Για πρώτη φορά μετά το 2014, που τα μονοθέσια της Formula 1 έγιναν υβριδικά, οι μονάδες ισχύος θα δεχθούν ριζικές αλλαγές ενόψει της σεζόν του 2026 – ενώ παράλληλα θα αλλάξουν σημαντικά και οι τεχνικές προδιαγραφές για το σχεδιασμό και την αεροδυναμική.
Η βασική παράμετρος της αλλαγής των κινητήρων είναι η αφαίρεση του ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων, του MGU-H, που αντλεί την ενέργειά του από τη θερμότητα του Turbo.
Η εξέλιξη του MGU-H ήταν εξαιρετικά δαπανηρή, ακόμα και για τα δεδομένα της F1, ειδικά στη διάταξη της τοποθέτησής του μέσα στην περιεχόμενη γωνία του V που επινόησε για το 2014 η Mercedes HPP και κυριάρχησε την επόμενη οκταετία στο σπορ.
Έτσι, προκειμένου να προσελκύσει νέα εργοστάσια στο σπορ, ειδικά τον όμιλο Volkswagen (με την Audi) που έθεσε το σχετικό βέτο, η FIA αποφάσισε να καταργήσει τον MGU-H για το 2026. Και όντως, σύντομα την Audi ακολούθησαν και οι Ford και GM (Cadillac), η Honda ανακοίνωσε την πλήρη εργοστασιακή της συμμετοχή από το ’26, και φυσικά παρέμειναν στο σπορ οι Mercedes και Ferrari.
Η κατάργηση του MGU-H δεν σημαίνει ότι μειώνεται η έμφαση στην ηλεκτρική ισχύ του υβριδικού συστήματος. Αντίθετα, αυτή θα αυξηθεί περίπου στο 50% της συνολικής ισχύος του μονοθεσίου, χάρη στην ενίσχυση της απόδοσης του MGU-K.
Παράλληλα, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσει να είναι V6 1.6 λίτρου, αλλά από το 2026 δεν θα καίει ορυκτά αλλά 100% βιώσιμα καύσιμα. Με δεδομένα όλα αυτά, παρακάτω μπορείτε να δείτε ορισμένα από τα στοιχεία των μονάδων ισχύος του 2026:
Κινητήρας εσωτερικής καύσης
- Κύλινδροι: V6
- Χωρητικότητα: 1.600 κ.εκ.
- Turbo: 1 υπερσυμπιεστής
- Διάμετρος κυλίνδρων: 80 mm
- Σχέση συμπίεσης: 1:16
- Μέγιστη πίεση turbo: 4,8 bar
- Ισχύς: Περίπου 545 hp
- Μέγιστη ενέργεια: 3.000 Mjoule/h
- Όριο στροφών κινητήρα: 15.000 σ.α.λ.
- Όριο στροφών turbo: 150.000 σ.α.λ.
- Καύσιμο: Βιοκαύσμο Ε100
- Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 135 λίτρα
Υβριδικό σύστημα
- Ηλεκτροκινητήρας: 1 (MGU-K)
- Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: Περίπου 350 kW (475 hp)
- Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 500 Nm
- Μέγιστη ενέργεια φόρτισης μπαταρίας: 8,5 Mjoule/γύρο
Κατώτατα όρια βάρους
- Μονάδας ισχύος (συνολικό): 185 kg
- Κινητήρα V6, Turbo, ηλεκτρονικού συστήματος: 130 kg
- Turbo: 12 kg
- MGU-K: 16 kg
- Μπαταρία: 35 kg
Όρια εξαρτημάτων / οδηγό / σεζόν
- 3 θερμικοί κινητήρες V6
- 3 Turbo
- 3 συστήματα εξάτμισης
- 2 μπαταρίες
- 2 MGU-K
Κανονισμοί εξέλιξης
- Πάγκος δοκιμών: 3 πλήρεις κινητήρες, 3 μεμονωμένοι κύλινδροι, 2 ERS, 1 κινητήρας + κιβώτιο, 1 πλήρες μονοθέσιο.
- Ώρες πάγκου δοκιμών: 700 ώρες (θερμικός κινητήρας), 500 ώρες (ERS)
- Όριο προϋπολογισμού κάθε ομάδας το 2026: 130 εκατομμύρια δολάρια