X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull λέει ότι η McLaren ήταν παράνομη επί σειρά αγώνων

Lando Norris, McLaren MCL38 MCLAREN MEDIA CENTRE

Ο Πιέρ Βασέ είπε ότι η κινούμενη πίσω πτέρυγα που είχε σε αρκετούς αγώνες φέτος η McLaren MCL38 ξεπερνά τη ‘γκρίζα περιοχή’ των κανονισμών, ότι ήταν παράνομη και ότι αν είχε γίνει σωστή αστυνόμευση το πρωτάθλημα κατασκευαστών θα ήταν διαφορετικό.

Πρόκειται για την περίφημη υπόθεση του mini-DRS της McLaren, που οι αντίπαλοι της McLaren είχαν παρατηρήσει από τον αγώνα του Αζερμπαϊτζάν αλλά έγινε ευρύτερα γνωστό στο φετινό GP της Σιγκαπούρης: σε υψηλή ταχύτητα η πίεση του αέρα άνοιγε ένα από τα οριζόντια στοιχεία της πίσω πτέρυγας, έτσι ώστε να περιορίζεται η αεροδυναμική αντίσταση της MCL38 στις ευθείες.

Το θέμα αντιμετωπίστηκε “εντός των τειχών” από τη FIA και τις ομάδες, όπως συμβαίνει πλέον στις αμφιλεγόμενες περιστάσεις της Formula 1, και το mini-DRS της McLaren δεν έκανε ξανά την εμφάνισή του.

Όμως, ο Πιέρ Βασέ πιστεύει αφ’ ενός ότι ο μηχανισμός αυτός της McLaren ήταν παράνομος, και αφ’ ετέρου ότι το ζήτημα αντιμετωπίστηκε αρκετά αργά και ως αποτέλεσμα είχε σημαντικές επιπτώσεις για το φετινό τίτλο των κατασκευαστών.

Ο τεχνικός διευθυντής της RBR Πιέρ Βασέ (αριστερά) με τον διευθυντή της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ AP PHOTO/MATT DUNHAM

Μιλώντας στο RacingNews365 για τη δυσκολία, πλέον, για τους σχεδιαστές να εντοπίσουν σημεία βελτίωσης σε αυτή τη γενιά μονοθεσίων, η οποία ξεκίνησε το 2022, ο Βασέ είπε: "Είναι τόσο δύσκολο να εξελίξεις αυτά τα μονοθέσια, που πιστεύω ότι είναι πολύ ελκυστικό για έναν μηχανικό να πάει προς μια ‘γκρίζα’ περιοχή [των κανονισμών].

Όταν βλέπεις την πίσω πτέρυγα της McLaren, συγγνώμη, αλλά είναι πιο πέρα κι από τη ‘γκρίζα’ περιοχή, και τη χρησιμοποίησαν σε πολλούς αγώνες. Διότι χωρίς αυτή δεν θα κέρδιζαν. Ακόμα και το πρωτάθλημα κατασκευαστών θα ήταν πολύ διαφορετικό, και για εμάς”, πρόσθεσε ο Γάλλος.

Και συνέχισε: “Ως μηχανικός πρέπει να σέβεσαι τους κανονισμούς. Με τους τεχνικούς κανονισμούς, σε αντίθεση με τους αγωνιστικούς, η διαφορά είναι ότι πρέπει να αποδεικνύεις ότι είσαι νόμιμος.

Αυτό είναι μέρος του παιχνιδιού, αλλά έχεις επίσης και κάποια όρια. Αν η αστυνόμευση δεν μπορεί να τα δει, δεν σημαίνει ότι είναι νόμιμα. Είναι εκνευριστικό για εμάς, όταν η αστυνόμευση δεν κάνει τη δουλειά της.

Θέλεις να έχεις ένα πεδίο ισονομίας για όλους, κι εμείς παίζουμε σε αυτό το πεδίο. Μια καλή ιδέα είναι μια καλή ιδέα, αλλά όταν ξεφεύγει από το πεδίο αυτό, τότε δεν είναι κάτι σωστό”, πρόσθεσε ο Γάλλος.

Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 και ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL38 στις ελεύθερες δοκιμές του GP Μεξικού 2024 AP PHOTO/EDUARDO VERDUGO

Πέραν της McLaren, ο Βασέ σχολίασε και τις φετινές δυσκολίες της δικής του ομάδας με την RB20, που αποδείχθηκε πολύ λιγότερο επιτυχημένη από την RB19 που κέρδισε τα 21 από τα 22 GP της περσινής σεζόν.

"Είμαστε εδώ για μα κάνουμε καλή δουλειά και να εξελίσσουμε το αυτοκίνητο με τον καλύτερο τρόπου που μπορούμε. Είναι πολύ εκνευριστικό για εμάς το ότι δεν κερδίζουμε κάθε αγώνα. Νομίζω όλοι στο πάντοκ έχουν το ίδιο όραμα.

Είμαστε εδώ για να κερδίζουμε. Η περσινή σεζόν δεν μας βοήθησε, εσωτερικά στην ομάδα. Ορισμένα μέλη μας ήρθαν σε νεαρή ηλικία και γνώριζαν μόνο τις νίκες. Η μόνη ήττα που βίωσαν ήταν πέρσι στη Σιγκαπούρη. Και αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν ότι η νίκη είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο.

Οι άνθρωποι ξεχνούν πόσο δύσκολο είναι να αποκτήσεις κάτι. Ρωτήστε τον Μαξ Φερστάπεν - κέρδιζε αγώνες από το 2016, αλλά έπρεπε να περιμένει μέχρι το 2021 για να κατακτήσει το πρωτάθλημα.

Είναι δύσκολο, και πρέπει να έχουν ευθυγραμμιστεί όλοι οι πλανήτες για σένα, να έχεις το σωστό ανταγωνισμό, με ισόποσες δόσεις απόδοσης του μονοθεσίου, λειτουργίας της ομάδας και τύχης. Και με τη σωστή αστυνόμευση!

Είναι πρόβλημα να κερδίζεις σε κάθε αγώνα. Η αστυνομία προσέχει περισσότερο εσένα σε σχέση με τους άλλους. Όταν έχεις αδέρφια, τα μικρότερα μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν”, κατέληξε, γελώντας, ο Πιέρ Βασέ.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 MCLAREN RED BULL MCLAREN MCL38 ΠΙΕΡ ΒΑΣΕ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ