Ο Ροβάνπερα άνοιξε την αυλαία στην Εσθονία
Ο Κάλε Ροβάνπερα της Toyota κέρδισε την υπερειδική που άνοιξε το Ράλι Εσθονίας, με ένα δέκατο από τον Κρεγκ Μπριν της Hyundai - πιστοποιώντας από νωρίς τον τίτλο του φαβορί να κερδίσει εκεί την πρώτη νίκη της καριέρας του στο WRC.
Ο νεαρός Φινλανδός, νωρίτερα σήμερα, είχε πετύχει τον ταχύτερο χρόνο στο shakedown του 7ου φετινού γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, και συνέχισε με την ίδια κεκτημένη ταχύτητα και στην -έστω και μικρή, 1,5 χιλιομέτρου- υπερειδική Tartu.
Καθώς ο Ροβάνπερα διεκδικεί με αξιώσεις τη νίκη σε ένα από τα Ράλι που χαρακτήρισε ως ένα από τα αγαπημένα του, ο Κρεγκ Μπριν ξεκίνησε την προσπάθειά του να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο την επιστροφή του στη Hyundai, μετά το ατυχές για εκείνον Ράλι Κροατίας. Η Εσθονία του πάει και του Ιρλανδού, που τερμάτισε εκεί πέρσι δεύτερος.
Τον τρίτο χρόνο στην εναρκτήρια υπερειδική πέτυχε ο Τέμου Σούνινεν της M-Sport Ford, ενώ οι Οττ Τάνακ, Τιερί Νεβίλ και Σεμπαστιάν Οζιέ βρέθηκαν στο τέλος της πρώτης δεκάδας. Μπροστά τους μοιράστηκαν την τρίτη θέση ο Γκας Γκρίνσμιθ με το Fiesta WRC της M-Sportδύο οδηγοί με αυτοκίνητα Rally2 (οι Γιάρι Χούτουνεν, Μαντς Όστμπεργκ) και ένας με Rally3, ο πρώην πρωταθλητής του ERC Αλεξέι Λούκιανουκ.
Με τα άλλα δύο Yaris WRC, ο Έλφυν Έβανς έχασε αρκετό χρόνο και απώλεσε 3,2 δευτερόλεπτα στη μικρή υπερειδική, ενώ ο Τακαμότο Κατσούτα προτίμησε να προσφέρει θέαμα με ατέλειωτες, και φυσικά χρονοβόρες, πλαγιολισθήσεις στις φουρκέτες της διαδρομής.
Η αυριανή, πρώτη πλήρης ημέρα του Ράλι Εσθονίας, περιλαμβάνει δύο loops τεσσάρων επαναλαμβανόμενων Ειδικών Διαδρομών - καθεμία με μήκος 13 ως 18 χιλιομέτρων. Για τον Οζιέ η πρώτη θέση της εκκίνησης θα είναι και πάλι χρονοβόρα, διότι θα γλιστρά καθαρίζοντας το δρόμο για όσους ακολουθούν, σε μια επιφάνεια που ο πρωταθλητής είπε ότι «ήδη γλιστράει πολύ».
Ράλι Εσθονίας 2021 - ΕΔ1
1. Ροβάνπερα (Toyota) 1:42,8
2. Μπριν (Hyundai) +0.1
3. Σούνινεν (M-Sport Ford) +0.4
4. Γκρίνσμιθ (M-Sport Ford) +0.6
-. Χούτουνεν (Hyundai) +0.6
-. Όστμπεργκ (Citroen) +0.6
-. Λούκιανουκ (Skoda) +0.6
8. Τάνακ (Hyundai)+0.9
-. Νεβίλ (Hyundai) +0.9
10. Οζιέ (Toyota)+1.2