X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Οι 5 οδηγοί στο ραντάρ της Mercedes F1 για τη θέση του Χάμιλτον

Ο Χάμιλτον στο γκραν πρι του Bahrain το 2023 MERCEDES-AMG F1 MEDIA

Ο Τότο Βολφ είπε ότι θα είναι “συναρπαστική” η διαδικασία της επιλογής του οδηγού που θα πάρει τη θέση του Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes F1 το 2025, και ήδη πέντε ονόματα φαίνεται να συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες.

Μέσα σε λιγότερες από 24 ώρες, την Πέμπτη (1/02) ξεδιπλώθηκε η σχεδόν αδιανόητη μέχρι προχθές ιστορία της απόφασης του Λιούις Χάμιλτον να μεταβεί στη Ferrari το 2025, ιστορία που έληξε το βράδυ της ίδιας μέρας με τις επίσημες ανακοινώσεις πρώτα της Mercedes και έπειτα της Scuderia.

Ο Χάμιλτον θα πάρει του χρόνου τη θέση του Κάρλος Σάινθ στην ιταλική ομάδα, και ήδη ο Ισπανός είναι ένας από τους πέντε που ακούγονται για το Μπράκλεϊ το 2025. Χωρίς ακόμη να γνωρίζουμε τι είδους οδηγό θέλει ο Τότο Βολφ και η διοίκηση της Mercedes -αν θέλουν να είναι νέος ή έμπειρος και κυρίως πώς θέλουν να ταιριάξει με τον Τζορτζ Ράσελ- ας δούμε καθέναν ξεχωριστά:

Φερνάντο Αλόνσο
Η Ferrari το 2025 θα έχει δύο πρώτου επιπέδου οδηγούς, και η McLaren το ίδιο, και για τη Red Bull δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ακόμα. Συνεπώς, ίσως ο Τότο Βολφ να κρίνει ότι η Mercedes δεν έχει την πολυτέλεια να μην πάρει έναν κορυφαίο οδηγό της F1, και ο μόνος διαθέσιμος κορυφαίος οδηγός της F1 είναι ο Φερνάντο Αλόνσο. Που είναι στα 42 του όσο ακριβώς γρήγορος και ανταγωνιστικός ήταν όταν έγινε δις πρωταθλητής (2005-’06), με μπόνους την έξτρα εμπειρία του.

Ο Φερνάντο Αλόνσο στο GP Αυστρίας 2023 ASTON MARTIN F1 MEDIA


Το συμβόλαιο του Ισπανού με την Aston Martin F1 λήγει στο τέλος του 2024 και -πιστεύεται ότι- δεν υπάρχει οψιόν από την πλευρά της ομάδας. Αν ισχύει αυτό, τότε θα πρέπει και ο ίδιος ο Αλόνσο να ρίξει άλλη μια ζαριά στην καριέρα του, πάνω που όλοι νομίζαμε ότι κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο. Παρότι όμως απολαμβάνει τη ζωή στην Aston, το δέλεαρ της Mercedes F1 θα φαντάζει μεγάλο για τον οδηγό που κάποτε είχε προσφέρει τις υπηρεσίες του δωρεάν στον Τότο Βολφ για το κόκπιτ ενός εκ των δύο ασημένιων βελών, την προηγούμενη δεκαετία που αυτά ήταν ανίκητα.

Ο δις πρωταθλητής της F1 φαντάζει για τη Mercedes ως ο μοναδικός οδηγός που μπορεί απευθείας να γίνει διεκδικητής του τίτλου, αν υποθέσουμε ότι το Μπράκλεϊ θα κατασκευάσει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο φέτος, και κατά συνέπεια το 2025. Από την άλλη, λόγω της ηλικίας του (42,5 ετών σήμερα) είναι μια επιλογή περιορισμένου χρονικού ορίζοντα. Ίσως, όμως, αυτό να μην είναι κακό για τη Mercedes, καθώς θα της επιτρέψει να περιμένει την αγωνιστική ωρίμανση του Τζορτζ Ράσελ σε επίπεδο πρωταθλητισμού και τη διαθεσιμότητα άλλων κορυφαίων οδηγών μακροπρόθεσμα - όπως του Όσκαρ Πιάστρι το 2027 και του Σαρλ Λεκλέρ το 2028.

Κάρλος Σάινθ
Είναι αναμφίβολο ότι ο Κάρλος Σάινθ ήταν πολύ καλός για να χάσει τη θέση του στη Ferrari, και μάλιστα καθ’ αυτό τον τρόπο. Συνεπώς, στα 30 του χρόνια το 2025, ο Μαδριλένος φαντάζει ως μια πολύ καλή και αξιόπιστη λύση για τη Mercedes, με μεγαλύτερη προοπτική σε σχέση με τον Αλόνσο λόγω ηλικίας. Είναι πλέον αρκετά έμπειρος, είναι ταχύς, έχει κερδίσει αγώνες με τη Ferrari, εργάζεται πολύ σκληρή και είναι ιδιαίτερα ευφυής στη στρατηγική εκτέλεση του αγώνα.

Κάρλος Σάινθ SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Ο Σάινθ φέρεται να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον και της Aston Martin, και της Audi, καθώς και των Alpine, Williams - που όμως δεν μοιάζουν τόσο ελκυστικές, λόγω της έλλειψης ανταγωνιστικότητάς τους. Οι δεσμοί του με την Audi είναι αρκετά στενοί, κυρίως λόγω του πατέρα του, Κάρλος Σάινθ του πρεσβύτερου, που κέρδισε το φετινό Ράλι Ντακάρ με το Audi RS Q e-tron. Όμως η Mercedes ίσως να μοιάζει με επιλογή χαμηλότερου ρίσκου.

Άλεξ Άλμπον
Ο 28χρονος Αγγλο-Ταϊλανδός αναζωπύρωσε την καριέρα του έπειτα από το καταστροφικό του πέρασμα από τη Red Bull του Φερστάπεν, και με τις εντυπωσιακές του υπερβάσεις τα δύο τελευταία χρόνια με τη μη ανταγωνιστική Williams είναι ένα από τα κεντρικότερα πρόσωπα στο μεταγραφικό παζάρι του 2025.

Αλεξάντερ Άλμπον, Williams AP PHOTO/VINCENT THIAN


Ο Άλμπον δείχνει να αξίζει άλλη μία ευκαιρία σε μια εργοστασιακή, κορυφαία ομάδα του σπορ. Διατηρώντας την ίδια του εντυπωσιακή ταχύτητα, έχει πλέον αποκτήσει αρκετή εμπειρία και αγωνιστική ωριμότητα και έχει τη φήμη ενός έξυπνου οδηγού στη διαχείριση του αγώνα, αλάνθαστου, καθώς και πολύ σκληρά εργαζόμενου και φιλικού στη συνεργασία.

Στις πιο πρόσφατες δηλώσεις του για το μέλλον του στη F1, ο Άλμπον δεν θέλησε να εκφράσει καμία δέσμευση στη Williams, καθώς γνωρίζει ότι ηλικιακά και αγωνιστικά τώρα είναι ο καιρός να κυνηγήσει το καλύτερο και μεγαλύτερο συμβόλαιο της καριέρας του, με την πιο ανταγωνιστική ομάδα που μπορεί να βρει. Συνεπώς, αν η Mercedes του χτυπήσει την πόρτα, θα είναι μια μεγάλη δεύτερη ευκαιρία.

Εστεμπάν Οκόν
Ο Γάλλος, που μάλιστα έχει κερδίσει και ένα GP (στην Ουγγαρία πρόπερσι), υπήρξε στη ‘δεξαμενή’ των νέων οδηγών της Mercedes, και παραμένει σε αυτή παρότι φέτος μπαίνει στην τρίτη του σεζόν με τη γαλλική Alpine. Αν ο Βολφ αποφασίσει να δώσει τα κλειδιά της ομάδας στον Ράσελ, να μετατρέψει τον Βρετανό σε ηγέτη της Mercedes F1 για τη διεκδίκηση του τίτλου, ο Οκόν θα μπορούσε να είναι ένας ανταγωνιστικός team-mate στο β’ μονοθέσιο.

Εστεμπάν Οκόν ALPINE MEDIA


Έχει την ταχύτητα για αυτό, ο Γάλλος, όμως παράλληλα έχει και τη φήμη -όχι αδικαιολόγητη- ότι προκαλεί συχνά εντάσεις στις αψιμαχίες του με τον έτερο οδηγό της ομάδας του. Συνέβη και με τον Αλόνσο, και πέρσι με τον Πιέρ Γκασλί, στην Alpine. Συνεπώς, μάλλον δεν συγκεντρώνει ιδιαίτερες πιθανότητες για τη θέση του Χάμιλτον - που έτσι κι αλλιώς είναι πιθανόν ότι ο Βολφ θα θελήσει να την καλύψει με ένα πολύ πιο ηχηρό όνομα.

Το συμβόλαιο του Οκόν με την Alpine λήγει στο τέλος του 2024, και αν κρίνουμε με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η ομάδα του Ένστοουν, μια πρόταση από τη Mercedes θα ήταν για εκείνον ό,τι καλύτερο, την πιο καλή στιγμή. Όπως και για τον Πιέρ Γκασλί.

Κίμι Αντονέλι
Ο νεαρός Ιταλός Αντρέα Κίμι Αντονέλι είναι η πιο τολμηρή από τις πέντε αυτές επιλογές που φέρεται να έχει η Mercedes. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αξιόλογο ταλέντο, που φέτος -στα 17 χρόνια του- θα κάνει το μεγάλο βήμα στη Formula 2 -με την υποστήριξη της Mercedes- μετά τις περσινές του επιτυχίες στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula Regional.

Αντρέα Κίμι Αντονέλι MERCEDES-BENZ AG


Αν η Mercedes F1 κρίνει ότι μπορεί να βασιστεί στον Ράσελ, και ο Αντονέλι κάνει εντυπωσιακές εμφανίσεις στη φετινή F2, δεν αποκλείεται να κάνει την έκπληξη με τον Ιταλό της Ακαδημίας της, φέρνοντάς τον στη F1 εξ απαλών ονύχων - όπως, άλλωστε, έφερε η McLaren τον Χάμιλτον το 2007 και η Red Bull τον Φερστάπεν το 2015. Προς το παρόν, πάντως, αυτό είναι το πιο μακρινό από όλα τα σενάρια.

Τα σενάρια άλλων επιλογών
Πέραν των πέντε παραπάνω οδηγών, για τη θέση του Χάμιλτον το 2025 ακούγονται και άλλοι - που όμως δεν συγκεντρώνουν ιδιαίτερες πιθανότητες. Συγκεκριμένα, ακούγονται τα ονόματα των Σεμπάστιαν Φέτελ, Μικ Σουμάχερ, Ντάνιελ Ρικιάρντο, Βάλτερι Μπότας και Νίκο Χούλκενμπεργκ.

Σεμπάστιαν Φέτελ ASTON MARTIN F1 MEDIA


Σχετικά με τον Φέτελ, ο Γερμανός τετράκις πρωταθλητής ακούγεται πως θα εξέταζε σοβαρά την επιστροφή του στη F1 μετά την αποχώρησή του, στο τέλος του 2022. Για τη Mercedes F1 θα ήταν ένας οδηγός πρώτου επιπέδου, αλλά δικαίως υπάρχουν αμφιβολίες αν έχει ακόμη κίνητρο αντίστοιχο του Φερνάντο Αλόνσο.


Ο Μικ Σουμάχερ, από την άλλη, είναι ο εφεδρικός οδηγός της ομάδας του Μπράκλεϊ -παρότι θα αγωνίζεται παράλληλα με την Alpine στο WEC-, αλλά στη Haas δεν εμφάνισε δείγματα μεγάλου ταλέντου, και μέχρι το 2025 θα έχει μείνει ήδη δύο χρόνια μακριά από το κόκπιτ της F1. Η περίπτωση του Ρικιάρντο επίσης μοιάζει μακρινή, παρότι κάτι τέτοιο ενδεχομένως να ενδιέφερε τον Αυστραλό ως εναλλακτική στη μη προώθησή του στη Red Bull Racing το 2025.

Ο Βάλτερι Μπότας, παράλληλα, θα μπορούσε να είναι μια πιο ρεαλιστική πρόταση σε περίπτωση που η Mercedes F1 θα θελήσει να περιμένει την απελευθέρωση του Λεκλέρ ή του Νόρις από τα νέα τους συμβόλαια με τις Ferrari και McLaren, μετά το 2027. Βεβαίως, οι Μπότας και Ράσελ δεν διατηρούν και ιδιαίτερα θερμές σχέσεις.

Τέλος, η περίπτωση του 36χρονου Νίκο Χούλκενμπεργκ θα είναι μια ασφαλής αλλά διόλου εμπνευσμένη επιλογή, παρότι ο Γερμανός ήταν εντυπωσιακός με τη Haas το 2023.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2025 ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΑΛΕΞ ΑΛΜΠΟΝ ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΦΕΤΕΛ ΜΙΚ ΣΟΥΜΑΧΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ