To MotoGP αλλάζει φέτος
Διαβάστε τις σημαντικότερες αλλαγές στους κανονισμούς του MotoGP ενόψει της διεξαγωγής του πρώτου αγώνα της σεζόν στο Κατάρ την Κυριακή (7/4). Δείτε την ανάλυση της πίστας.
Οι αγώνες του MotoGP έχουν μεγάλη τηλεθέαση και πιστό κοινό, ωστόσο το θέαμα είναι (δυστυχώς) ελάχιστες φορές εντυπωσιακό. Στα δάχτυλα ενός χεριού μετριούνται πλέον οι "μάχες" σώμα με σώμα για τη νίκη.
Οι οδηγοί διαμαρτύρονται, οι ομάδες δεν είναι ευχαριστημένες και έτσι η διεθνής ομοσπονδία (FIM) και η διοργανώτρια αρχή (Dorna) τα έβαλαν κάτω και προσπάθησαν να βρουν έναν τρόπο για να δώσουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Τα συμφέροντα είναι μεγάλα στον κόσμο των πρωτοτυπων και έτσι ξεκίνησαν από... χαμηλά. Από τις ελεύθερες δοκιμές, τις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ αποφάσισαν να ρίχνουν και "καμπάνες" για την επικίνδυνη οδήγηση.
Έτσι λοιπόν με την αλλαγή στον τρόπο των κατατακτήριων δοκιμών οι ελεύθερες δοκιμές, η εξέλιξη και το αποτέλεσμα των οποίων ενδιαφέρουν συνήθως μόνο τις ομάδες και τους die-hard θεατές, αποκτούν σημασία για τη συνέχεια.
Ο Μαρκ Μάρκεθ (Repsol Honda)
Οι τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών μένουν ως έχουν δηλαδή οι οδηγοί θα έχουν από 45 λεπτά στη διάθεση τους στο FP1, στο FP2 και στο FP3. Ο συμψηφισμός των τριών χρόνων του οδηγού θα καθορίζει το αν θα βρεθεί στο QP2 το απόγευμα.
Τι είναι το QP2; Εκεί συμμετέχουν οι δέκα ταχύτεροι οδηγοί και οι υπόλοιποι θα πάνε στο QP1. Και τα δύο έχουν διάρκεια 15 λεπτά το καθένα. Οι δύο ταχύτεροι του QP1 συμμετέχουν στο QP2 δηλαδή στη "μάχη" της pole position και σε εκείνη του πλασαρίσματος στην πρώτη σειρά.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως πριν ξεκινήσει το QP1 όλοι οι οδηγοί θα έχουν μια έξτρα περίοδο τριάντα λεπτών (FP4) για να κάνουν τις τελευταίες ρυθμίσεις ενόψει της "μάχης" των κατατακτήριων!
Το δίδυμο της Ducati, Νίκι Χέιντεν και Αντρέα Ντοβιτσιόζο
Κάτσε σπίτι σου στον επόμενο αγώνα
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η εφαρμογή του συστήματος ποινών (Point System). Στη Dorna δεν θέλουν δύσκολες στιγμές, ζητούν "καθαρή" οδήγηση και όποιος το παρακάνει, μπορεί να παρακολουθήσει τον επόμενο αγώνα από τα πιτ της ομάδας του.
Η διεύθυνση του αγώνα (Race Direction) μπορεί να επιβάλλει τιμωρία με επιβολή βαθμών ποινής (όπως στην ιστιοπλοΐα) ανάλογα με την παράβαση του οδηγού και σύμφωνα με την κρίση των αγωνοδικών.
Έτσι, όταν ένας αναβάτης συγκεντρώσει τέσσερις βαθμούς ποινής θα υποβιβάζεται στην τελευταία θέση. Αν συγκεντρώσει επτά βαθμούς, τότε θα πάρει εκκίνηση από το pitlane, ενώ με δέκα βαθμούς χάνει τον επόμενο αγώνα. Μετά την εκτέλεση της ποινής οι πόντοι σβήνονται και δεν μεταφέρονται στην επόμενη σεζόν.
Τέλος, οδηγός και μοτοσικλέτα δεν πρέπει να ζυγίζουν μαζί περισσότερο από 160 κιλά (από 157 που ήταν το 2012), ενώ πλέον θα υπάρχει σχετική σήμανση επάνω στη μοτοσικλέτα για τις κίτρινες σημαίες, τις ποινές διέλευσης και μαύρες σημαίες. Μένει να τα δούμε όλα στην πράξη.
Άραγε το wheelie του Αλεΐς Εσπαργαρό τιμωρείται;
Δείτε αναλυτικά όλους τις αλλαγές: