Ο Βασέρ εξηγεί τι πρέπει να κάνει η Ferrari για να γίνει πρωταθλήτρια το 2024
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, εμμέσως πλην σαφώς δήλωσε την πίστη του ότι η ιταλική ομάδα μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών της Formula 1, και εξήγησε τι πρέπει να κάνει για αυτό.
Μετά το GP του Αζερμπαϊτζάν, η Red Bull Racing έχασε για πρώτη φορά μετά από 2,5 χρόνια την πρωτοπορία της βαθμολογίας στο πρωτάθλημα κατασκευαστών της Formula 1, από τη McLaren που ανέβηκε σε αυτή τη θέση για πρώτη φορά μετά το 2014.
Τώρα, και ενώ απομένουν 7 GP για το τέλος της φετινής σεζόν, η McLaren έχει προβάδισμα 20 βαθμών από τη δεύτερη Red Bull Racing και 51 βαθμών από την τρίτη Ferrari, και ο Φρεντ Βασέρ -διευθυντής της Scuderia Ferrari- πιστεύει οτι μέχρι το Δεκέμβριο η F1 μας επιφυλάσσει μια “μεγάλη μάχη” για την ανάδειξη της φετινής πρωταθλήτριας ομάδας.
Ο Γάλλος στηρίζει τα λεγόμενά του στις οριακές διαφορές που παρατηρούνται πλέον μεταξύ των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων της F1 (αν και η Mercedes έχει χάσει πια το ‘τρένο’ του τίτλου) και υποστηρίζει ότι τα “σκαμπανεβάσματα” της απόδοσης κάθε ομάδας θα συνεχιστούν - βάσει της αποδοτικότητας των αναβαθμίσεων κάθε μονοθεσίου και των χαρακτηριστικών κάθε διαφορετικής πίστας.
“Οι διαφορές, αν δούμε τους αγώνες στη Μόντσα, στο Σπα και στη Βουδαπέστη, είναι στο ένα με ενάμισι δέκατο ανάμεσα σε έξι, επτά αυτοκίνητα”, είπε ο Βασέρ. “Η κατάταξη εξαρτάται από τις αναβαθμίσεις που φέρνουμε [στα μονοθέσια] ή από τα χαρακτηριστικά της κάθε πίστας. Νομίζω ότι είναι περισσότερο από όλα τα χαρακτηριστικά της πίστας.
Νομίζω ότι ισχύει για εμάς, αλλά και για όλους, πως με κάθε μεμονωμένη αναβάθμιση που θέλουμε να φέρουμε στο αυτοκίνητο μας πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, διότι βρισκόμαστε ήδη στο όριο της απόδοσης του αυτοκινήτου, στο όριο των αναπηδήσεων [porpoising].
Από την άλλη, δεν μπορούμε να μείνουμε στάσιμοι, διότι όλοι πιέζουν και εξελίσσουν το αυτοκίνητο, ακόμα κι αν είναι δύσκολο. Αν δούμε τη σειρά εκκίνησης της Μόντσα, είχαμε πέντε αυτοκίνητα μέσα στο ίδιο δέκατο του δευτερολέπτου, και αυτό σημαίνει πως κάθε μεμονωμένο [νέο] εξάρτημα θα κάνει τεράστια διαφορά”.
Πριν από λίγες μέρες ο Λάντο Νόρις της McLaren είπε ότι η Ferrari τον ανησυχεί περισσότερο από τη Red Bull για τον φετινό τίτλο κατασκευαστών. Μετά τη Μόντσα, επίσης, ο διευθυντής της ομάδας του Ουόκινγκ, Ζακ Μπράουν, είχε πει πως “φαίνεται ότι η Ferrari επέστρεψε στη μάχη. Όλοι κυνηγούν τη Red Bull, αλλά η Ferrari δεν είναι μακριά μας”.
Και σχετικά με τη μάχη του φετινού τίτλου, ο Βασέρ τόνισε: “Θα υπάρξουν σκαμπανεβάσματα μέχρι το τέλος της σεζόν. Αυτό που έχει σημασία είναι να κερδίζεις όταν είσαι σε καλή φόρμα, αλλά και να συλλέγεις αρκετούς βαθμούς όταν δεν είσαι. Σε αυτό αποτύχαμε στον Καναδά, στην Αγγλία και στην Αυστρία. Αυτό πιθανότατα μας κοστίζει πολύ.
Αλλά τώρα είμαστε και πάλι σε φόρμα και σε θέση να μαχόμαστε για την πολ ποζίσιον και τη νίκη σε κάθε τριήμερο. Απομένουν ακόμα 300 βαθμοί για να συλλεχθούν. Όλα είναι πιθανά. Θα είναι μια μεγάλη μάχη. Στο Μπακού τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα θέλαμε, αλλά θα έρθουν καλύτεροι αγώνες”, κατέληξε ο Γάλλος διοικητής της Scuderia.