Ο Σάινθ ταχύτερος στο FP2 του Μεξικού, σφοδρό ατύχημα του Ράσελ, προβλήματα για τον Φερστάπεν
Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Μεξικού, 20ού φετινού αγώνα της Formula 1, ήταν αφιερωμένη -κατά κύριο λόγο- στη δοκιμή των ελαστικών της Pirelli για το 2025 και στα 90 λεπτά της ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari σημείωσε τον πρώτο χρόνο με τη μέση γόμα, με διαφορά δύο δεκάτων από τον Όσκαρ Πιάστρι, τον Γιούκι Τσουνόντα και τον Σαρλ Λεκλέρ.
Όμως, οι δοκιμές αυτές στο αυτοκινητοδρόμιο Ερμάνος Ροντρίγκεζ της Πόλης του Μεξικού ήταν πολύ δύσκολες για τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing. Ο Ράσελ έχασε τον έλεγχο της W15 και προσέκρουσε με σφοδρότητα στις μπαριέρες της στροφής 9, ενώ ο Ολλανδός δεν έκανε ούτε έναν γρήγορο γύρο λόγω μηχανικών προβλημάτων.
Ο Άγγλος οδηγός της Mercedes φάνηκε να έκοψε περισσότερο από όσο έπρεπε το κερμπ στην εσωτερική της προηγούμενης στροφής 8, με αποτέλεσμα το δάπεδο της Mercedes του να ακουμπήσει στο κερμπ και διαταραχθεί η πρόσφυσή της στην είσοδο της στροφής 9.
Έτσι, ο Ράσελ έχασε τον έλεγχο, και μετά από το τετ-α-κε προσέκρουσε με αρκετή ισχύ πλευρικά στις μπαριέρες. Ο Άγγλος βγήκε από το κόκπιτ με τις δικές του δυνάμεις και μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας, όπου διαπιστώθηκε ότι δεν υπέστη κανέναν τραυματισμό.
Το ατύχημά του διέκοψε τις δοκιμές για περίπου 25 λεπτά. Πριν από αυτό, οι οδηγοί είχαν μπει στην πίστα με τα πρωτότυπα ελαστικά του 2025. Τους δύο πρώτους χρόνους αρχικά σημείωσαν οι Σέρτζιο Πέρεζ (RBR) και Λάντο Νόρις (McLaren) με την πρωτότυπη μαλακή γόμα C5 του 2025.
Όμως, λίγο αργότερα οι Κάρλος Σάινθ και Όσκαρ Πιάστρι ανέβηκαν στις δύο πρώτες θέσεις των χρόνων, χρησιμοποιώντας τη φετινή μέση γόμα του αγώνα του Μεξικού (C4). Ο Ισπανός έριξε κι άλλο το χρόνο του, στο 1:17.809, και ακολούθησε αμέσως μετά το ατύχημα του Ράσελ.
Μετά από τη σχεδόν 25λεπτη διακοπή για να επισκευαστεί η μπαριέρα, ο Σάινθ γύρισε στην πίστα με τηνπρωτότυπη γόμα C4 του 2025, για να σημειώσει το χρόνο 1:17.699 που έμελλε να μείνει και ως ο ταχύτερος των δοκιμών αυτών.
Στη συνέχεια, σύμφωνα με το πρόγραμμα της Pirelli, οι οδηγοί αφοσιώθησαν στις συστοιχίες 10 γύρων με βαρύ φορτίο καυσίμου, με καθένα από τα τρία πρωτότυπα ελαστικά της εταιρείας για τη νέα σεζόν.
Παρά τις διακυμάνσεις και τα διαφορετικά ελαστικά, πίσω από τον Σάινθ ο Πιάστρι, ο Γιούκι Τσουνόντα της RB και ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari χωρίστηκαν από μόλις 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου - ενώ στο μισό δέκατο ακολούθησε και ο Λάντο Νόρις.
Ο Λεκλέρ, πάντως, δεν πρόλαβε να βγει στην πίστα πριν από το ατύχημα του Ράσελ, καθώς οι μηχανικοί της Scuderia επιδιόρθωναν το μονοθέσιό του που οδηγούσε στο FP1 ο Όλιβερ Μπέρμαν, ο οποίος ενεπλάκη στο ατύχημα του Άλεξ Άλμπον.
Έτσι, στον Μονεγάσκο δόθηκε ένας έξτρα γρήγορος γύρος, με τον οποίο ανέβηκε στην 4η θέση με τη δεύτερή του προσπάθεια με την πρωτότυπη γόμα C4 του 2025. Πίσω από τον Νόρις, την εξάδα έκλεισε ο Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas, 40 χιλιοστά ταχύτερος του Λιούις Χάμιλτον με την έτερη Mercedes W15.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν ήταν καν σε θέση να σημειώσει έναν γρήγορο γύρο - όπως και ο Άλεξ Άλμπον, καθώς οι μηχανικοί της Williams δεν πρόλαβαν να επισκευάσουν την FW46 μετά από το ατύχημα των πρώτων δοκιμών.
Ο Ολλανδός βγήκε στην πίστα και διαπίστωσε ότι το πρόβλημα με τον κινητήρα του από τις πρώτες δοκιμές δεν είχε λυθεί. Γύρισε στα πιτς και στη διακοπή του ατυχήματος του Ράσελ οι μηχανικοί της RBR προσπάθησαν να λύσουν το πρόβλημα - αλλά δεν τα κατάφεραν.
Προς το παρόν η ομάδα του Μίλτον Κινς δεν έχει δώσει περαιτέρω πληροφορίες. Αλλά αν ο Ολλανδός χρειαστεί να αλλάξει κάποιος εξάρτημα της μονάδας ισχύος της Honda, θα δεχθεί ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση διότι έχει ήδη περάσει το επιτρεπτό όριο της σεζόν.
Το ατύχημα του Ράσελ, τέλος, στην ουσία ελαχιστοποίησε το διαθέσιμο χρόνο των 30 λεπτών που θα είχαν για να χρησιμοποιήσουν όποιτα γόμα ήθελαν, όσοι οδηγοί δεν συμμετίχαν στο FP1.
Έτσι οι Νόρις, Αλόνσο, Χάμιλτον, Λεκλέρ και Τσόου, που είχαν αντικατασταθεί στις πρώτες δοκιμές από νέους οδηγούς, έχασαν τη δυνατότητα να δουλέψουν όσο θα ήθελαν πάνω στις ρυθμίσεις τους με τη μέση γόμα (C4) που θα χρησιμοποιηθεί στο υπόλοιπο διήμερο.