FORMULA 1

O Χάμιλτον με την αναβαθμισμένη Ferrari SF-25 στο FP1 του Μπαχρέιν -Ποιες είναι οι αλλαγές

Xavi Bonilla / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Scuderia έστειλε στο Σακίρ τα κρίσιμα νέα εξαρτήματα της SF-25, με τα οποία ελπίζει να λύσει τα προβλήματα που αντιμετώπισε στα πρώτα τρία GP της φετινής σεζόν – και θα αντλήσει τις πρώτες πληροφορίες για την απόδοσή τους με τον Λιούις Χάμιλτον στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του Σακίρ (11/4, 14:30).

Αμέσως μετά το GP της Μελβούρνης πριν από έναν μήνα, και την απογοητευτική εμφάνιση της Ferrari εκεί, ο τεχνικός διευθυντής της Scuderia Λοΐκ Σερά γύρισε άμεσα πίσω στο εργοστάσιο του Μαρανέλο για να επισπεύσει το σχεδιασμό της αναβάθμισης της SF-25 με σκοπό να λύσει ορισμένα από τα αρχικά προβλήματα του μονοθεσίου.

Η αναβάθμιση αυτή -που αποτελείται κατά κύριο λόγο από το νέο δάπεδο- θα τοποθετηθεί στο ιταλικό μονοθέσιο αυτό το τριήμερο στο GP του Μπαχρέιν, και θα ακολουθήσει μια ακόμα μεγαλύτερη στο GP του Μαϊάμι, στις αρχές Μαΐου – η οποία εν πολλοίς θα επηρεαστεί από τα δεδομένα που θα προκύψουν από την αναβάθμιση του Μπαχρέιν.

Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera, η Ferrari θα κάνει απευθείας αντιπαραβολή του πακέτου αναβάθμισης στις πρώτες δοκιμές του Μπαχρέιν με την SF-25 όπως ήταν μέχρι τον αγώνα της Ιαπωνίας.

Την αναβαθμισμένη SF-25 -που έχει ορατές και μεγάλες αλλαγές στο δάπεδο, σε όλα τα κανάλια Venturi από το ρύγχος μέχρι το διαχύτη- θα οδηγεί ο Λιούις Χάμιλτον, και την έτερη ο δοκιμαστής της Scuderia, Ντίνο Μπεγκάνοβιτς, που θα πάρει τη θέση του Σαρλ Λεκλέρ στο FP1 του Σακίρ (που ξεκινά σήμερα 11/4 στις 14:30 ώρα Ελλάδας).

Η Ferrari συνηθίζει να κάνει τέτοιου είδους συγκριτικές δοκιμές, προκειμένου να διαπιστώσει την απόδοση των νέων της εξαρτημάτων στις ακριβώς ίδιες συνθήκες με το προηγούμενό της μονοθέσιο – και, επίσης, πώς αυτά αποδίδουν στην πίστα σε σύγκριση με τα δεδομένα από την αεροσήραγγα και το CFD..

Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα, το ανασχεδιασμένο δάπεδο δεν είναι η μοναδική αλλαγή της SF-25 αυτό το τριήμερο. Άλλες σημαντικές αναβαθμίσεις είναι στη γεωμετρία του διαχύτη, στον πυλώνα της πίσω πτέρυγας, στους ανασχεδιασμένους αεραγωγούς των πίσω φρένων, καθώς και σε ορισμένα εξαρτήματα του συστήματος ψύξης – τα οποία επέτρεψαν και τροποποιήσεις στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Επιπλέον, για αυτό τον αγώνα η Scuderia έχει φέρει δύο διαφορετικών προδιαγραφών πίσω πτέρυγες, προκειμένου να αξιολογήσει στις ελεύθερες δοκιμές ποια θα είναι αποδοτικότερη για τη συνέχεια του τριημέρου.

Επιγραμματικά, με τις αναβαθμίσεις αυτές η ιταλική ομάδα θέλει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα φθοράς του δαπέδου (που επισείει ποινή σαν αυτή που έφερε τον αποκλεισμό του Χάμιλτον στην Κίνα), που δεν της επιτρέπει να ρυθμίσει -με το βαρύ φορτίο 110 κιλών καυσίμου στον αγώνα- το μονοθέσιο όσο χαμηλά στο έδαφος χρειάζεται για τη βέλτιστη αεροδυναμική του απόδοση.

Ο Λιούις Χάμιλτον στο Μπαχρέιν ενόψει του 4ου φετινού αγώνα της F1 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Ferrari αναγκάστηκε να ανυψώσει το δάπεδο από το έδαφος διαπιστώνοντας το πρόβλημα στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, αλλά και έπειτα για το τριήμερο του GP Ιαπωνίας – έπειτα από τον αποκλεισμό της Σαγκάης. Όμως, με ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου στο Sprint της Κίνας, ο Χάμιλτον κέρδισε, αποδεικνύοντας ότι η SF-25 δεν υστερεί σε ταχύτητα.

Η Ferrari ήταν διχασμένη σχετικά με το αν θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει τις αναβαθμίσεις στο Μπαχρέιν. “Θα φέρουμε νέα εξαρτήματα σύντομα, αλλά πρέπει πρώτα να επιλύσουμε το θέμα της ισορροπίας [του αυτοκινήτου]” είπε μετά τον αγώνα της Σουζούκα ο διευθυντής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ. Ο Σερά φέρεται να συμφωνεί με τον Γάλλο, όμως πολλοί μηχανικοί πίεζαν για τη χρήση των νέων εξαρτημάτων στο Σακίρ βάσει των αποτελεσμάτων που αυτά έδειξαν στην αεροσήραγγα.

Εντέλει επικράτησε η δεύτερη άποψη, όπως επιβεβαίωσε ο Λιούις Χάμιλτον στις εναρκτήριες συνεντεύξεις στο Μπαχρέιν – λέγοντας επιγραμματικά ότι οι αλλαγές της SF-25 λογικά θα προσφέρουν λίγη περισσότερη άντωση, αλλά και ότι το ιταλικό μονοθέσιο υστερεί στην απόδοσή του σε ρυθμό αγώνα.

Οι πρώτες δοκιμές του Σακίρ θα δείξουν στη Scuderia ποια από τις δύο πλευρές του Μαρανέλο είχε δίκιο, και πώς θα συνεχιστεί η εξέλιξη της SF-25. Όμως, εδώ προκύπτει ένα πρόβλημα: οι Λεκλέρ και Χάμιλτον, σύμφωνα με τις πηγές του ιταλικού Τύπου, δεν συμπίπτουν στις επιθυμίες τους σχετικά με την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει η ομάδα για την εξέλιξη του αυτοκινήτου.

Αυτό είναι κάτι που φάνηκε και στην Ιαπωνία: ότι ο Λεκλέρ αρχίζει πλέον να ακολουθεί το δικό του δρόμο με τη ρύθμιση της SF-25, σε σχέση με τις επιλογές που κάνει ο Χάμιλτον. Κι αυτή η σύγκρουση ίσως περιπλέξει ακόμη περισσότερο τα πράγματα στις επιλογές για την εξέλιξη του cavallino.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ