MOTOGP

Οι 17 αναβάτες του Παγκοσμίου

Οι 17 αναβάτες του Παγκοσμίου
Τάξη 2010

Το Sport24.gr παρουσιάζει τους 17 αναβάτες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος

Fiat Yamaha (η περσινή πρωταθλήτρια)

No46 Bαλεντίνο Ρόσι (Ιταλία)
Ημερομηνία γέννησης: 16/2/1979
Tόπος γέννησης: Ουρμπίνο
Ύψος: 1.82μ.
1ο GP: Σαμ Αλάμ (Μαλαισία) 1996, 125cc
Συμμετοχές:227 (167 MotoGP)
Συμμετοχές: 227 (167 στο MotoGP)
Νίκες: 103 (77 ΜotoGP, 14 250cc, 12 125cc)
Τίτλοι: 9 (7 500cc/MotoGP, 1 250cc, 1 125cc)
2009: Παγκόσμιος πρωταθλητής με 6 νίκες.
Φυσικά και είναι το φαβορί! Φυσικά και θα διεκδικήσει τον τίτλο και πιθανότατα να κατακτήσει εύκολα ή δύσκολα. Το ερχόμενο καλοκαίρι θα μας ανακοινώσει ότι θα μείνει στη Yamaha, εκτός κι αν καταφέρει να βρει δουλειά για όλους τους συνεργάτες του στη Ducati. Γιατί δεν πηγαίνει πουθενά χωρίς τους δικούς του. Στα 31 χρόνια του, "χορτασμένος" από νίκες και λατρεία, παραμένει ο καλύτερος. Ίσως γιατί απολαμβάνει να τον λατρεύει το πολυάριθμο και στην Ελλάδα, κοινό του.

Νο99 Χόρχε Λορένθο (Ισπανία)
Ημερομηνία γέννησης: 4/5/1987
Τόπος γέννησης: Μαγιόρκα
Ύψος: 1.70μ.
1ο GP: Xερέθ (Ισπανία) 2002, 125cc
Συμμετοχές: 126 (34 MotoGP)
Νίκες: 26 (5 MotoGP, 17 250cc, 4 125cc)
Τίτλοι: 2 (στα 250cc)
2009:2ος με 4 νίκες
Μετά την 3η θέση το 2008 και την 2η το 2008 ο Ισπανός θέλει τον τίτλο. Ο τραυματισμός του όμως και το γεγονός ότι έχασε το δεύτερο σετ δοκιμών στη Σεπάνγκ τον φέρνουν ένα βήμα... πιο πίσω από Ρόσι και Κέισι Στόνερ. Αυτό μπορεί να μην έχει σημασία όταν σβήσουν τα φώτα, καθώς ο ίδιος αναβάτης έχει ανέβει στο βάθρο με "σπασμένους" αστραγάλους.

Repsol Honda

No26 Nτάνι Πεδρόσα (Ισπανία)
Ημερομηνία γέννησης:29/9/1985
Tόπος γέννησης: Σαμπαντέλ
Ύψος:1.58μ.
1ο GP: Σουζούκα (Ιαπωνία) 2001, 125cc
Συμμετοχές: 144 (104 MotoGP)
Νίκες: 31 (8 ΜotoGP, 15 250cc, 7 125cc)
Τίτλοι: 3 (2 250cc, 1 125cc)
2009: 3ος με 2 νίκες
Ο μικρόσωμος Ισπανός που θα έχει τιμ μάνατζερ το 2010 τον δικό του μάνατζερ, Αλμπέρτο Πουτς ίσως έκανε κακή εκτίμηση όταν επέλεξε να τελειώσει το περσινό πρωτάθλημα με τη Showa, παρά να περάσει στην Ohlins, τη νέα εταιρεία που συνεργάζεται η Honda. Δεν ήταν γρήγορος στις δοκιμές, αλλά δουλεύει πολύ και θα βρει την άκρη. Το θετικό για αυτόν είναι ότι ξεκινάει τη σεζόν χωρίς να είναι τραυματίας σαν τις προηγούμενες χρονιές.

Νο4 Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Ιταλία)
Ημερομηνία γέννησης: 23/3/1986
Tόπος γέννησης: Φορλί
Ύψος: 1.68μ.
1ο GP: Μουτζέλο (Ιταλία) 2001, 125cc
Συμμετοχές: 129 (31 στο MotoGP)
Νίκες: 10 (1 ΜotoGP, 4 250cc, 5 125cc)
Τίτλοι:1 (125cc)
2009:6ος με μία νίκη
O Iταλός ήταν γρήγορος (3ος) στις δοκιμές, αλλά όσοι παρακολούθησαν από κοντά την προετοιμασία των ομάδων, θεωρούν πλασματική τη θέση. Ο "Ντόβι" βρέθηκε στην εργοστασιακή ομάδα το 2010 και δεν ξεσήκωσε κανέναν με τις εμφανίσεις του. Παρά τη νίκη στο Ντόνινγκτον Παρκ ο αναβάτης από το Φορλί πρέπει να κάνει πολλά περισσότερα για να διατηρήσει τη θέση του το 2011. Ξεκινώντας από το να νικήσει τον "ευάλωτο" τιμέιτ του.

Ducati Marlboro

No27 Κέισι Στόνερ (Αυστραλία)
Ημερομηνία γέννησης: 16/10/1985
Tόπος γέννησης: Σάουθπορτ
Ύψος:1.71μ.
1ο GP: Ντόνινγκτον Παρκ (Μ.Βρετανία) 2001, 125cc
Συμμετοχές:129 (68 στο MotoGP)
Νίκες:27 (20 ΜotoGP, 5 250cc, 2 125cc)
Τίτλοι: 1 (MotoGP)
2009: 4oς με 4 νίκες
Tα προβλήματα υγείας που τον ταλαιπώρησαν το 2009 ανήκουν στο παρελθόν. Αυτή είναι η μεγάλη ευκαιρία του να κατακτήσει έναν 2ο παγκόσμιο τίτλο μετά το 2007 και δεν θα βρείτε πολλούς να στοιχηματίζουν εναντίον του, τουλάχιστον στο ξεκίνημα της σεζόν. Ας μη ξεχνάμε ότι φέτος λήγει και το συμβόλαιο του. Δεν είναι απαραίτητο ότι θα φύγει από τη Ducati, αλλά με έναν τίτλο θα μπορέσει να απαιτήσει πραγματικό συμβόλαιο παγκόσμιου πρωταθλητή με μεγάλες αποδοχές.

No69 Νίκι Χέιντεν (ΗΠΑ)
Ημερομηνία γέννησης: 30/7/1981
Tόπος γέννησης: Όουνσμπορο
Ύψος: 1.73μ.
1ο GP: Σουζούκα (Ιαπωνία) 2003, MotoGP
Συμμετοχές: 116 (MotoGP)
Νίκες: 3 (MotoGP)
Τίτλοι: 1 (MotoGP)
2009: 13ος
Παραμένει ο συμπαθέστερος παγκόσμιος πρωταθλητής, όμως παραμένει και χωρίς νίκη από το 2006! Αρκετός καιρός για να εξακολουθεί να απαιτεί "εργοστασιακή" μοτοσικλέτα. Ίσως η πολυπόθητη νίκη να έρθει σε έναν από τους δύο αμερικάνικους αγώνες. Φαίνεται όμως ότι η νέα GP10 είναι αρκετά φιλική, ο "Kentucky Kid" εντυπωσίασε στις δοκιμές και ο αρχιμηχανικός του (Χουάν Μαρτίνεθ) μιλάει καλά αγγλικά. Όλα τα συστατικά είναι σωστά, μένει να δέσει και η σάλτσα.

Monster Tech 3 Yamaha

No3 Κόλιν Έντουαρντς (ΗΠΑ)
Ημερομηνία γέννησης:27/2/1974
Tόπος γέννησης: Χιούστον
Ύψος:1.79μ.
1ο GP: Σουζούκα (Ιαπωνία) 2003, MotoGP
Συμμετοχές: 119 (MotoGP)
Νίκες: 0
Τίτλοι: 0
2009: 5ος
O "Τexas Tornado" δήλωσε ότι φέτος μπορεί η Tech 3 Yamaha να πάρει την 1η νίκη της στο MotoGP. Θα είναι η "παρθενική" νίκη του στο MotoGP; Ο 36χρονος πατέρας τριών παιδιών έφτασε κοντά στο στόχο του στη Μεγάλη Βρετανία το περασμένο καλοκαίρι. Έρχεται από μία πολύ καλή σεζόν, κρίμα που μπροστά του βρίσκονταν οι τέσσερις πρωτοκλασάτοι της κατηγορίας (Ρόσι, Λορένθο, Πεδρόσα, Στόνερ).

Νο11 Μπεν Σπις (ΗΠΑ)
Ημερομηνία γέννησης: 11/7/1984
Tόπος γέννησης: Μέμφις
Ύψος: 1.79μ.
1ο GP: Ντόνινγκτον Παρκ (Μ.Βρετανία) 2008, MotoGP
Συμμετοχές: 4 (MotoGP)
Νίκες: 0
Τίτλοι: 0
2009: 20ος
Πιθανότατα ο Μπεν Σπις να είναι ο αναβάτης που θα κατακτήσει την 1η νίκη της Tech 3 Yamaha όχι ο Έντουαρντς. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής στο WSBK έδειξε να ενοχλείται από τη σιγουριά των εκπροσώπων των ΜΜΕ ότι θα πρωταγωνιστήσει. Τέτοια φρενίτιδα ενθουσιασμού με νεοφερμένο είχε να προκληθεί από το ντεμπούτο του Λορένθο στο MotoGP το 2008. Η διαφορά είναι ότι για τον Σπις είναι τετελεσμένο, θα τα πάει καλά Μία καλή σεζόν ίσως φέρει τον Σπις στην "εργοστασιακή" ομάδα της Yamaha. Θυμίζουμε ότι υπογράψει συμβόλαιο με τη Yamaha, όχι την Tech 3 Yamaha.

Rizla Suzuki

Νο65 Λόρις Καπιρόσι (Ιταλία)
Ημερομηνία γέννησης: 4/4/1973
Tόπος γέννησης: Καστέλ Σαν Πιέτρο Τέρμε, Μπολόνια
Ύψος:1.65μ.
1ο GP: Σουζούκα (Ιαπωνία) 1990, 125cc
Συμμετοχές: 299 (188 MotoGP)
Νίκες: 29 (9 500cc/ΜotoGP, 12 250cc, 8 125cc)
Τίτλοι: 3 (1 250cc, 2 125cc)
2009: 9oς
Στο Κατάρ θα συμπληρώσει 300 συμμετοχές, ένα μοναδικό ρεκόρ για έναν μοναδικό αναβάτη που διακρίνεται για την ευγένεια και το πάθος του. Κρίμα, που η Suzuki για μία ακόμα φορά τα έκανε μούσκεμα και κατασκεύασε ένα "προβληματικό" σασί που θα πρέπει να "γιατρευτεί" μέσα στους αγώνες. Το σίγουρο είναι σε όποια θέση κι αν βρίσκεται ο "Καπιρέξ" θα τα δίνει όλα. Για αυτό άλλωστε έχει δουλειά και θα έχει και το 2011 αν το θέλει ακόμα.

Νο19 Άλβαρο Μπαουτίστα (Ισπανία)
Ημερομηνία γέννησης:21/11/1984
Tόπος γέννησης:Ταλαβέρα ντε λα Ρέινα, Μπολόνια
Ύψος: 1.67μ.
1ο GP: Χερέθ (Ισπανία) 2002, 125cc
Συμμετοχές: 116 (49 250cc, 67 125cc)
Νίκες: 16 (8 250cc, 8 125cc)
Τίτλοι: 1 (125cc)
2009: 4ος στα 250cc
O ξανθομάλλης Ισπανός συμπληρώνει το πιο συμπαθητικό δίδυμο αναβατών στο MotoGP. Η επιλογή του όμως να διαλέξει τη μοναδική "εργοστασιακή" ομάδα που θα μπορούσε να δώσει δουλειά σε ένα ρούκι θα ήταν σωστή, αν δεν είχαμε να κάνουμε με τη Suzuki. Toυλάχιστον, υπολογίζει στα μαθήματα προσαρμογής στο MotoGP που του δίνει ο Καπιρόσι. Πάντως θα καταρρακωθεί, αν δει τον αντικαταστάτη του στην ομάδα του Ασπάρ, Έκτορ Μπαρμπέρα να τα πηγαίνει καλύτερα από τον ίδιο.

LCR Honda

No14 Ράντι ντε Πουνιέ (Γαλλία)
Ημερομηνία γέννησης: 14/2/1981
Tόπος γέννησης: Μεζόν Λαφίτ
Ύψος: 1.70μ.
1ο GP: Λε Μαν (Γαλλία) 1998, 125cc
Συμμετοχές: 176 (66 στο MotoGP, 80 στα 250cc, 33 στα 125cc)
Νίκες: 4 (250cc)
Τίτλοι: 0
2009:11oς
Toν έχουν αποκαλέσει πρωταθλητή των πτώσεων, αλλά όπως έχει πει και ο Μικ Ντούχαν, αν δεν πέσεις, δεν μαθαίνεις τα όρια σου. Ο Γάλλος έχει δέσει αρμονικά με την ομάδα του Λούτσιο Τσεκινέλο και θα προσπαθήσει να είναι ο γρηγορότερος "δορυφορικός" αναβάτης της Honda. Φέτος, δεν θα έχει τα "κουνελάκια" του Playboy να του αποσπούν την προσοχή, καθώς το ανδρικό περιοδικό δεν ανανέωσε τη χορηγία στην LCR.

San Carlo Honda Gresini

No33 Μάρκο Μελάντρι (Ιταλία)
Ημερομηνία γέννησης:7/8/1982
Tόπος γέννησης:Ραβέννα
Ύψος: 1.66μ.
1ο GP: Μπρνο(Τσεχία) 1997, 125cc
Συμμετοχές: 187 (111 MotoGP, 47 250cc, 29 125cc)
Νίκες: 22 (5 ΜotoGP, 10 250cc, 7 125cc)
Τίτλοι: 1 (250cc)
2009: 10oς
Mετά το "φιάσκο" στη Ducati και τον "εφιάλτη" της Kawasaki που έγινε Hayate, o γνωστός φιλέλληνας επέστρεψε στην οικογένεια του, στην ομάδα του Φάουστο Γκρεσίνι. Θεωρείται ότι αυτή τη χρονιά θα έχει την τελευταία ευκαιρία στην καριέρα του να διεκδικήσει μία "εργοστασιακή" μοτοσικλέτα και συγκεκριμένα μια Honda. Πάντως η πρώτη εικόνα των δοκιμών δεν είναι ενθαρρυντική.

Νο58 Μάρκο Σιμοντσέλι (Ιταλία)
Ημερομηνία γέννησης: 20/1/1987
Tόπος γέννησης: Κατόλικα
Ύψος:1.83μ.
1ο GP: Μπρνο(Τσεχία) 2002, 125cc
Συμμετοχές:114 (64 250cc, 50 125cc)
Νίκες: 14 (12 250cc, 2 125cc)
Τίτλοι: 1 (250cc)
2009: 3ος στα 250cc
Mε μία "γερή" πτώση στη Μαλαισία κατά την οποία ράγισε το κράνος του, ο "Super Sic" προσαρμόστηκε ανώμαλα στον κόσμο των MotoGP. Είναι ο προστατευόμενος του Ρόσι, όμως ακόμα και ο πολυπρωταθλητής δεν καταλαβαίνει γιατί ο αναβάτης από την Κατόλικα πέφτει συνέχεια. Φυσικά και θέλει τον τίτλο του ρούκι της χρονιάς γιατί αντιπαθεί θανάσιμα τόσο τον Μπαουτίστα, όσο και τον Μπαρμπέρα (σ.σ. με τον Χιρόσι Αογιάμα δεν ασχολείται). Πρώτα από όλα πρέπει να νικήσει τον κοντύτερο και συνονόματο τιμέιτ του.

Pramac Ducati

No36 Mίκα Κάλιο (Φινλανδία)
Ημερομηνία γέννησης: 8/11/1982
Tόπος γέννησης:Βαλκεακόσκι
Ύψος: 1.65μ.
1ο GP: Σάχσενρινγκ (Γερμανία) 2001, 125cc
Συμμετοχές:131 (16 MotoGP)
Νίκες:12 (7 250cc, 5 125cc)
Τίτλοι: 0
2009: 15oς
Ο Φινλανδός αναβάτης θα βρίσκει πάντα δουλεια, ακόμα κι αν η καταγωγή του δεν τον βοηθάει εν συγκρίσει με τους Ισπανούς ή τους Ιταλούς αναβάτες. Ο Κάλιο είναι ιδιαίτερα αξιόπιστος και τερματίζει σχεδόν πάντα στους αγώνες του, χωρίς να ρισκάρει για κάτι καλύτερο στις περισσότερες περιπτώσεις. Οι βαθμοί μεταφράζονται σε χρήματα, τόσο απαραίτητα στην εποχή που ζούμε ακόμα και για "αφεντικά" ομάδων. Ακόμα και με τη μοτοσικλέτα του Στόνερ που αγωνίστηκε πέρυσι για κάποιο διάστημα, οι επιδόσεις του δεν είχαν διαφορά από εκείνες με τη "δορυφορική" GP9.

No41 Aλεΐς Εσπαργαρό(Ισπανία)
Ημερομηνία γέννησης: 30/7/1989
Tόπος γέννησης: Γκρανόγιερς
Ύψος: 1.72μ.
1ο GP: Ρικάρντο Τόρμο(Βαλένθια) 2004, 125cc
Συμμετοχές: 71(4 MotoGP)
Νίκες: 0
Τίτλοι: 0
2009: 18oς
Ο λιγότερο έμπειρος αναβάτης του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος εντυπωσίασε με μία 9η θέση στο ντεμπούτο του το 2009 στην Ιντιανάπολις. Αν ο Κάλιο είναι σταθερός μέχρι βαρεμάρας, ο Ισπανός είναι το εντελώς αντίθετο: Του πάνω και του κάτω μέχρι να βρει την ισορροπία που χρειάζεται. Η απειρία του τον κάνει τολμηρό (όχι επικίνδυνο) και γνωρίζει ότι αυτό είναι το μοναδικό όπλο του, προκειμένου να μη βρεθεί στη Moto2 το 2011.

Ιnterwetten Honda

No4 Xιρόσι Αογιάμα (Ιαπωνία)
Ημερομηνία γέννησης: 25/10/1981
Tόπος γέννησης: Ιτσιχάρα
Ύψος:1.65μ.
1ο GP: Σουζούκα (Ιαπωνία) 2000, 250cc
Συμμετοχές: 104 (104 250cc, )
Νίκες: 9 (250cc)
Τίτλοι: 1 (250cc)
2009: 1oς στα 250cc
Κατέκτησε τον τελευταίο παγκόσμιο τίτλο στα 250cc πάνω σε μία παλιά Honda. Είναι ο τελευταίος μίας σειράς Ιαπώνων αναβατών που ρίχνει στη φωτιά η Honda και μάλλον ο καλύτερος συγκριτικά με τον ανεκδιήγητο Γιούκι Τακαχάσι. Τουλάχιστον είναι καλά προετοιμασμένος και ο μοναδικός αναβάτης σε μία καινούργια ομάδα με πολύπειρο αρχιμηχανικό που θα ζήλευαν πολλοί.

Paginas Amarillas Aspar Ducati

No40 Έκτορ Μπαρμπερά (Ισπανία)
Ημερομηνία γέννησης: 2/12/1986
Tόπος γέννησης: Ντος Άγουας
Ύψος: 1.68μ.
1ο GP: Σουζούκα (Ιαπωνία) 2002, 125cc
Συμμετοχές:122 (75 250cc, 47 125cc)
Νίκες: 10 (4 250cc, 6 125cc)
Τίτλοι: 0
2009: 2oς στα 250cc
Η άρνηση του Μπαουτίστα έδωσε στον αναβάτη από τη Βαλένθια τη μεγάλη ευκαιρία που αναζητούσε. "Σκληρός" αναβάτης έρχεται από την καλύτερη σεζόν στην καριέρα του. Είναι μέλος μίας καινούργιας ομάδας, πρωταθλήτριας στις μικρές κατηγορίες, που έχει πολλούς χορηγούς και νοικοκυρεμένα οικονομικά. Ο Μπαρμπερά είναι ο μοναδικός εκ των ρούκις που δεν θα διστάσει να τα βάλει με τον Ρόσι, τον Στόνερ ή τον πρώην τιμέιτ του, Λορένθο με τον οποίο έχουν κακές σχέσεις. Αποστολή του είναι να τερματίσει μπροστά από τις Ducati της Pramac Racing όσες περισσότερες φορές μπορεί.













































































































































































































TAGS MOTOGP
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ