχε φτάσει υψηλότερα δίχως το λάθος της Ferrari στις δοκιμές κατάταξης. Οι Σεμπάστιαν Φέτελ, Βάλτερι Μπότας, Ζαν-Έρικ Βερν και Τζένσον Μπάτον έκλεισαν την πρώτη δεκάδα.
Ως αποτέλεσμα, στη μάχη του πρωταθλήματος της Formula 1, και ενώ απομένουν ακόμη οκτώ αγώνες -με πρώτον το GP Βελγίου στις 24 Αυγούστου- η διαφορά του πρωτοπόρου Νίκο Ρόσμπεργκ μειώθηκε στους 11 βαθμούς από τον Λιούις Χάμιλτον - καθώς τα πνεύματα μεταξύ των δύο αρχίζουν να εντείνονται...
Ήδη, στην Ουγγαρία σήμερα ο Χάμιλτον παράκουσε τις εντολές της ομάδας να αφήσει τον Ρόσμπεργκ να περάσει λίγο μετά το μέσον του αγώνα, καθότι ο Γερμανός με στρατηγική τριών πιτ-στοπς κινούνταν ταχύτερα σε εκείνο το σημείο του αγώνα, σε σχέση με τον Άγγλο που ακολούθησε στρατηγική δύο πιτ-στοπ.
Ο αγώνας
Μια ώρα πριν την εκκίνηση στο Χανγκαρόρινγκ άρχισε να βρέχει, έντονα, αλλά περίπου 25 λεπτά μετά σταμάτησε. Μέχρι την εκκίνηση η άσφαλτος δεν είχε παρά ελάχιστα σημεία με λιμνάζοντα ύδατα και έτσι όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με την ενδιάμεση γόμα βροχής. Παρά τις προβλέψεις, η βροχή δεν εμφανίστηκε ξανά σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Ο Ρόσμπεργκ κράτησε την πρώτη θέση από την πολ ποζίσιον στην εκκίνηση, αλλά σύντομα οι Βάλτερι Μπότας και Φερνάντο Αλόνσο πέρασαν τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός, ωστόσο, ανέκτησε την 3η θέση από τον Ισπανό, ενώ ο Χάμιλτον λίγο έλειψε να εγκαταλείπει χάνοντας τα φρένα στη 2η στροφή και περνώντας οριακά από τις μπαριέρες της εξόδου διαφυγής.
Η ιδανική γραμμή της πίστας άρχισε να στεγνώνει γοργά, και ήταν ορατό ότι σύντομα θα χρειαζόταν ελαστικά για στεγνό. Στον 9ο γύρο ένα σφοδρό ατύχημα του Μάρκους Έρικσον (χωρίς σοβαρές συνέπειες για τον Σουηδό) έφερε στην πίστα το όχημα ασφαλείας και επέσπευσε τα πρώτα πιτ-στοπς.
Το ατύχημα του Έρικσον:
Εδώ οι τέσσερις πρωτοπόροι, Ρόσμπεργκ-Μπότας-Φέτελ-Αλόνσο, ατύχησαν. Είχαν μόλις διασχίσει την είσοδο των πιτς όταν έγινε το ατύχημα, και χρειάστηκε να περιμένουν έναν ολόκληρο γύρο πριν μπουν για τη δική τους αλλαγή ελαστικών.
Σε αυτό το σημείο πέρασε επικεφαλής του αγώνα ο Ρικιάρντο, από τους πρώτους που αποκρίθηκαν άμεσα στο ατύχημα και μπήκαν στα πιτς. Ο Τζένσον Μπάτον είχε κάνει το ίδιο, όμως η McLaren ρίσκαρε και έβαλε στον Άγγλο νέα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, κάτι που έμελλε να πληρώσει αργότερα χάνοντας κάθε επαφή με την κορυφή.
Έτσι, ο Αυστραλός της RBR βρέθηκε να ηγείται του αγώνα, εμπρός από τις McLaren, η τετράδα Ρόσμπεργκ-Μπότας-Φέτελ-Αλόνσο είχε πέσει στο δεύτερο μισό της δεκάδας, και σύντομα τους έφτανε και ο Χάμιλτον, ο οποίος συνέχιζε την αντεπίθεσή του από την τελευταία θέση.
Στον 23ο γύρο ο Ρικιάρντο ηγούνταν από τους Μάσα, Αλόνσο, Βερν (που βρέθηκε στην εξίσωση εκμεταλλευόμενος περίτεχνα τις περιστάσεις), Ρόσμπεργκ, Φέτελ, Χάμιλτον - ώσπου μπήκε στην πίστα για δεύτερη φορά όχημα ασφαλείας. Αυτή τη φορά ήταν το σφοδρό ατύχημα του Σέρχιο Πέρεθ, στην ευθεία, επίσης χωρίς σοβαρές συνέπειες για τον Μεξικανό.
Το ατύχημα του Πέρες:
Εκείνη τη στιγμή ο Ρικιάρντο, καθώς και οι Μάσα-Μπότας, έσπευσε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία του οχήματος ασφαλείας για το δεύτερό του πιτ-στοπ, ενώ οι Αλόνσο, Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον δεν το έκαναν.
Ο Φερνάντο Αλόνσο πήρε την πρωτοπορία και, πλέον, έπρεπε να ορίσει τη στρατηγική του επιδιώκοντας ρεαλιστικά την πρώτη νίκη της Ferrari μετά από 15 μήνες! Ο Ισπανός -καταδιωκόμενος πια από τον Χάμιλτον- μπήκε στα πιτς στον 38 γύρο και τοποθέτησε τη μαλακή γόμα, ενώ στον αμέσως επόμενο γύρο μπήκε και ο Άγγλος της Mercedes και έβαλε τη μέση γόμα.
Για τους δύο πρωταθλητές αυτό θα ήταν το τελευταίο τους πιτ-στοπ, θα έφταναν με αυτά τα ελαστικά μέχρι τέλους! Αντίθετα, ο Ρικιάρντο έκανε και τρίτο πιτ-στοπ, στον 54ο γύρο, όπως και ο Ρόσμπεργκ στον 57ο. Με φρέσκα, ταχύτατα μαλακά ελαστικά, ο Αυστραλός και ο Γερμανός ξεκίνησαν την καταδίωξη των Αλόνσο-Χάμιλτον, που είχαν ήδη ξεκινήσει την επική τους μάχη στην κορυφή.
Ο Ρικιάρντο τους πέρασε διαδοχικά τρεις γύρους πριν το τέλος, ο νεαρός που για πρώτη φορά φέτος κάνει πρωταθλητισμό τα έβαλε με δύο πρωταθλητές και τους νίκησε στα ίσα, κατακτώντας έτσι την δεύτερη νίκη της καριέρας του - από τις προφανώς πολλές που αναμένεται να έρθουν...
Οι τελευταίοι συναρπαστικοί γύροι:
Ο Ρόσμπεργκ έφτασε επίσης περίπου τρεις γύρους πριν από το τέλος τον Χάμιλτον και παρά τις λυσσαλέες του προσπάθειες με πολύ καλύτερα ελαστικά, δεν κατάφερε να τον περάσει. Αντίθετα, ο Αλόνσο, με «τελειωμένα ελαστικά» όπως είπε (έπειτα από 32 γύρους με τη μαλακή γόμα!), κράτησε πίσω του και τις δύο Mercedes στην καρό σημαία.
Ο Μάσα πήρε την 5η θέση μετά από μια σειρά ατυχή αποτελέσματα, ενώ με την 6η θέση ο Κίμι Ράικονεν επιβεβαίωσε ότι πολλά πήγαν καλύτερα με τη Ferrari του στη Βουδαπέστη, ώστε να του χαρίσουν το καλύτερό του αποτέλεσμα από τότε που επέστρεψε στο Μαρανέλο. Τώρα, ο Φινλανδός περιμένει ένα πακέτο αναβάθμισης της F14 T ειδικά για αυτόν στο επόμενο GP, του Βελγίου.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, που βγήκε χαμένος από το πρώτο όχημα ασφαλείας, άξιζε περισσότερα από την 7η θέση σήμερα - αν μη τι άλλο, για τον εκπληκτικό τρόπο με τον οποίο απέφυγε να προσκρούσει στον τοίχο της κεντρικής ευθείας στον 32ο γύρο, έπειτα από τετ-α-κε στην έξοδο της τελευταίας στροφής!
Η στιγμή του Φέτελ:
GP ΟΥΓΓΑΡΙΑΣ 2014 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 1. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:53:05.058 2. Αλόνσο (Ferrari) +5.225 3. Χάμιλτον (Mercedes) +5.857 4. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +6.361 5. Μάσα (Williams-Mercedes) +29.841 6. Ράικονεν (Ferrari) +31.491 7. Φέτελ (Red Bull-Renault) +40.964 8. Μπότας (Williams-Mercedes) +41.344 9. Βερν (Toro Rosso-Renault) +58.527 10. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +1:07.280 11. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +1:08.169 12. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +1:18.465 13. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +1:24.024 14. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +1 γύρος 15. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) +1 γύρος 16. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) +1 γύρος Εγκ. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +37 γύροι Εγκ. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) +45 γύροι Εγκ. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +47 γύροι Εγκ. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +55 γύροι Εγκ. Γκροζάν (Lotus-Renault) +59 γύροι Εγκ. Έρικσον (Caterham-Renault) +62 γύροι ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ 1. Ρόσμπεργκ - 202 2. Χάμιλτον - 191 3. Ρικιάρντο - 131 4. Αλόνσο - 115 5. Μπότας - 91 6. Φέτελ - 88 7. Χούλκενμπεργκ - 69 8. Μπάτον - 60 9. Μάσα - 40 10. Μάγκνουσεν - 37 ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ 1. Mercedes - 393 2. Red Bull - 219 3. Ferrari - 142 4. Williams - 135 5. Force India - 98 6. McLaren - 97 7. Toro Rosso - 17 8. Lotus - 8 9. Marussia - 2 10. Sauber - 0 |