Ο Βολφ για το υποτιθέμενο σαμποτάζ στον Χάμιλτον: "Όσοι βγάζουν θεωρίες συνωμοσίας είναι απλά ηλίθιοι"
Για άλλη μία φορά ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, διέψευσε κατηγορηματικά τις θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με το υποτιθέμενο σαμποτάζ της ομάδας φέτος στον Λιούις Χάμιλτον, λόγω της μεταγραφής του Βρετανού στη Ferrari το 2025.
Η πρόωρη ανακοίνωση -την 1η Φεβρουαρίου 2024- της μεταγραφής του Λιούις στη Ferrari το 2025 άφησε τον επτάκις πρωταθλητή στην άβολη κατάσταση να πρέπει να περάσει όλη τη φετινή σεζόν με τη Mercedes F1, ενώ όλοι γνώριζαν ότι πρόκειται να φύγει στο τέλος της χρονιάς για το Μαρανέλο.
Παρότι κέρδισε δύο GP, στο Σίλβερστοουν και στο Σπα (μετά τον αποκλεισμό του νικητή Τζορτζ Ράσελ, σε Βέλγιο), ο Χάμιλτον πέρασε μια από τις πιο δύσκολες σεζόν της καριέρας του στη F1 φέτος - καθώς η Mercedes W15 ήταν μόνο υπό προϋποθέσεις μπορούσε να βγάλει την ταχύτητά της στην επιφάνεια - και αυτό συνέβαινε σπανίως.
Η συνηθισμένη περίσταση για τον Λιούις φέτος ήταν ο έντονος προβληματισμός του για τη ρύθμιση του μονοθεσίου του Μπράκλεϊ - ειδικά βλέποντας τον ομόλογό του, Τζορτζ Ράσελ, να τα καταφέρνει καλύτερα και να κερδίζει τις 17 από τις 23 φετινές περιόδους δοκιμών κατάταξης.
Στη θέα όλων αυτών, δεν ήταν λίγοι που -κρυμμένοι πίσω από την ανωνυμία τους- ανέπτυσσαν παράλογες θεωρίες συνωμοσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ότι η Mercedes F1 σαμποτάρει τον Λιούις φέτος ενόψει της επικείμενης αποχώρησής του.
Τον περασμένο Ιούνιο, η ομάδα αναγκάστηκε να αναθέσει στην αστυνομία τη διερεύνηση ενός ανώνυμου e-mail, από κάποιον που ισχυριζόταν ότι εργάζεται για τη Mercedes F1, το οποίο ανέφερε ότι ο Λιούις έχει πέσει θύμα “συστηματικού σαμποτάζ” από την ίδια του την ομάδα φέτος.
Ο Τότο Βολφ είπε λίγες ημέρες αργότερα ότι ο αποστολέας του e-mail δεν ήταν εργαζόμενος της ομάδας, καθώς η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος της Βρετανίας συνέχιζε την έρευνά της.
Ο Αυστριακός είπε τότε, μεταξύ άλλων, ότι “η διαδικτυακή κακοποίηση πρέπει να σταματήσει, οι άνθρωποι δεν μπορούν να κρύβονται πίσω από τα τηλέφωνα ή τους υπολογιστές τους και να κακοποιούν οδηγούς ή ομάδες με τέτοιους τρόπους”.
Και τώρα, με φρέσκα σχόλια περί υποτιθέμενου “σαμποτάζ” του Χάμιλτον λόγω των φτωχών εμφανίσεων του Άγγλου στους τελευταίους αγώνες, στο περιθώριο του GP του Κατάρ ο Βολφ επανήλθε στο θέμα.
“Δεν έχω διαβάσει ποτέ σχόλια, απλά ακούω ότι εμφανίζονται αυτές οι ανοησίες”, είπε ο Αυστριακός. “Μπορείς να μιλήσεις εκτενώς για το τοξικό περιβάλλον των social media, αλλά πάντα το έλεγα: κρύβεσαι πίσω από μια οθόνη, ανοίγεις έναν λογαριασμό και βάζεις αυτά τα σχόλια. Αναρωτιέμαι ποιος έχει καν τον χρόνο να σχολιάσει.
Αγαπάμε τους φιλάθλους μας, συμβάλλουν σε αυτό που είμαστε. Αλλά οι άλλοι που πιστεύουν ότι πρέπει να δημιουργούν τρελές θεωρίες συνωμοσίας, δεν με ενοχλούν καν. Είναι απλά ηλίθιοι.
Δεν έχουν καμία επίγνωση. Πιθανότατα δεν έχουν καν πλησιάσει ποτέ ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, ίσως ούτε καν ένα κανονικό αυτοκίνητο. Πρέπει να μου δείξεις κάποια από αυτά τα πράγματα, μόνο και μόνο για να γελάσω. Το μήνυμά μου σε όσους αισθάνονται την άνεση να μας σχολιάζουν είναι ότι κανείς δεν διαβάζει αυτά που γράφετε”, πρόσθεσε ο διευθυντής της Mercedes F1.
Ο Αυστριακός ανέφερε ένα περιστατικό πριν από 10 χρόνια, όταν ενοχλήθηκε από ένα σχόλιο και η σύζυγός του, Σούζι Βολφ, τον βοήθησε να το δει διαφορετικά: “Η Σούζι με ρώτησε: ‘Θα έδινες σημασία στη γνώμη αυτού του ανθρώπου;’ Και της είπα: ‘Όχι, γιατί να το κάνω; Αυτός μπορεί να είναι ο άνθρωπος που έγραψε το σχόλιο’
Κρύβεσαι πίσω από την οθόνη σου, κάπου στα βουνά, και νιώθεις ότι θες να κάνεις ένα σχόλιο. Θαυμάσια. Αλλά το γράφεις μόνο για τον εαυτό σου και για τους λίγους άλλους τρελούς που θέλουν να ασχοληθούν μαζί σου”, τόνισε.
Επιστρέφοντας στον Χάμιλτον, ο Βολφ εξήγησε τις -ρεαλιστικές- δυσκολίες που αντιμετώπισε φέτος ο επτάκις πρωταθλητής με τη W15, συνδέοντάς τες με το στυλ οδήγησής του.
“Μία από τις δυνάμεις του Λιούις είναι το πώς μπορεί να φρενάρει αργά και να επιτίθεται στη στροφή - αλλά αυτό το αυτοκίνητο δεν αντέχει κάτι τέτοιο. Και όταν έρχεται η πρόσφυση, όπως σήμερα [στον αγώνα του Κατάρ], αυτό το φαινόμενο γίνεται ακόμα πιο έντονο και τον επηρεάζει αρνητικά.
Το ίδιο ισχύει και για τον Τζορτζ. Όταν το αυτοκίνητο γλιστράει περισσότερο και λείπει η πρόσφυση, ζωντανεύει. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό αυτού του αυτοκινήτου, και έτσι ο Λιούις πιθανότατα πασχίζει περισσότερο από τον Τζορτζ”.
Τέλος, σε ερώτηση αν οι δυσκολίες του Χάμιλτον σχετίζονται με την επιστροφή του ground effect στα μονοθέσια του σπορ από το 2022, ο Βολφ εξήγησε ότι τα αυτοκίνητα είναι πλέον εξαιρετικά ευαίσθητα στο ‘παράθυρο λειτουργίας’ τους, με αποτέλεσμα με τις παραμικρές αλλαγές των συνθηκών ή των ρυθμίσεων να παρατηρούνται τεράστιες διακυμάνσεις απόδοσης.
“Μπορείτε να δείτε ότι με αυτή τη γενιά μονοθεσίων, καμία ομάδα -εκτός ίσως της Red Bull τα δύο προηγούμενα χρόνια- δεν έχει σταθερή απόδοση στις περισσότερες πίστες και υπό διαφορετικές συνθήκες.
Υπάρχουν τεράστιες διακυμάνσεις. Πώς γίνεται η Red Bull να μην είναι πουθενά τη μία μέρα και την επόμενη να είναι κυρίαρχη; Το ίδιο συμβαίνει και με εμάς: Στο Λας Βέγκας ήμασταν δύο δευτερόλεπτα ταχύτεροι στον αγώνα, ο Τζορτζ ήταν επικεφαλής μπροστά και τους είχε αφήσει όλους πίσω.
Και εδώ [στο Κατάρ] βλέπετε το αντίθετο. Είναι τόσο ευαίσθητα στη λειτουργία τους, τα αυτοκίνητα, που όταν προσπαθείς να πιέσεις γίνονται πιο ασταθή.
Όταν βασίζεσαι περισσότερο σε ένα πιο αργό φρενάρισμα (σ.σ.: όπως ο Χάμιλτον) χρειάζεσαι ένα αυτοκίνητο που είναι ισχυρό στην είσοδο της στροφής, και όταν πατάς το γκάζι χρειάζεσαι πολλή πρόσφυση. Όταν το αυτοκίνητο δεν σου δίνει τίποτα από αυτά, είναι πολύ δύσκολο να το διαχειριστείς”, κατέληξε ο Τότο Βολφ.