X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Περίπατος Ρόσμπεργκ

HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 20: Nico Rosberg of Germany and Mercedes GP celebrates on the podium after victory in the German Grand Prix at Hockenheimring on July 20, 2014 in Hockenheim, Germany. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) GETTY IMAGES

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ κέρδισε δια περιπάτου στη χώρα του, καθώς ο Λιούις Χάμιλτον έφτασε από την 20η θέση της εκκίνησης στην 3η του τερματισμού. Στους 14 βαθμούς ανέβηκε οι διαφορά των δύο στη μάχη του τίτλου.

Μία εβδομάδα μετά την κατάκτηση του Μουντιάλ από την εθνική Γερμανίας, ο Νίκο Ρόσμπεργκ κέρδισε για πρώτη φορά στην καριέρα του μέσα στο Χόκενχαϊμ και έτσι αύξησε τη διαφορά του στο πρωτάθλημα από τον Λιούις Χάμιλτον στους 14 βαθμούς, μετά τον 10 φετινό αγώνα της Formula 1.

Η τέταρτη φετινή νίκη του οδηγού της Mercedes ήρθε διά περιπάτου, καθώς έκανε δίχως να απειληθεί ποτέ έναν μοναχικό αγώνα στην κορυφή. Αντίθετα, στους 67 γύρους του αγώνα ο Χάμιλτον δούλεψε σκληρά για να ανέβει από την 20 θέση της εκκίνησης, στην 3 - για να σταματήσει πίσω από τον -εκπληκτικό ξανά- Βαλτέρι Μπότας, που κέρδισε το τρίτο (διαδοχικό) βάθρο της καριέρας του.

Ο Χάμιλτον ακολούθησε στρατηγική τριών πιτ-στοπς και ανελίχθηκε στην κατάταξη έχοντας μια επαφή με τον Φερνάντο Αλόνσο και μία με τον Τζένσον Μπάτον. Στη δεύτερη, μάλιστα, έσπασε το αριστερό άκρο της εμπρός πτέρυγάς του και αυτό ίσως να του κόστισε τη 2 θέση.

Την πρώτη εξάδα έκλεισαν, μετά από 67 γύρους συνεχούς μονομαχίας μεταξύ τους (τόσο στη στρατηγική όσο και στην πίστα!) οι Σεμπάστιαν Φέτελ, Φερνάντο Αλόνσο και Ντάνιελ Ρικιάρντο, που έκαναν όλοι τους στρατηγική τριών πιτ-στοπς

Όσο για τον Φελίπε Μάσα, με την έτερη Williams, εγκατέλειψε μόλις στην πρώτη στροφή έπειτα από σύγκρουση με τη McLaren του Κέβιν Μάγκνουσεν, που έστειλε το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου να συρθεί ανάποδα στην άσφαλτο της εξόδου διαφυγής - χωρίς σοβαρές συνέπειες.

Στην εκκίνηση ο Ρόσμπεργκ και ο Μπότας διατήρησαν τις δύο πρώτες θέσεις, όμως η επαφή του Μάσα με τον Μάγκνουσεν ανάγκασε τον Βραζιλιάνο να εγκαταλείψει στο σημείο (καθώς το μονοθέσιό του σύρθηκε ανάποδα πριν γυρίσει για να προσγειωθεί ξανά στους τροχούς του), τον Δανό να πέσει στις τελευταίες θέσεις και τον Ντάνιελ Ρικιάρντο να στην 15 θέση, καθώς ο Αυστραλός ανοίχτηκε για να αποφύγει τη Williams.

Όλα αυτά ανέβασαν τους Σεμπάστιαν Φέτελ και Φερνάντο Αλόνσο στην 3 και 4 θέση. Το όχημα ασφάλειας μπήκε στην πίστα για δύο γύρους, και σύντομα μετά την αποχώρησή του ο Λιούις Χάμιλτον έφτανε ήδη στην πρώτη δεκάδα. Ο ρυθμός του Άγγλου σχεδόν σε όλο τον αγώνα ήταν λυσσαλέος.

Έχοντας εκκινήσει με τη μαλακή γόμα -αντίθετα με τους άλλους πρωτοπόρους, που ήταν αναγκασμένοι να ξεκινήσουν με την πολύ μαλακή- καθυστέρησε κατά 10 γύρους να κάνει το πρώτο του πιτ-στοπ (και ενώ είχε ήδη φτάσει στη 2 θέση).

Ωστόσο, μετά από τη σύγκρουση με τον Μπάτον (για την οποία ο Χάμιλτον δέχθηκε την υπαιτιότητα, λέγοντας ότι θεώρησε πως ο συμπατριώτης του άνοιξε δρόμο στην πίσω «φουρκέτα») η Mercedes αναγκάστηκε να τον καλέσει νωρίτερα για το δεύτερό του πιτ-στοπ και να αλλάξει τη στρατηγική του σε τρία πιτ-στοπς.

Επιπλέον, είκοσι γύρους πριν το τέλος η ομάδα υπέθεσε ότι η ακινητοποιημένη Sauber του Άντριαν Σούτιλ στην αρχή της ευθείας θα έβγαζε στην πίστα το όχημα ασφαλείας, κι έτσι κάλεσε τον Χάμιλτον για το τρίτο πιτ-στοπ του πολύ πριν φθαρεί το τρίτο του σετ ελαστικών.

Έτσι, ο Άγγλος -αφού καταπόνησε αρκετά το τελευταίο του σετ ελαστικών για να φτάσει πάλι τον Μπότας- βρέθηκε στους τελευταίους γύρους του αγώνα με αρκετά φθαρμένη γόμα. Έτσι, δεν κατάφερε να περάσει τη Williams του νεαρού Φινλανδού, ο οποίος έμεινε πιστός στη στρατηγική δύο πιτ-στοπ (και δεν παρασύρθηκε από τις επιλογές του Χάμιλτον) και δικαιώθηκε.

Πιο πίσω, ο Αλόνσο πάλευε μόνος του με τις Red Bull. Ο Ισπανός και οι Φέτελ-Ρικιάρντο ακολούθησαν όλοι στρατηγική τριών πιτ-στοπς - αν και ο οδηγός της Ferrari αρχικά είχε προγραμματίσει να κάνει δύο, αλλά αποδείχθηκε ότι τα πολύ μαλακά ελαστικά φθείρονταν αρκετά γρήγορα, ακόμα και στις χαμηλότερες σημερινές θερμοκρασίες του Χόκενχαϊμ.

Μετά από ορισμένες στιγμές αληθινά κορυφαίου επιπέδου μεταξύ τους στην πίστα νικητής βγήκε ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο λίγο πιο αργός χρονισμός του Αλόνσο στο τρίτο πιτ-στοπ δούλεψε, πάντως, σε σχέση με τον Ρικιάρντο, καθώς ο Ισπανός είχε πιο φρέσκια -και πολύ μαλακή- γόμα από τον Αυστραλό στους τελευταίους γύρους. Οι δύο τερμάτισαν με διαφορά 82 χιλιοστών του δευτερολέπτου!

Αυτό ήταν επίσης ένα καλό τριήμερο για τη McLaren, καθώς ο Μπάτον ήταν σχεδόν μέχρι τέλους στη μάχη της εξάδας, πριν αναγκαστεί τελικά να κάνει αργά και τρίτο πιτ-στοπ - και ίσως ο Μάγκνουσεν να ήταν κι αυτός σε κάποια θέση υψηλότερα, αν δεν ήταν το συμβάν με τον Μάσα.

Όσο για τον Κίμι Ράικονεν, που οριακά έμεινε εκτός δεκάδας, πιθανώς θα είχε δίκιο αν εξέφραζε στο τέλος του αγώνα σοβαρά παράπονα για τις συγκρούσεις που είχε με τον Χάμιλτον, και έπειτα με τους Φέτελ-Αλονσο που τον στρίμωξαν στα φρένα για τη πίσω «φουρκετά». Αν και για τον Φινλανδό τίποτα δεν πήγε καλά αυτό το τριήμερο, ειδικά στη διαχείριση των ελαστικών.

GP ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ 2014

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:33:42.914

2. Μπότας (Williams-Mercedes) +20.789

3. Χάμιλτον (Mercedes) +22.530

4. Φέτελ (Red Bull-Renault) +44.014

5. Αλόνσο (Ferrari) +52.467

6. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) +52.549

7. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +1:04.178

8. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +1:24.711

9. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +1 γύρος

10. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +1 γύρος

11. Ράικονεν (Ferrari) +1 γύρος

12. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +1 γύρος

13. Βερν (Toro Rosso-Renault) +1 γύρος

14. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος

15. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) +1 γύρος

16. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) +2 γύροι

17. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) +2 γύροι

18. Έρικσον (Caterham-Renault) +2 γύροι

Εγκ. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +20 γύροι

Εγκ. Γκροζάν (Lotus-Renault) +23 γύροι

Εγκ. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +41 γύροι

Εγκ. Μάσα (Williams-Mercedes) +66 γύροι


ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΟΔΗΓΩΝ

1. Ρόσμπεργκ - 190

2. Χάμιλτον - 176

3. Ρικιάρντο - 106

4. Αλόνσο - 97

5. Μπότας - 91

6. Φέτελ - 82

7. Χούλκενμπεργκ - 69

8. Μπάτον - 59

9. Μάγκνουσεν - 37

10. Μάσα - 30

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

1. Mercedes - 366

2. Red Bull - 188

3. Williams - 121

4. Ferrari - 116

5. Force India - 98

6. McLaren - 96

7. Toro Rosso - 15

8. Lotus - 8

9. Marussia - 2

10. Sauber - 0


TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ