FORMULA 1

Οι 6 αναβαθμίσεις της McLaren MCL38 στο Ζάντβορτ που μπορούν να την κάνουν πανίσχυρη

AP Photo/Patrick Post
McLaren driver Lando Norris of Britain steers his car during the first practice session ahead of the Formula One Dutch Grand Prix auto race, at the Zandvoort racetrack, Netherlands, Friday, Aug. 23, 2024. AP PHOTO/PATRICK POST

Η McLaren παρουσίασε στις ελεύθερες δοκιμές του GP Ολλανδίας το πρώτο της μεγάλο πακέτο εξέλιξης του φετινού της μονοθεσίου MCL38. Δείτε ποιες είναι οι βελτιώσεις αυτές, και πώς μπορούν να κάνουν την αγγλική ομάδα ακόμα ταχύτερη στην κορυφή της Formula 1.

Από το Μάιο και μετά η McLaren κατάφερε σταδιακά να πάρει τα σκήπτρα της F1 από τη Red Bull Racing με τη μεγάλη αναβάθμιση της MCL38 στο Μαϊάμι - με την οποία ο Λάντο Νόρις πέτυχε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1.

Πολύ σύντομα, η MCL38 έφτασε να θεωρείται το σταθερά κορυφαίο μονοθέσιο του σπορ σε όλες τις συνθήκες: σε κάθε πίστα, και με κάθε είδους θερμοκρασίες.

Τώρα, στο GP Ολλανδίας αυτού του τριημέρου (23-25/8) έφτασε η ώρα για τη δεύτερη μεγάλη φετινή εξέλιξη της McLaren MCL38, με 6 σημαντικές αναβαθμίσεις. Ας δούμε ποιες είναι αυτές:

  • Τροποποιήσεις στις άκρες του δαπέδου για τη βελτίωση της ροής του αέρα κάτω από το μονοθέσιο και την παραγωγή περισσότερης άντωσης.
  • Νέα πίσω πτέρυγα, σχεδιασμένη ειδικά για τις αεροδυναμικές προδιαγραφές της πίστας του Ζάντβορτ.
  • Ανασχεδιασμένοι αεραγωγοί των εμπρός φρένων, για τη βελτίωση της ροής του αέρα προς το υπόλοιπο αμάξωμα με στόχο την αύξηση της αεροδυναμικής φόρτισης.
  • Τροποποιημένη εμπρός ανάρτηση, για τη βελτιστοποίηση της νέας ροής του αέρα που προκύπτει από τις αλλαγές στο σχεδιασμό των εμπρός φρένων.
  • Νέα πίσω ανάρτηση για καλύτερο έλεγχο του αέρα εσωτερικά των πίσω τροχών, που διοχετεύεται στο διαχύτη και στο μικρό κεντρικό πίσω πτερύγιο (beam wing).
  • Ανασχεδιασμένο κεντρικό πίσω πτερύγιο (beam wing), για καλύτερη συνεργασία με την νέα πίσω πτέρυγα.

Στις σημερινές (23/8) ελεύθερες δοκιμές του Ζάντβορτ η McLaren αποσκοπεί να διαπιστώσει την αποδοτικότητα των αλλαγών της στην MCL38 - και ο Λάντο Νόρις σε ερώτηση για τους στόχος των αναβαθμίσεων αυτών, είπε: “...να μας κάνουν ταχύτερους και να παρέχουν περισσότερη πρόσφυση. Δεν είχαμε κάποια ουσιώδη αναβάθμιση μετά το Μαϊάμι. Βάζαμε μικρά νέα πράγματα στο αυτοκίνητο, αλλά τίποτα που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αναβάθμιση.

Ήταν απλώς μικρά ενδιάμεσα βήματα, και όχι ένα σαφές και καθαρό βήμα βελτίωσης της απόδοσης, όπως έκαναν πολλές άλλες ομάδες στους τελευταίους αγώνες. Με την καλή έννοια, πήραμε το χρόνο μας για να κατανοήσουμε τα πράγματα καλά, ενώ είδαμε άλλες ομάδες να βάζουν νέα εξαρτήματα στα αυτοκίνητά τους που δεν δούλεψαν.

Θέλαμε να διασφαλίσουμε ότι εμείς θα το αποφεύγαμε αυτό. Έτσι, ήμασταν υπομονετικοί. Νομίζω ότι το πληρώσαμε στα τελευταία τέσσερα GP, όμως είχαμε και ορισμένους σπουδαίους αγώνες σε σχέση με άλλες ομάδες που είχαν αναβαθμίσεις”, κατέληξε ο 25χρονος.

Πέραν της McLaren, στο Ζάντβορτ και η Williams εισήγαγε ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων στην FW46, με κύριο στόχο τη μείωση του βάρους του μονοθεσίου. Οι τροποποιήσεις εντοπίζονται στην πλήρως αναθεωρημένη γεωμετρία του δαπέδου, στον ανασχεδιασμένο διαχύτη και στο κάλυμμα του κινητήρα, και σε αλλαγές στους πλευρικούς αεραγωγούς καθώς και σε εκείνον πάνω από το κράνος του οδηγού.

Είναι η πρώτη φετινή ουσιώδης -και ιδιαίτερα εκτεταμένη- αναβάθμιση του αυτοκινήτου της Williams, συνεπώς απομένει να φανεί αν οι βελτιώσεις αυτές θα αποδώσουν στα μονοθέσια των δύο ιστορικών αγγλικών ομάδων της F1 αυτό το τριήμερο.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 MCLAREN MCLAREN MCL38
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ