Οι 8 αριθμοί της F1 2024: Επτά νικητές, τέσσερις ομάδες και διαφορές χιλιοστών
Μπορεί το προβάδισμα των 78 βαθμών του Μαξ Φερστάπεν στην κορυφή της βαθμολογίας της Formula 1 από τον Λάντο Νόρις να μην το δείχνει, όμως τα GP της φετινής σεζόν είναι από τα πλέον απρόβλεπτα των τελευταίων δεκαετιών - χάρη στην άνοδο της McLaren, της Ferrari και της Mercedes από το Μάιο και μετά.
Το προβάδισμα του Φερστάπεν προκύπτει χάρη στις τέσσερις νίκες που πέτυχε διά περιπάτου ο Ολλανδός στα 5 πρώτα GP του 2024, όταν η Red Bull RB20 συνέχισε την απόδοση της κυρίαρχης περσινής RB19 χωρίς καμία ομάδα να την απειλεί με αξιώσεις (με εξαίρεση τη Ferrari στο GP Αυστραλίας).
Όμως, ο εκτενής ανασχεδιασμός της McLaren MCL38 το Μάιο (από το GP του Μαϊάμι), της Ferrari SF-24 (στην Ίμολα) και έπειτα της Mercedes W15 (από τον Καναδά και μετά) έκλεισαν ραγδαία και άμεσα την “ψαλίδα” της απόδοσης από την RB20.
Έτσι, από το Μάιο και μετά κάθε GP είναι πια εντελώς απρόβλεπτο, και σε πολύ μεγάλο βαθμό πλέον η νίκη εξαρτάται από το πόσο ταιριάζουν οι συνθήκες και η χάραξη κάθε πίστας στα χαρακτηριστικά κάθε διαφορετικού μονοθεσίου. Ως αποτέλεσμα, έχουν υπάρξει φέτος τα εξής εντυπωσιακά στατιστικά:
- 7 νικητές: Όσο κι αν στις αρχές της σεζόν αυτό θα ακουγόταν απίστευτο, τους 14 φετινούς αγώνες μέχρι στιγμής έχουν κερδίσει 7 διαφορετικοί οδηγοί - και σε αυτούς δεν ανήκει ο Σέρτζιο Πέρεζ της Red Bull. Ο Φερστάπεν έχει 7 νίκες φέτος, ο Χάμιλτον 2, και από 1 νίκη οι Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ της Ferrari, καθώς και ο Ράσελ της Mercedes.
- 0,000 δευτερόλεπτα: Η διαφορά των Τζορτζ Ράσελ και Μαξ Φερστάπεν στις δοκιμές κατάταξης του GP Καναδά. Στον τελευταίο τους γύρο στο Q3 σημείωσαν και οι δύο τον ίδιο ακριβώς χρόνο, 1:12.000, και η πολ ποζίσιον κατέληξε στον Βρετανό της Mercedes διότι σημείωσε νωρίτερα το γύρο του.
- 0,647 δευτερόλεπτα: Η διαφορά των δύο πρώτων στον τερματισμό του GP Βελγίου, Λιούις Χάμιλτον και Όσκαρ Πιάστρι. Τον αγώνα είχε κερδίσει, πριν αποκλειστεί διότι η Mercedes W15 βρέθηκε ελλιποβαρής, ο Ράσελ - αλλά και εκείνος μόλις με μισό δευτερόλεπτο από τον Χάμιλτον.
- 2,5 δευτερόλεπτα: Συνολικά 7 GP, τα μισά μέχρι στιγμής φέτος, έχουν κριθεί με διαφορά μικρότερη των 2,5 δευτερολέπτων του νικητή από τον δεύτερο.
- 10 νικητές στη 10άδα του Σπα: Μετά από επτά δεκαετίες της ιστορίας της F1, στον αγώνα του Βελγίου φέτος κάθε οδηγός που τερμάτισε στην πρώτη δεκάδα έχει κερδίσει GP στο παρελθόν: Πρόκειται για τους Χάμιλτον, Πιάστρι, Λεκλέρ, Φερστάπεν, Νόρις, Σάινθ, Πέρεζ, Αλόνσο, Οκόν, Ρικιάρντο - κι αν δεν είχε αποκλειστεί ο Ράσελ, το ρεκόρ θα ανέβαινε στους 11.
- 13 νικητές: Για πρώτη φορά μετά το 1980, στη φετινή Formula 1 υπάρχουν 13 οδηγοί που έχουν κερδίσει GP στο παρελθόν - καθώς στους 11 παραπάνω προστίθεται και ο Πιέρ Γκασλί της Alpine και ο Βάλτερι Μπότας της Sauber.
- 20 μονοθέσια στον τερματισμό: Για πρώτη φορά στην ιστορία της F1 ο πρώτος αγώνας της σεζόν (στο Μπαχρέιν, φέτος) δεν είχε εγκαταλείψεις. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έχει παγώσει” η εξέλιξη των κινητήρων, συνεπώς όλες πλέον οι μονάδες ισχύος είναι αξιόπιστες. Και η σταθερότητα των κανονισμών επιτρέπει την ταχύτερη σύγκλιση της απόδοσης των μονοθεσίων.
- 4 ομάδες: Οι τέσσερις κορυφαίες ομάδες της F1 (RBR, McLaren, Ferrari, Mercedes) έχουν κερδίσει και αγώνες και πολ ποζίσιονς στο φετινό πρωτάθλημα. Η RBR έχει 7 νίκες και 8 πολ ποζίσιονς, η McLaren και η Ferrari έχουν από δύο 2, ενώ η Mercedes 3 νίκες και 2 πολ ποζίσιονς. Στους ταχύτερους γύρους ωστόσο προστίθεται και μια πέμπτη ομάδα, η Aston Martin F1, δύο φορές (στην Κίνα και στην Αυστρία) με τον Φερνάντο Αλόνσο.