Ο Βολφ εξηγεί πώς χώρισαν το καλοκαίρι οι δρόμοι της Mercedes και του Μαξ Φερστάπεν
Ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, επιβεβαίωσε ότι κατά τη διάρκεια των διακοπών του Αυγούστου είχε νέες επαφές με την πλευρά Φερστάπεν, οι οποίες δεν καρποφόρησαν. Ο Αυστριακός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της συνεργασίας για το μέλλον, αλλά είπε ότι πλέον η ομάδα αφοσιώνεται πλήρως στο δίδυμο του Τζορτζ Ράσελ με τον Κίμι Αντονέλι "και για το 2026".
Σε όλη σχεδόν τη διάρκεια του 2024, ο Τότο Βολφ έκανε σαφές ότι τηρούσε στάση αναμονής για το ενδεχόμενο να προσελκύσει τον Μαξ Φερστάπεν το 2025 στη Mercedes F1. Μάλιστα, είχε κάνει την περίφημη δήλωση ότι “κάθε ομάδα της Formula 1 θα έκανε τούμπες” για να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Ολλανδού.
Οι δυσμενείς εξελίξεις στη Red Bull Racing -ο εσωτερικός ‘πόλεμος ισχύος’, οι αποχωρήσεις κορυφαίων στελεχών, η προβληματική απόδοση της RB20- βοηθούσαν τους σκοπούς του Αυστριακού, αλλά παρέμενε ένα αγκάθι.
Το αγκάθι ήταν η πολύ φτωχή απόδοση της φετινή Mercedes W15. Όσο το μονοθέσιο του Μπράκλεϊ παρέμενε “κομπάρσος” στα GP, δύσκολα ο τρις πρωταθλητής θα πείθονταν να μεταβεί στο Μπράκλεϊ.
Όμως, τον Ιούλιο αυτό άλλαξε. Η Mercedes έχει κερδίσει τα 3 από τα 4 τελευταία GP, και ενδεχομένως μια νέα επαφή του Βολφ με την πλευρά Φερστάπεν μέσα στον Αύγουστο να γινόταν πλέον πάνω σε μια νέα βάση. Η συνάντηση αυτή υπήρξε, αλλά κατέληξε στην κοινή απόφαση και των δύο πλευρών να συνεχίσουν στους ξεχωριστούς τους δρόμους για το 2025.
“Σκεφτόμουν όλη τη χρονιά ότι υπήρχε ένα παράθυρο - δεν ήταν μηδενική η πιθανότητα”, εξήγησε ο Τότο Βολφ, μιλώντας για το θέμα στο Ζάντβορτ. “Το έδαφος εκεί [στη Red Bull] εξακολουθεί να είναι ασταθές, και όχι μόνο για λόγους απόδοσης του αυτοκινήτου αλλά και για διαπορσωπικά ζητήματα που όλοι γνωρίζουμε.
Παρεμπιπτόντως, τα πηγαίναμε καλά με τον Γιός [Φερστάπεν] σε όλη μου τη ζωή. Ίσως γιατί μοιάζουμε λίγο. Για αυτούς τους λόγους, λοιπόν, σκεφτόμουν ότι η πόρτα δεν ήταν ποτέ εντελώς κλειστή. Ποιές ήταν οι πιθανότητες να συμβεί; Ίσως μία στις 10.
Παρόλα αυτά δεν ήθελα να τα παρατήσω, και τελικά κατά το καλοκαίρι φτάσαμε μαζί στην απόφαση ότι δεν θα έπρεπε να περιμένουμε άλλο να συμβεί κάτι για το 2025, και ότι θα συνεχίσουμε τη δουλειά μας, ο Μαξ στη Red Bull και εμείς στη Mercedes με τις δικές μας αποφάσεις για τους οδηγούς. Κι αυτή ήταν μια κοινή σκέψη που κάναμε”.
Ο Αυστριακός διοικητής της Mercedes F1 συνέχισε: “Αυτό που μου αρέσει με τον Μαξ, τον Ρέιμοντ [Βερμιούλεν, μάνατζερ του Φερστάπεν] και τον Γιός είναι ότι μιλάμε με ευθύ τρόπο. Δεν χρειάζεται να πιέζει ο ένας τον άλλον. Είμαστε εδώ πολύ καιρό. Λάβαμε την απόφαση για τους οδηγούς μας του χρόνου, και σε αυτό επικεντρώνονται πια οι προτάσεις μας.
Ελπίζω ότι αυτό το οδηγικό δίδυμο θα έχουμε και από το 2026 και μετά. Αυτό δεν κλείνει την πόρτα για τον Μαξ να έρθει μαζί μας το ‘26, ή αργότερα, διότι θέλουμε να κρατήσουμε ανοιχτές όλες τις επιλογές μας με τον ίδιο τρόπο που το θέλει και ο ίδιος.
Οπότε αυτό που χάρηκα στις συζητήσεις μας ήταν πως δεν κρυβόντουσαν. Κατά κάποιο τρόπο έχω την αίσθηση ότι οι δρόμοι μας θα συναντηθούν. Αλλά δεν ξέρω πότε θα μπορούσε να συμβεί αυτό - το 2026, ή τρία χρόνια αργότερα, δεν ξέρω”.
Είναι πλέον κοινό μυστικό ότι η Mercedes F1 έχει καταλήξει για το 2025 στον 18χρονο Αντρέα Κίμι Αντονέλι -για τη θέση που θα αφήσει ο Λιούις Χάμιλτον φεύγοντας για τη Ferrari- και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει την επόμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο του Ιταλικού GP της Μόντσα.
“Σύντομα θα ανακοινώσουμε ποιός θα βρίσκεται στο δεύτερο κόκπιτ”, είπε ο Βολφ. “Και οι δύο οδηγοί που θα βρίσκονται στα αυτοκίνητα θα έχουν την πλήρη μας υποστήριξη, 100%. Έτσι, μπαίνουμε στη σεζόν του 2025 με δύο οδηγούς που θα τους έχουν δοθεί όλες οι ευκαιρίες να αποδώσουν. Και για αυτό δεν θέλω να μιλήσω για το οδηγικό μας δίδυμο του 2026, διότι αυτή τη στιγμή θέλω να πετύχουμε με τον Τζορτζ [Ράσελ] και τον Κίμι [Αντονέλι]”.