X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

WRC

Ο βασιλιάς ήρθε από τα βουνά

Τριάντα χειμώνες για τον παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ. Θυμόμαστε την ταραχώδη συνύπαρξη του με τον Σεμπαστιάν Λεμπ και το σημαντικό ρόλο που έχει διαδραματίσει το Ράλλυ Ακρόπολις στην καριέρα του.

Τριάντα χρονών και παγκόσμιος πρωταθλητής! Ανήμερα (17/12) των 30ων γενεθλίων του ο Σεμπαστιάν Οζιέ χαμογελάει για την τύχη του, την υπομονή και την επιμονή του.

Πριν από δύο χρόνια η καριέρα του βρισκόταν στον αέρα και πριν από ένα χρόνο αμφισβητούσε που τον οδηγούσε η περιπέτεια με τη Volkswagen.

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι ίσως έχει τη μικρότερη περίοδο ξεκούρασης για τους οδηγούς και τις ομάδες. Αυτές τις μέρες ο Οζιέ βρίσκεται με τη Volkswagen στη Σουηδία για δοκιμές στις χιονισμένες ειδικές. Η αυλαία της νέας σεζόν ανοίγει επίσημα στις 14 Ιανουαρίου στο Μόντε Κάρλο και ο Γάλλος οδηγός μόλις κέρδισε τον τίτλο, πρέπει και να τον υπερασπιστεί.

Και το Ράλι Μόντε Κάρλο το 2014 είναι ακόμα σημαντικότερο για εκείνον από το φετινό Ράλι Γαλλίας όπου εξασφάλισε τον τίτλο την πρώτη μέρα, αφήνοντας τους Αλσατούς να αποχαιρετούν τον Σεμπαστιάν Λεμπ τις επόμενες μέρες.

Ο ψηλός με τον κοντό στο Αγκανό

Βλέπετε, ο εναρκτήριος αγώνας της σεζόν φεύγει από τη Βαλένς, η βάση του θα είναι το Μόντε Κάρλο και το Γκαπ, η γενέτειρα του Οζιέ. Σαν να γνώριζαν όλοι που θα πήγαινε ο φετινός τίτλος!

Ο Οζιέ γεννήθηκε στο Γκαπ επάνω στις γαλλικές Άλπεις. Χάρη στον πατέρα του οι πρώτες εικόνες του είναι από τα θηρία του Group A, του Group B, τα World Rally Cars.

Κι όταν πια είχε λιώσει το χιόνι και ερχόταν η ώρα για το Grand Prix της Φόρμουλα 1, πατέρας και γιος Οζιέ οδηγούσαν μέχρι το πριγκιπάτο για να ξεκλέψουν καμιά φωτογραφία, ένα αυτόγραφο από τους διασημότερους οδηγούς στον κόσμο. Τον αγώνα τον έβλεπαν από την τηλεόραση γιατί χρήματα για τα πανάκριβα εισιτήρια δεν περίσσευαν.

Έτσι φέτος όταν η Red Bull κάλεσε τον Οζιέ στο Grand Prix, προκειμένου να μοιραστεί τα φώτα με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο πρώην οδηγός της Citroen απόλαυσε την κάθε στιγμή. Και φυσικά η καλύτερη ήταν όταν μπήκε σε ένα από τα μονοθέσια του τέσσερις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή. Οι δυο τους συζήτησαν να ανταλλάξουν αυτοκίνητα και μπορεί ο Οζιέ να τα καταφέρει, αλλά ο Φέτελ αξίζει χρυσάφι και δύσκολα θα τον αφήσουν να πλησιάσει σε World Rally Car μετά από αυτό που έπαθε ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα.

Μαζί με τον Φέτελ

Ο Οζιέ μοιράστηκε τις εντυπώσεις του από το Μόντε Κάρλο, αγναντεύοντας τη θάλασσα στο Λουτράκι, αφού ο επόμενος αγώνας ήταν το Ράλλυ Ακρόπολις. Θα αναρωτηθεί κανείς τι κοινό έχει η ανεκμετάλλευτη παραλία της λουτρόπολης με το πανάκριβο αραξοβόλι της Μεσογείου, για τον Οζιέ δεν έχει διαφορά. Όπως μας είχε πει το 2009 στην πρώτη συμμετοχή του στο Ακρόπολις "είμαι τυχερός που το κάνω αυτό. Μετά το τέλος του αγώνα θα πάω στην Ακρόπολη (σ.σ. η εκκίνηση εκείνη τη χρονιά είχε δοθεί στον Ισθμό της Κορίνθου)".

Εξασφάλισε τα προς το ζην δουλεύοντας ως προπονητής σκι στο Γκαπ και στο γειτονικό Σερ Σεβαλιέ. Παράτησε την τέχνη όταν η καριέρα του ως οδηγός αγώνων μπήκε σε σωστό δρόμο. Όμως όσα έμαθε ως σκιέρ, τα εφαρμόζει και πίσω από το τιμόνι του Polo R WRC.

Πέρα από το ακριβό υλικό κατασκευής, έμαθε να είναι ατρόμητος. Και φυσικά την τέχνη του... γλιστρήματος. Όταν ρωτήθηκε στο Λουτράκι φέτος, να τι απάντησε "μπορείς να μάθεις πολλά από το αλπικό σκι και να σου φανούν χρήσιμα σε ένα rally car. Το ένστικτο σου σε καθοδηγεί, που μπορείς να πας και που όχι. Πρέπει να γλιστρήσεις, αλλά ελέγξεις την κίνηση και το σημαντικότερο να σταματήσεις όταν πρέπει. Το ίδιο κάνουμε και στους αγώνες. Και στους δύο... χώρους νιώθεις άνετα σε επιφάνειες που γλιστράνε. Και όταν μάθεις να το κάνεις αυτό, απολαμβάνεις και συνηθίζεις την ταχύτητα".

H ανασκόπηση της χρονιάς από τη Volkswagen

Στο ξεκίνημα της χρονιάς νίκησε στη Σουηδία, επικράτησε με εκπληκτικό τρόπο στη "μάχη" με τον Σεμπαστιάν Λεμπ, ο οποίος τον είχε νικήσει στο Μόντε Κάρλο, αναγκάζοντας τον πολυπρωταθλητή να του βγάλει το καπέλο.

Α ο Λεμπ. Πόσα έχουν γραφτεί για τη σχέση των δύο Σεμπαστιάν. Υπερβολές των δημοσιογράφων σύμφωνα με τον Λεμπ, ο οποίος σχεδιάζει να κυριαρχήσει σε ένα άλλο πρωτάθλημα, το WTCC φυσικά με τη Citroen.

" Ό,τι έχει γραφτεί, είναι φαντασία των δημοσιογράφων. Τις στιγμές που απαιτούνταν ξενύχτι από τους μηχανικούς, που υπήρχε ανταγωνισμός μεταξύ μας, όπως στην Ελλάδα, παίρναμε δείπνο μαζί παρέα με τους συνοδηγούς μας. Υπήρχε ένας συναγωνισμός, αλλά δεν μισούσε ο ένας τον άλλον όπως ισχυρίζονται ορισμένοι. Ήταν σωστή η σχέση μας. Ακόμα και όταν υπερβήκαμε το όριο, δεν έγιναν αυτά που έγραψαν οι δημοσιογράφοι. Αποφάσισε μόνος του να φύγει από τη Citroen. Του είχα πει πως όταν θα φύγω, θα έρθει η σειρά του. Φέτος ήταν ο καλύτερος, αξίζει τον τίτλο", είπε πρόσφατα ο πολυπρωταθλητής.

Η Citroen επέλεξε τον Οζιέ για να είναι ο διάδοχος του Λεμπ. Ως έπαθλο για την κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία τζούνιορ το 2008 η γαλλική εταιρεία, του έκανε δώρο μια συμμετοχή με το C4 World Rally Car στην Ουαλία την ίδια χρονιά. Αν μη τι άλλο το ντεμπούτο του ήταν εντυπωσιακό. Ήταν πρωτοπόρος στον αγώνα στα μισά της πρώτης ημέρας.

Στους παγωμένους δρόμους και τρομαγμένος από την ταχύτητα του C4 στις στροφές, παραδέχθηκε πως τον βοήθησαν οι γραμμές των προηγούμενων αυτοκινήτων. Μια έξοδος τη δεύτερη μέρα κατέστρεψε τις ελπίδες του για διάκριση και μολονότι ξαναμπήκε στον αγώνα, τερμάτισε 26ος. Φέτος αναδείχθηκε νικητής για πρώτη φορά οδηγώντας στο όριο σε έναν αγώνα που δεν είχε βαθμολογικό ενδιαφέρον. Πήρε την ένατη νίκη του σε 13 συμμετοχές για μια σεζόν αντάξια του Λεμπ!

Ο Σεμπαστιάν με τον Ζουλιέν Ινγκρασιά στην Ουαλία

Το 2009 η Citroen συγκέντρωσε το ταλέντο του Οζιέ, του Ρώσου Εβγένι Νόβικοβ και του ξεχασμένου πλέον Κόνραντ Ράουτενμπαχ σε μια ομάδα που την ονόμασε Junior. Μολονότι η προσαρμογή του Οζιέ δεν ήταν δύσκολη, η Citroen απαιτούσε αποτελέσματα και δεν έπαιρνε τίποτα στο πρώτο μισό της σεζόν.

Μέχρι που ήρθε το Ράλλυ Ακρόπολις. Περιμένοντας ξανά ώρες τον Λεμπ για να μιλήσει στους Έλληνες δημοσιογράφους, είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε τον Οζιέ. Δίχως να έχει την άνεση που έχει σήμερα στα αγγλικά, η συζήτηση περιστράφηκε περί ανέμων και υδάτων γύρω από την ελληνική μυθολογία (σ.σ. είναι αρκετά δυνατός), τις Μυκήνες, τη Σπάρτη και το ελληνικό καλοκαίρι. Και φυσικά ήρθε η φυσιολογική (για την εποχή) κλισέ ερώτηση. Χρειαζόταν ένα καλό αποτέλεσμα. Και το πήρε, ήταν δεύτερος στον αγώνα, ενώ ο Λεμπ είχε το μεγαλύτερο ατύχημα στην καριέρα του.

Το Ακρόπολις ήταν το μοναδικό βάθρο του, η σεζόν τελείωσε και εκνευρισμένοι οι Γάλλοι από την αδυναμία του Ντάνι Σόρδο να ακολουθήσει τον Λεμπ και να αρπάξει την ευκαιρία όταν ο Αλσατός έκανε (σπάνια) λάθος, τον πήραν στην εργοστασιακή ομάδα στους μισούς αγώνες του 2010. Εργοστασιακή ή Junior δεν είχε διαφορά για τον Οζιέ που κατέκτησε την πρώτη νίκη του στην Πορτογαλία και τη δεύτερη στην Ιαπωνία.

Νικητής στην Πορτογαλία με τη Citroen

Η Πρωτοχρονιά του 2011 θα τον έβρισκε στην εργοστασιακή ομάδα της Citroen μαζί με τον Λεμπ. Ο τιμ μάνατζερ Ολιβιέ Κενέλ έκανε το λάθος στην παρουσίαση πως σε εκείνη την ομάδα δεν υπάρχει Νο1 και Νο2 οδηγός. Ορμώμενος από το γεγονός πως ήταν ανταγωνιστικός με το καινούργιο DS3 WRC, ο Οζιέ ήταν έτοιμος να πάρει το στέμμα του Λεμπ στη Citroen. Και έφαγε τα... μούτρα του. Στο τέλος της χρονιάς τόσο ο ίδιος, όσο και ο Κενέλ βρέθηκαν εκτός ομάδας.

Σε πρόσφατη συνέντευξη του ο Κενέλ δήλωσε πως ο Οζιέ τον είχε πλησιάσει στη Βουλγαρία το 2010, λέγοντας του πως είχε πρόταση από τη Ford. Του έδειξε και το συμβόλαιο. Κι αν ο Κενέλ πίστεψε πως το έκανε για να αποσπάσει περισσότερα χρήματα, αργά κατάλαβε πως ο Οζιέ ήθελε να εξασφαλίσει τη θέση του όχι ως τιμέιτ, αλλά αντίπαλος του Λεμπ στην ίδια ομάδα.

Ο Οζιέ πήρε την τρίτη νίκη του το 2011 στο Ράλλυ Ακρόπολις με τον Λεμπ να κατηγορεί την ίδια την ομάδα του πως συνωμοτούσε πίσω από την πλάτη του για να βοηθήσει τον Οζιέ, δείχνοντας τον Κενέλ. Με τον τελευταίο δεν είχε την ίδια σχέση όσο με τον θρυλικό προκάτοχο του, Γκι Φρεκλέν. Ο Λεμπ είναι η ίδια η Citroen και έπαιξε έξυπνα το χαρτί του. Εκείνη την εποχή η Volkswagen αναζητούσε οδηγό για να τεθεί επικεφαλής στην προσπάθεια της στο WRC, φυσικά του έδινε περισσότερα χρήματα από ότι η Citroen, αλλά έμεινε εκεί.

Νικητής ο Οζιέ στο Ακρόπολις το 2011

Εκεί που θα έφευγε ή θα αποχωρούσε λίγο πριν από το Ράλι Γερμανίας ανακοινώθηκε η παραμονή του για δύο χρόνια. Στο Τρίερ, τον αγώνα του Λεμπ, νίκησε ο Οζιέ, μετά από πρόβλημα στο αυτοκίνητο του Λεμπ.

Την πρώτη ημέρα, παρουσία των μεγαλοστελεχών της εταιρείας, δόθηκε η εντολή να κρατήσουν τις θέσεις τους, ο Λεμπ θα νικούσε με τον Οζιέ δεύτερο. "Ορισμένες φορές υπάρχει δικαιοσύνη στο σπορ. Οι άνθρωποι που γνωρίζουν, μπορούν να κρίνουν, δεν μπορώ να πω τίποτα περισσότερο", δήλωσε ο Οζιέ στην πιο άβολη συνέντευξη Τύπου. Ο Λεμπ το είδε διαφορετικά " νομίζω πως μιλάει πολύ". Ο Οζιέ νίκησε και στο Ράλι Γαλλίας και με την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα, έφυγε από τη Citroen.

Το συμβόλαιο του έτρεχε μέχρι το 2013, αλλά δεν υπήρχε χώρος για δύο Σεμπαστιάν. Η ευκαιρία της Ford είχε ήδη χαθεί με τον Χίρβονεν να χάνει στην Ουαλία τον τίτλο από τον Λεμπ και τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα να παραμένει στην Κούμπρια. Υπήρχε μόνο η Volkswagen, η πρόταση που απέρριψε ο Λεμπ. Ο Οζιέ την πήρε.

" Ήθελα να ξεκινήσω κάτι από την αρχή, να είμαι επικεφαλής μιας νέας προσπάθειας", έλεγε φέτος στο Λουτράκι υπό το άγρυπνο βλέμμα του επικεφαλής του γραφείου Τύπου, ο οποίος ήταν δίπλα του σε όλες τις συνεντεύξεις. Το 2012 οι δρόμοι του δεν διασταυρώθηκαν με εκείνων του Λεμπ. Βρίσκονταν σε διαφορετικά σημεία με τον Οζιέ να προτιμάει να κάνει το παγκόσμιο πρωτάθλημα με ένα Skoda Fabia S2000 για να μη χάσει τη φόρμα του και να γνωρίσει καλύτερα τις ειδικές.

Το 2012 ελάχιστοι Έλληνες τον αναζήτησαν στην τέντα της Volkswagen στο Λουτράκι και σύμφωνα με τους Γερμανούς, λίγοι δημοσιογράφοι του παγκοσμίου σε όλους τους αγώνες. Φέτος στο Λουτράκι ήταν δύσκολο να μην προσέξει κανείς το τεράστιο μότορχομ της γερμανικής ομάδας, με τους φοίνικες κτλ. " Τέτοιο θέαμα το συναντάς μόνο στη Φόρμουλα 1", σχολίασε Έλληνας δημοσιογράφος, από τους λίγους που έχουν επαφή με το σπορ μακριά από την τηλεόραση.

Η υπογραφή του Οζιέ στο Sport24.gr

Και φυσικά παντού δέσποζε ο Οζιέ Έπρεπε να πάρεις χαρτάκι και σειρά για να κάνεις συνέντευξη. Eυτυχώς το Sport24.gr είχε πάρει τα μέτρα του και είχε εξασφαλίσει τη συνέντευξη του Γάλλου πριν έρθει στην Ελλάδα.

Στις πρώτες ειδικές της Παρασκευής έκανε το μοναδικό του λάθος στη χρονιά, χάνοντας κάθε ελπίδα νίκης. Δεν μπορεί να περιγράψει κανείς την απογοήτευση των εκατοντάδων ανθρώπων που ανέβαιναν στο βουνό για να παρακολουθήσουν τη νυχτερινή ειδική.

Ό,τι απέμεινε από το Polo του Οζιέ

Μολονότι ο Λάτβαλα μετά από 12 μήνες προσαρμογής στην ομάδα, δήλωσε πως το 2014 θα διεκδικήσει τον τίτλο που έχει ο τιμέιτ του και υπάρχει και το μυστήριο της Hyundai, προς το παρόν δεν μπορεί να ποντάρει κανείς πως δνε θα υπάρξει κυριαρχία ενός Σεμπαστιάν ακόμα τα επόμενα δέκα χρόνια.

Ίσως χωρίς τον Λεμπ να μπορέσει να χαλαρώσει, όπως τον συμβούλεψε ο πιστός συνοδηγός του, Ζουλιέν Ινγκρασιά. Οι δυο τους είναι οι καλύτεροι φίλοι, με τον Ινγκρασιά να κλέβει την παράσταση όταν ανέβηκε μαζί με τους AC/DC στη σκηνή στη συναυλία που έδωσαν στο Ράλι Αυστραλίας.

Οδηγώντας με τον Οζιέ σε μια από τις θρυλικότερες ειδικές

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ